Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان با اشاره به سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط مجرمان سایبری گفت: مهمترین مانع برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران، عدم انتشار و به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی و محرمانه است.

وی  افزود: کاربران از ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه پرهیز نموده و این اطلاعات را در حافظه‌های جداگانه و مطمئنی نظیر هارداکسترنال نگهداری و با رمزگزاری مناسب از اطلاعات محافظت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این‌مسئول انتظامی ادامه داد: عرضه سیم کارت های اعتباری بی‌هویت توسط برخی از اپراتورها با هدف تبلیغات ،زمینه ساز بروز مشکلات و جرایم فراوانی از قبیل کلاهبرداری، سرقت‌های بزرگ و ... شده و معضلاتی را برای جامعه ایجاد نموده و آسایش جامعه را با تهدید جدی مواجه نموده است.
وی با بیان اینکه یکی از شگردهای کلاهبرداران استفاده از کپی کارت ملی یا شناسنامه سرقت یا مفقود شده افراد می‌باشد گفت: به کاربران و همشهریان توصیه می‌شود برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران در این حوزه با در دست داشتن کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه نمایند و از تعداد سیم کارت‌هایی که به اسم آنها در اپراتور ثبت شده اطلاع حاصل نمایند.
سرهنگ دوم آدینه‌لو در پایان گفت: از همشهریان و هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش نمایند و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرید.

انتهای پیام/ن

 

سوء استفاده مجرمین از سیم کارت‌های بی هویت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ در ایام عید به وایفای‌های (WiFi) رایگان متصل نشوید

سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به این پلیس با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

وی با اشاره به اینکه این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی افزایش می‌یابد، بیان داشت: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام نموده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به منظور برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌باشد که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافر خانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیدا خودداری نمایند و در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی در این خصوص و یا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه روز می‌توانند با برقراری تماس با سرشماره ۰۹۶۳۸۰ از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • عرضه اوراق ودیعه با سود ۲۷/۵ درصد در موسسه ملل
  • پلیس : به هر وای فای رایگانی وصل نشوید
  • هشدار پلیس فتا: مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • هشدار؛ در ایام عید به وایفای‌های (WiFi) رایگان متصل نشوید
  • مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • ضبط و جمع آوری حلزون های سیبی یک فروشگاه ماهی های زینتی در کاشمر
  • فیلم| سرقت عجیب سیم کارت توسط مورچه
  • ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند
  • کوچک شدن گوشی های هوشمند تا کجا ادامه دارد؟ | تولید گوشی در ابعاد ساعت مچی
  • استقبال از مهمانان نوروزی با ارسال پیامک خوشامدگویی