Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر نبود نظارت بر مبادی ورودی کالا، بر مبادی رسمی هم نظارت ۱۰۰ درصدی نیست گفت: حساب‌های پالایشگاه شازند به سبب عدم پرداخت عوارض آلایندگی مسدود شد. ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، علی ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته وقتی می‌‌خواستیم بودجه 96 را بررسی کنیم بلافاصله برنامه توسعه ششم شاید می‌شود گفت یک ماه بیشتر با بودجه 96 فاصله نداشت، به لحاظ اینکه بودجه 96 قرار بود تابعی از برنامه باشد این فرصت هماهنگی یک مقدار محدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند ما سعیکردیم به‌عنوان سال نخست، برنامه 5 ساله ششم توسعه باشد اما تقریبا می‌توان گفت که با اختلاف نظری که دررابطه با لایحه‌ای که دولت داده بود داشتیم سعی کردیم مواد لایحه را از 36 ماده به 122 ماده افزایش دهیم و به شکلی آن را از حالت راهبردی خارج کرده و در قالب برنامه آوردیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه 96 وقتی در دستور کار آمد خیلی به ما فرصت اینکه این را منطبق کنیم نداد، اما در بودجه 97 این فرصت هم برای دولت و هم برای مجلس فراهم شد، در بودجه 97 تعداد 22 تبصره وجود دارد که شامل دو بخش درآمدی و هزینه‌ای هستند و در سه چهار هفته گذشته مجلس درحال رسیدگی به این موارد بود و بعد از اینکه بخش درآمدی آن را قطعی کردیم به بخش هزینه با یک سری از رویکردهای ویژه رسیدیم.

ابراهیمی بیان کرد: در بودجه 97 دولت تقریبا همکاری کرد و بودجه‌ای مبتنی بر عملکرد را تنطیم کرد یعنی رقم‌های درآمدی و هزینه‌ای طوری تعریف شد که با قیمت تمام شده هر فعالیت سنخیت داشته باشد که این خیلی به روشن شدن نحوه فعالیت‌ها و شفافیت اقتصادی کمک می‌کند، که براساس آن گزارشات عملکرد از سوی دستگاه‌ها باید ارائه شود و سازمان برنامه و بودجه موظف است رسیدگی کند و اگر چنانچه عملکرد مرحله قبل مورد تایید قرار گرفت تخصیص دوباره تعلق می‌گیرد.

بسیاری از عناوین موازی در بودجه 97 حذف شد

وی ادامه داد: بودجه 97 از نظر انضباط مالی و شفافیت اقتصادی وضعیت بهتری دارد، تعداد بسیاری از عناوین موازی در بودجه حذف شده و خیلی از عناوین کوتاه و مشخص و قابل ردیابی شده است، خیلی از اعتباراتی هم که در قالب خود شرکت دولتی گردش می‌کرد را تکلیف کرده‌ایم که به طور حتم ساز و کار خزانه را بپیماید و مجدد از کانال خزانه تخصیص بگیرد تا بابت درخواستی که دارند توضیح داشته باشند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مقطعی هم حرکتی را به‌ویژه در کمیسیون تلفیق انجام دادیم که به سمت تمرکززدایی یک سری از اعتبارات را به جای اینکه بابت آن کشوری تصمیم بگیرند آنها را در حوزه استانی تعریف کردیم، البته وقتی بودجه به کمیسیون رفته و برگشت دو سه تا از این مراحل دوباره از حالت استانی خارج و به ملی تبدیل شد.

ابراهیمی اضافه کرد: مخالفت برخی از افراد با استانی شدن این اعتبارات به سبب این بود که نگاه استانی به بودجه‌ها شاید تحت تاثیر سلایق استانداران با اقدامت متفاوتی دنبال شود و سبب اعتراض شود که از جمله آنها می‌توان به اعمال سلیقه در تاریخ پرداخت حقوق‌ها اشاره کرد.

وی افزود: هرآنچه که ما به سمت تمرکززدایی در اعتبارات پیش برویم و بودجه بیشتر در مراکز استان‌ها با مسئولان محلی تعیین تکلیف شود کاربرد بهتری را دارد.

افزایش مالیات حقوق در بودجه 97 به صورت پلکانی اعمال می‌شود

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنچه که درراستای گسترش عدالت می‌شود مورد اشاره قرار داد اینکه، در حوزه مالیات‌ها یک رقم دریافتی کارکنان دولت، به‌ویژه آنهایی که جزو خدمات کشوری محسوب می‌شوند، تا دریافتی‌های 2 و میلیون و 300 هزار تومان را معاف از مالیات کردیم یعنی چیزی حدود 27 میلیون تومان در طول سال از مالیات معاف شد.

ابراهیمی اضافه کرد: حد فاصل این هر چقدر که حقوق افزایش پیدا کرد به روش پلکانی مالیات را هم افزایش داده‌ایم، که بخشی از آن هم مورد اعتراض هیئت علمی‌ها، قضات و افرادی شد که حقوق‌های بالا داشتند.

وی افزود: در همه جا دنیا هر فردی دریافتی بیشتری داشته باشد مالیات بیشتری هم می‌پردازد و تا جایی این پرداخت مالیات پیش می‌رود که بعضی‌ها دیگر به نفعشان نیست که حقوقشان افزایش یابد یعنی آنقدر فشار مالیاتی زیاد می‌شود که افزایش حقوق برایشان توجیه ندارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه اقدامی که در پرداخت مالیات در بودجه 97 شده خیلی‌ها مخالف بودند و عده‌ای می‌گفتند که متناسب با تورم، حقوق هم باید افزایش پیدا کند در صورتی که برای مثال یک حقوق 10 میلیون تومانی یک میلیون تومان براساس روش‌های قبلی افزایش حقوق شامل حالش می‌شد و یک حقوق یک میلیون و 500 هزار تومانی 150 هزار تومان به آن اضافه می‌شد، در صورتی که وقتی تورم اتفاق می‌افتد همه اقلام زندگی فشار را به صورت یکسان متحمل می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: یعنی یک کارگر این فشار را احساس می‌کند و یک پزشک هم همین فشار را متحمل می‌شود و این دلیلی نبود که ما دوباره به یک درصد برابر در افزایش حقوق برسیم و علی‌رغم مخالفت‌های بسیاری که بود تعداد بسیاری مدافع روش جدید بودیم و خوشبختانه این مرحله تصویب آن طی شد و ان‌شاءالله اگر مراحل نهایی آن در شورای نگهبان هم تایید شود، می‌توان گفت یک اقدام اساسی درراستای توسعه عدالت انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: زیرا مالیاتی که از افراد پردرآمد دریافت می‌شود می‌تواند در تامین زیرساخت‌های کشور موثر باشد، کشورهای پیشرفته از محل دریافت مالیات امورات خود را می‌گذرانند نه از محل فروش منابع، در خیلی از نقاط دنیا مالیات، هزینه‌های جاری آنها را تامین می‌کند و فروش منابعشان صرف کارهای عمرانی و توسعه‌ای می‌شود.

دولت مجاز به افزایش حقوق‌های پایین‌تر تا سقف 20 درصد است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ضریب افزایش حقوق هم درصدها را پلکانی کردیم و حقوق‌های کمتر از درصد بیشتری و حقوق‌های بالاتر از درصد کمتری افزایش برخوردار می‌شوند، دولت مجاز به افزایش حقوق‌های پایین‌تر تا سقف 20 درصد بوده و در رقم‌های بالا تا درصدهای پایین‌تر که حدود 5 درصد می‌شود افزایش حقوق را می‌تواند اعمال کند.

ابراهیمی اضافه کرد: البته افزایش حقوق برای گروه مقامات هم که شامل وزرا، معاونان وزرا، استانداران و معاونانشان و نمایندگان مجلس می‌شود را در سال 97 ممنوع کرده‌ایم، این اقدامات درراستای گسترش عدالت می‌تواند موثر باشد و سعی شد که شکاف طبقاتی را محدود کنیم، هرچند باز یک سری اشکالات جدی در قضایای نحوه دریافت‌ها و پرداخت‌ها وجود دارد که شاید برای اصلاح آن زمان لازم باشد.

وی افزود: در موضوعات اقتصادی به قدری ظرافت وجود دارد که نمی‌توان مسئله را به یک باره برطرف کرد و شدنی نیست بلکه باید مرحله به مرحله پیش رفت که آغاز این مرحله در سال 97 جای خوشحالی است.

دریافت مستمری برای روستائیان با 60 سال سن و 10 حق بیمه در دستور کار است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث بازنشستگان و آموزش و پرورش قرار شده حقوق این افراد در طول برنامه 5 ساله ششم به 85 درصد افراد شاغل هم‌طراز خود برسد که این بار از قسمت‌های مختلف منابعی را برای اجرای این کار دراختیارشان قرار داده‌ایم.

ابراهیمی بیان کرد: در حوزه بیمه روستائیان و عشایر در قالب برنامه، دولت را مکلف کرده بودیم که افراد با سن 70 سال که 10 سال سابقه حق بیمه دارند با درخواست خود می‌توانند مشمول دریافت مستمری یا بازنشستگی شوند اما از آنجا که سازمان تامین اجتماعی حد نصاب سنی را 60 درنظر گرفته مصوبه‌ای تعریف کردیم که روستائیان هم با 60 سال و 10 سال پرداخت مشمول بازنشستگی شوند که ممکن است از سوی شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته شود.

وی ادامه داد: که اگر با این مصوبه موافقت شود تحول اساسی را در حوزه روستا و عشایر ایجاد کرده‌ایم که سبب امید به زندگی افراد این دو حوزه که معمولا دارای سن بالا هستند می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که خیلی برای آن تلاش کردیم این بود که معادن مستقر در مناطق را مکلف کردیم که یک درصد از درآمدشان را برای هزینه در آن منطقه اختصاص دهند، معادن با وجود اینکه به زیرساخت‌ها، جاده‌ها و محیط زیست منطقه‌ای که در آن مستقر هستند آسیب می‌زنند اما تاثیر مثبتی از آنها در منطقه نمی‌بینیم که این موضوع در این راستا جزو اقدامات ماندگار بوده که درراستای استفاده از منافع منابع برای مردم آن منطقه است.

ابراهیمی اضافه کرد: در حوزه صادرات خیلی از مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده تا یک مقدار وابستگی خود در حوزه نفت را کاهش دهیم، البته باز ما از منابع مختلف ملی عوارضی که به سیگار وضع کردیم به شکلی اعتبارات مورد نیاز بهداشت و سلامت جامعه را هم تامین کرده‌ایم.

وی افزود: درست است که انتقادات جدی بر طرح تحول سلامت بوده اما این انتقادات سبب نمی‌شود که ما نسبت به سلامت و بهداشت مردم بی تفاوت باشیم، اشکالات و ایرادات وارده قابل برطرف کردن هستند.

تکیه بر فروش نفت یکی از اساسی‌ترین معایب بودجه به روش قبل است

 نماینده مردم شازند در ملس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین معایب بودجه کشور به روش سنتی، تکیه بر فروش نفت است که متاسفانه قیمت فروش نفت با کاهش و افزایش بدنه اقتصاد کشور ما را به لرزه در می‌آورد که اصلا شرایط خوبی به نفع کشور ما نیست، با وجود تمام تلاش‌ها باز هم وابستگیمان به نفت زیاد است که باید آن را کاهش دهیم، انتشار اوراق قرضه انتقال بدهی دولت‌ها به سال‌های آتی با درصد بالا است.

ابراهیمی بیان کرد: همین بار هم که برای کنترل ارز یک مقدار اجازه دادند که اوراق 20 درصد به فروش برود به آن معنا بوده که شما هر مبلغی را که الان نیاز دارید سال آینده باید آن را به علاوه 20 درصد تحویل دهید که این خودش در بودجه سال بعد فشار وارد می‌کند.

وی ادامه داد: توجه به بازنشستگان و فرهنگیان هنوز هم رضایت‌بخش نیست، اینکار به قدری از نظر بنده عقب بوده که برای احیای آن نیاز به زمان داریم، نخستین باری بود که در نظام جمهوری اسلامی لایحه بودجه در مجلس به کمیسیون برگشت داده شد زیرا اعتقاد داشتیم دیگر الان زمان اصلاحات اساسی اقتصادی است.

حقوق بازنشستگان در سال 97 افزایش می‌یابد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: از سال 97 حداقل حقوق 2 میلیون تومانی برای بازنشتگان باید اجرایی شود و سال بهتری برای بازنشستگان است.

ابراهیمی عنوان کرد: سوم اسفندماه بودجه را تحویل داده‌ایم و منتظر ایردات شورای نگهبان در 13 اسفندماه هستیم تا به مدت یک هفته موارد را مورد بررسی قرار دهیم و دوباره آن را برای اظهار نظر برگردانیم و قطعی بودن موارد بودجه 97 تا یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: مجلس دولت را مکلف کرده که یارانه پردرآمدها را حذف کند و در کارهای عمرانی یا اقشار کم‌درآمد هزینه کند، در برنامه ششم و بودجه 96 هم یارانه مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی را تقریبا سه برابر کردیم این بار لایحه‌ای که آمده بود در همین راستا رقم بسیاری را پوشش می‌داد اما متاسفانه چون دست‌یابی دقیق به رقم درآمدها را نداریم نمی‌شود نظر داد.

حتی به مبادی رسمی واردات کالا هم اطمینان نداریم

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با قاچاق کالا گفت: اساسی‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، توضیح در مورد قاچاق کالا را وظیفه نداریم اما در کل در مورد قاچاق کالا و ارز قانون مصوب داریم که در اجرای آن خوب عمل نمی‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: انواع و اقسام اجناس چینی در کشور دیده می‌شود و این به سبب آن بوده که علاوه بر اینکه مبادی ورودی غیررسمی کشور کنترل نمی‌شود بر مبادی رسمی هم نظارت 100 درصدی نیست و حتی به مبادی رسمی واردات کالا هم اطمینان نداریم، خیلی تلاش شده و گزارشی که در مجلس ارائه شد کاهش 30 درصد قاچاق را نشان می‌داد اما با این حال باز هم رقم خیلی بالا است.

وی افزود: این خود یک آسیب جدی برای اقتصاد کشور بوده زیرا هر کشوری که وارداتش بیشتر از صادراتش باشد به آن معنا است که این کشور در حوزه تولید محدود است و وقتی تولید نباشد اشتغال ایجاد نمی‌شود و وقتی جمعیت شاغل نبود بیشتر انرژی هدر می‌رود و درنهایت وقتی ضریب بیکاری در کشوری دو رقمی شود، آسیب‌های اجتماعی مانند فقر، فساد، اعتیاد، طلاق و غیره توسعه پیدا می‌کند.

حرکت کشور برای ساماندهی کولبری بیانگر تن دادن به واردات کالای قاچاق است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد بسیاری اسکله غیررسمی داریم که خیلی در دید گمرکات نیستند، بحثی در مجلس و کشور راه می‌افتد تحت عنوان کول‌برها، برای آنها کارت و مجوز می‌دهیم، اما انصافا وقتی کالایی را با ماشین، کشتی یا هواپیما نمی‌شود وارد کرد یعنی قاچاق است.

ابراهیمی بیان کرد: کشوری که به سمت سامان دادن کول‌بری بوده یعنی به این قضیه تن می‌دهد که قبول داریم این جنس قاچاق است که اینها تناقضاتی است که نباید بپذیریم، در مقابل یک سری موضوعات اجتماعی که با احساس و عاطفه ارتباط دارد و ما انفعالی برخورد می‌کنیم مسیر را اشتباهی می‌رویم.

وی ادامه داد: مناطق آزاد به منظور محلی برای توسعه صادرات اقلام کشور بودند که کارآیی آنها برعکس شده و هر مسافری که می‌رود و با چمدان پر می‌آید یعنی اشتغال کشور را نابود می‌کند که تمامی هم ندارد، بنابراین باید جراحی‌های اقتصادی را از هر حیث بدون گذشت، اغماض و ترس انجام دهیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: واردات یک سری اقلام مانند پتو از پوست حیوانات حرام‌گوشت مطرح شد که با توجه به خلاف شرع بودن و همچنین تولیدات داخلی خوب پذیرفته نیست.

ابراهیمی اضافه کرد: در زمینه بحثی که دررابطه با واردات کود انسانی مطرح شده هم باید گفت کود انسانی به لحاظ فلزات سنگینی که به گیاه وارد می‌کند اصلا نباید وارد شود و به محض برگشت به مجلس برای این موضوع که یک بار هم تکذیب شد و باز اخباری مبنی بر اتفاق افتادن آن منتشر شد از رئیس اتاق بازرگانی توضیح درخواست می‌کنم.

وی افزود: ما جزو کشورهای نیمه خشک محسوب می‌شویم که محدودیت داریم و قیمت تمام شده محصولات کشاورزیمان بالا بوده و نباید ما را با اروپا، آمریکای جنوبی، برزیل و غیره مقایسه کنند به طور مسلم کشوری مانند هلند که دام‌هایش تا زانو در علف هستند با ما که باید علوفه دام را تامین کنیم قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در محصول استراتژیکی مثل گندم باید تلاش کنیم که مزیت خودکفایی خود را حفظ کنیم، ماموریت اساسی بخش کشاورزی تولید محصولات این بخش و تامین غذای مردم است، کشاورزی هر چه به سمت مکانیزه می‌رود تعداد اشتغال آن کاهش می‌یابد نخستین ماموریت بخش کشاورزی تولید بوده و بعد اشتغال است.

ابراهیمی با اشاره به تسهیلات اشتغال بخش کشاورزی گفت: وام‌های اشتغالزایی این بخش مشخص بوده و بیشتر به سمت صنایع تبدیلی شیب داده شده است.

وی بیان کرد: در حوزه تامین پروتئین هم شیر خام، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ جزو استان‌هایی هستیم که بیشتر از نیاز استان صادر می‌کنیم، در گوشت قرمز چیزی حدود 4 برابر نیاز استان تولید داریم، در تولید مرغه هم همین طور، در حوزه تخم مرغ دو برابر میزان نیاز تولید داریم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان ظرفیت جوجه‌ریزی‌ که در استان مرکزی انجام شده بسیار بالا است، یک سری محصولات شاخص داریم، مانند پسته ارگانیک کشور در زرندیه، انار ساوه که در کشور بی نظیر هستند، در تولید ماهیان و گل و گیاه زینتی هم ظرفیت بالایی داریم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انکار کردن این رقم پذیرفته نیست و در مملکتی که سلامت در آن حاکم باشد باید هیچ عددی پنهان نشود، پیگیری را انجام دادیم که حساب‌های پالایشگاه مسدود شد اما هماهنگی انجام شده تا بخش کارگری به مشکل نخورد اما این بدهی باید پرداخت شود.

ابراهیمی با اشاره به ساخت بیمارستان در شازند هم گفت: در رابطه با بیمارستان شازند چیزی که وجود دارد اینکه بیمارستان دولتی در این شهرستان وجود ندارد و این بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی بوده و تنها سه شهرستان تاکستان، عسلویه و شازند در کشور فاقد بیمارستان دولتی هستند که لازم است در این زمینه توجه شود زیرا حق مردم شازند در این زمینه ضایع شده است.

وی بیان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه در این زمینه هم در قبال مسئولیت اجتماعیشان هیچ کاری نکردند که بنده بیشتر به دنبال این موضوع هستم و قرار شد یک بیمارستان 160 تخت خوابه با تامین 60 درصد اعتبارات لازم از سوی پتروشیمی و 40 درصد از سوی وزارت بهداشت در این شهرستان ایجاد شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت دانشکده پرستاری شازند گفت: دانشکده پرستاری شازند از قبل پیگیری شده اما در محل استیجاری دانشجو آموزش داده می‌شود که الان با مطرح شدن ساخت بیمارستان قرار شد ساختمان دانشکده پرستاری هم با 50 درصد همکاری از سوی پتروشیمی خریداری شود پس دانشکده پرستاری با رشته‌های دیگر به طور حتم راه‌اندازی می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: روزنامه‌ای تحت عنوان گام دهم که گزارش عملکرد بنده بود را در خردادماه امسال در 6 شهر شهرستان در نماز جمعه بین مردم توزیع کردیم.

اختلاس‌های متعدد با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد

وی با اشاره به وضعیت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اساسی‌ترین مسئله بنیادی اقتصادی کشور اجرای همین اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است منتها هر کس به زعم خود این را تعریف کرد درحالی که در مقاوم‌سازی اقتصاد باید به سلامت آن فکر کرد، اینکه هر روز از گوشه این اقتصاد یک اختلاس در می‌آید اصلا با اقتصاد مقاومتی مغایر است، اقتصادی مقاوم و پایدار است که مردم به آن اعتماد کنند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشوری که هنوز وارداتش به صادراتش می‌چربد یعنی اینکه هنوز ما وارد اقتصاد مقاومتی نشده‌ایم و با وجود تلاش‌ها نتایج ملموسی مشاهده نمی‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید تعارف در کشور کنار گذاشته شود، با متخلفان برخورد شود، سامانه شفافیت اقتصادی به طور کامل راه‌اندازی شود و با مشوق‌های صادراتی، صادرات را توسعه و با روش منطقی واردات را کاهش دهیم اما خدماتی که در کشور داریم هم باید کیفیت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین هفته کاری دولت یک مصوبه خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور به تصویب رسید و طبق تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳، دولت ۲ ماه فرصت داشت برای عوارض صادرات موارد خام و نیمه‌خام اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: هیأت دولت مصوب کرد، عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

وزیر اقتصاد یادآورشد: در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال گذشته، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و، چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم که نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است