Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@08:58:16 GMT

سندرز: دخالت آمریکا در جنگ یمن، غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۹۷۱۸

سندرز: دخالت آمریکا در جنگ یمن، غیرقانونی است

سناتور دموکرات کنگره آمریکا در دو پیام توئیتری نوشت: «ادامه دخالت آمریکا در جنگ یمن بدون تأیید و کسب مجوز از کنگره، مغایر با قانون اساسی است» و اینکه «بدون مجوز کنگره، دخالت آمریکا در جنگ یمن باید به ارائه کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز و اقدامات دیپلماتیک جهت حل و فصل این تعارض محدود شود».

خبرگزاری مهر: سناتور دموکرات آمریکا با انتقاد شدید از نقش آفرینی واشنگتن در جنگ یمن، از تهیه پیش نویس قطعنامه‌ای خبر داد که خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از عربستان سعودی در این جنگ خانمانسوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  «برنی سندرز» سناتور برجسته و دموکرات از ایالت ورمونت آمریکا روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که «امروز ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر، به همراه سناتور جمهوریخواه مایک لی و سناتور دموکرات کریس مورفی قطعنامه‌ای مشترک را به صحن سنا ارائه خواهیم کرد که خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از جنگ عربستان سعودی در یمن است».

این سناتور دموکرات کنگره آمریکا در دو پیام توئیتری دیگر نوشت: «ادامه دخالت آمریکا در جنگ یمن بدون تأیید و کسب مجوز از کنگره، مغایر با قانون اساسی است» و اینکه «بدون مجوز کنگره، دخالت آمریکا در جنگ یمن باید به ارائه کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز و اقدامات دیپلماتیک جهت حل و فصل این تعارض محدود شود».

سناتور برنی سندرز با اشاره به این واقعیت که «هر ده دقیقه، یک کودک کمتر از پنج سال در یمن به عللی کاملاً قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد»، نوشت: «آنچه که شمار اندکی از مردم آمریکا می‌دانند، این است که ارتش آمریکا با کمک به یک طرف این تعارض [عربستان سعودی]در بمباران شهروندان بیگناه یمن، به وخیم‌تر شدن این بحران دامن می‌زند».

در همین ارتباط، «مارک رافلو» بازیگر، کارگردان و فعال سیاسی آمریکایی نیز با انتشار یک پیام ویدئویی در صفحه توئیتر خود ضمن حمایت از ابتکار عمل سناتور سندرز در تهیه پیش نویس این قطعنامه، مردم آمریکا را به برقراری تماس با سناتور‌های منتخب خود و ترغیب آنان به دادن رأی مثبت به قطعنامه «سندرز- لی» جهت پایان دادن به جنگ غیرقانونی واشنگتن در یمن دعوت کرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JCc

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند

فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه