Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی افشانی معاون امور عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نوسازی ساختمان‌های فرسوده مشابه پلاسکو در تهران اظهار کرد: مسئولیت ساخت و ساز و نوسازی ساختمان‌های کشور بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: پروانه مهندسان ناظر به معنای تایید صلاحیت فعالیت آنهاست و این مجوز از سوی وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشانی گفت: نوسازی ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده در اولویت این وزارتخانه قرار گرفته و امیدوارم برنامه نوسازی به زودی انجام شود.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: باید برای همه ساختمان‌های مهم شناسنامه فنی ساختمان تهیه شود و با توجه به نوع و استحکام ساختمان‌ها تصمیم گیری لازم صورت بگیرد.

وی درباره احیای دریاچه ارومیه افزود: شورای عالی آب در آخرین جلسه‌ای که برگزار کرد به تامین حقابه و احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد اما متاسفانه امسال میزان بارش نسبت به متوسط بلندمدت و حتی سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

افشانی یادآور شد: اگر میزان آب در کشور کم باشد، آب تمام سدها، سهم صنعت، کشاورزی و محیط زیست هم کم می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور  با بیان اینکه اگر میزان بارندگی مناسب باشد به طور طبیعی حقابه‌ دریاچه‌ها تامین و دریاچه ارومیه هم احیا می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های 10 سال گذشته مقرر شد متناسب با میزان بارش حقابه دریاچه‌ها تأمین شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با ملی شدن صنعت نفت شاهد یکی دیگر از دستاوردها در حوزه نفت و گاز کشور هستیم، گفت: امروز قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار و با افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت امضاء شد که برآورد مالی سالانه این قراردادها ۱۵ میلیارد دلار است که سبب اشتغالزایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه امسال به‌منظور استفاده از ظرفیت داخلی ۳۳ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی و بخش بومی کشور امضاء شد، افزود: افزون بر آن در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت تولید سالانه ۸ میلیون تن در کشور خواهیم بود.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ توانست به رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصد در کشور دست‌ یابد که در رشد اقتصادی کل کشور بسیار مؤثر است.

اوجی با اشاره به قراردادهای مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ همت برای پروژه‌های پایین‌دستی و بالادستی، سفرهای استانی و پروژه‌های عام‌المنفعه تعریف کرده و در همه پروژه‌ها بخشی از هزینه‌های پروژه‌ها به بحث مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: ۲۵۰ میلیون دلار از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده سهم مناطقی است که در کنار این پروژه‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تأمین کالا‌های اساسی متناسب با تحولات جهانی برنامه‌ریزی می‌شود
  • تامین کالا‌های اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی برنامه ریزی می‌شود
  • برنامه‌ریزی در تامین کالاهای اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی
  • نوسازی ۵۸۰۰ پلاک فرسوده تهران در سال ١۴٠٢ | تصمیمات تازه برای اطراف برج‌های آتی ساز
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده شهری گلستان
  • نوسازی بیش از پنج هزار پلاک فرسوده پایتخت در سالی که گذشت
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان
  • ۶۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه نیاز به نوسازی دارد
  • گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تسریع در تامین حقابه دریاچه ارومیه با رهاسازی آب سد چپرآباد اشنویه