Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:09:36 GMT

ساماندهی ایل راه های چالدران در کانون توجه دولت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۹۸۵۶

ساماندهی ایل راه های چالدران در کانون توجه دولت

ارومیه- ایرنا- فرماندار چالدران با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت عشایری قابل توجهی برخوردار است، گفت: 2 میلیارد ریال برای ساماندهی ایل راه های این شهرستان اختصاص یافته است که در صورت تخصیص، در سریع ترین زمان ممکن هزینه می شود.

کریم حسین زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه با تخصیص این اعتبار بخش قابل توجهی از مشکلات ایل راه های چالدران حل می شود، اضافه کرد: ساماندهی ایل راه ها نقش اساسی در تسهیل عبور و مرور عشایر کوچ رو در چالدران دارد و این مسیرها باید به سرعت ساماندهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بیش از 30 هزار نفر از عشایر شمال آذربایجان غربی در پایان بهار به چالدران کوچ می کنند که این میزان نیز نشان دهنده اهمیت این شهرستان در حوزه عشایر است.
فرماندار چالدران بیان کرد: مرمت و بازسازی ایل راه، بهینه سازی چشمه، احداث آبشخور، تامین آب شرب انسان و دام و انتقال آب از جمله مواردی است که برای بهبود شرایط عشایر در این شهرستان اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، ایل‌راه‌ها محورهای ارتباطی میان ییلاق و قشلاق عشایر است و به فراخور شرایط طبیعی هر منطقه شاید از یک یا چند گله‌گاه نیز عبور کند.
عشایر در مسیر ایل ‌راه با گروهی از روستائیان همسایه ارتباط و داد و ستد برقرار می‌کنند و دام‌ها در هر کوچ در جریان پیمایش ایل‌ راه‌ها بخشی از وزن خود را از دست می‌دهند.
حدود 104 هزار نفر عشایر در 16 شهرستان شمالی و جنوبی آذربایجان غربی زندگی می کنند؛ چالدران در شمال و شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی از مراکز اصلی زندگی عشایر به شمار می رود.
3072/8137

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار؛مشکلات راه روستایی در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  وضعیت نامناسب آسفالت راه ارتباطی روستای بابالو در چالدران موضوع شهروند خبرنگار این بخش خبریست.

صدای شهروند و پاسخ رئیس اداره راهداری و  حمل و نقل جاده ای چالدران در این زمینه بشنوید.

دیگر خبرها

  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان پیشوا
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • مادران روستایی صاحب سه فرزند آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • شهروند خبرنگار؛مشکلات راه روستایی در چالدران
  • اجرای طرح‌های پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • میدان داری دولت سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه عشایری شهرستان اردل