Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@17:36:02 GMT

توليد6هزار تن ماهي سردآبي در شهرستان اردل

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۹۷۰۶

توليد6هزار تن ماهي سردآبي در شهرستان اردل

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- کارشناس مسوول اداره شيلات و آبزيان چهارمحال و بختياري از توليد 6 هزار تن ماهي سردآبي (قزل آلا) در 240 مزرعه پرورش ماهي اين شهرستان خبر داد.

مصيب کبيري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار کرد: فعاليت اين تعداد مزرعه پرورش ماهي سردآبي براي 3 هزار نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم ايجاد اشتغال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه کشاورزي و فعاليت هاي وابسته به آن مهمترين ظرفيت توسعه و ايجاد اشتغال در اردل محسوب مي شود، تصريح کرد: استفاده و جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي براي رونق اين بخش ضروري است.
کارشناس مسوول اداره شيلات و آبزيان چهارمحال و بختياري گفت: رتبه برتر توليد ماهي سردابي اين استان را شهرستان اردل به خود اختصاص داده است که با توجه به داشتن چشمه سارهاي متعدد کيفيت محصول توليدي آن نيز منحصر به فرد است .
به گزارش ايرنا، 429 مزرعه پرورش ماهي مجاز و 10 مزرعه تکثير ماهي سردآبي است .
چهارمحال و بختياري سرچشمه رودخانه هاي کارون، زاينده رود و بخشي از دز است که سالانه با توليد 23هزار تن ماهي سردآبي، اين استان مقام نخست توليد ماهي قزل آلاي کشور را دارد.
شهرستان اردل با 4 شهر و حدود 100 روستا در 90 کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد.
6199/2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بهنام اسماعیلی با اشاره به انتشار نامه‌ای در فضای مجازی با موضوع توقف توزیع شیر در شهرستان فارسان، گفت: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در شهرستان فارسان نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا مسئولان بررسی‌های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی، شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه برداری، بررسی و سپس توزیع می‌شود.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز بر فرآیند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت قبل از توزیع کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.
اسماعیلی افزود: در تمام نقاط استان فرآیند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و از امروز نیز توزیع شیر در شهرستان فارسان از سر گرفته شد.
وی ادامه داد: تا کنون هیچ مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع شده بین دانش آموزان مطلوب است.

دیگر خبرها

  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح بیمارستان دامپزشکی در شهرستان اردل
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها