Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:50:04 GMT

آبیاری هوشمند فضای سبز در غرب پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۹۷۸۸

آبیاری هوشمند فضای سبز در غرب پایتخت

بوستان های غرب پایتخت به سیستم آبیاری هوشمند تجهیز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵، از هوشمند سازی شبکه آب رسانی بوستان های منطقه خبر داد .

علی بخشی گفت : با هدف صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه های نیروی انسانی و حفظ و نگهداری بهینه فضای سبز، بوستان های سطح منطقه به سیستم آبیاری هوشمند مجهز می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله فضاهای تجهیز شده به این سیستم، بوستان جانبازان در حدود ۳.۵ هکتار مساحت است که مجهز به آبیاری بارانی هوشمند شده است. اجرای این طرح با نصب ۵۶ عدد شیر قطع و وصل برقی و دستگاه کنترل مرکزی در بوستان های منطقه امکان پذیر شد .

از مزایای آبیاری بارانی هوشمند، می توان به صرفه جویی و کاهش هزینه های نگهداشت فضاهای سبز درسطح منطقه تا حدود ۹۵ درصد، جلوگیری از کاهش هدر رفت آب در اثر زمان باز و بسته کردن شیرها، خطاهای نیروی انسانی در ساعات آبیاری قطعات در فصول مختلف سال و استفاده از نیروهای کارگری آبیار که به صفر رسیده است اشاره کرد.  

مناسب سازی معابر با نصب جان پناه

با نصب جان پناه در معابر منطقه ۵، تردد عابران پیاده مناسب سازی می شود .

محمد باقر اسدی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: ایمن سازی معابر شهری یکی از مهم ترین دغدغه‌های اصلی حوزة ترافیک منطقه بوده به همین دلیل در این پروژه که در تمام طول سال با بازدید میدانی کارشناسان ترافیک در حال اجراست، درخواست های مردمی و مطالبات پلیس راهور نیز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و پس از تأیید ضرورت اجرا طی برگزاری کمیته‌های فنی دوره‌ای حوزه ترافیک و مکاتبات لازم با اداره کل ایمنی و اخذ مصوبه نهایی، مرحله ایمن سازی معابر اجرایی شد.

"نصب جان‌پناه" یکی از طرق ایمن سازی معابر است که با بررسی و تبادل نظر در خصوص مشخصات فنی معبر و استماع گزارش راهور مبنی بر آمار تصادفات و آسیب های موقعیت کنونی و یا برآورد آسیب های احتمالی معبر جدیدالاحداث تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

بر اساس همین خبر طی ۴ ماه گذشته، نصب جان پناه درخیابان باهنر(خجسته‌پور)، خیابان شاهد محدوده میدان استاندارد و خیابان اردوشاهی انجام شده است .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت . گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

او  گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌نمایند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می گردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی تردد نمایید. 

او همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند. 

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • گره‌گشایی از ترافیک تبریز با مسیرگشایی معابر
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد