Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:59:38 GMT

بازگشایی مسیر مهرستان - سرباز

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۹۵۴۲

بازگشایی مسیر مهرستان - سرباز

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ‌مسیر مهرستان - سرباز‌ در جنوب این استان که به دلیل طغیان رودخانه محلی مسدود شده بود؛ بازگشایی شد.

ایوب کرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسیر که براثر طعیان رودخانه محلی از شب گذشته مسدود شده بود ساعت 7:15 صبح امروز با تلاش نیروهای راهداری باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به ادامه بارندگی ها ضروری است افراد ضمن رعایت نکات ایمنی از تردد در حاشیه رودخانه های محلی خودداری کنند.
به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی تا فردا در استان به ویژه ارتفاعات مرکزی و نواحی جنوبی تداوم دارد.
ملاشاهی اظهار داشت: بارش ها در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت رگباری و سیلابی و در دیگر نواحی پراکنده، ملایم و ناچیز پیش بینی می شود.
وی افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها شاهد آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی در سیستان و بلوچستان هستیم.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316**3213

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم