Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@12:21:25 GMT

وجود فلزات سمی در بخار سیگارهای الکترونیک

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۰۰۷۸

پول‌نیوز - تحقیق جدید نشان می دهد در بخار سیگارهای الکترونیک، فلزات سمی و مضری وجود دارند که فرد آنها را استنشاق می کند.

دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا عنوان می کنند فنرهای فلزی کوچک که نیتروژن مایع را در سیگارهای الکترونیکی گرم می کنند، بخار حاصل شده را به سرب، کروم، منگنز و نیکل آلوده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو این یافته ها ایمن بودن و بی خطر بودن این نوع سیگارها را زیرسوال می برد.

«پابلو اولمدو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما ۱۵ فلز را در مایع الکترونیکی قبل از گرم شدن مایع، و همچنین بعد از بخار شدن بررسی کردیم.»

برخلاف سیگار کشیدن سنتی، بخار سیگارهای الکترونیکی از طریق گرم شدن مایعاتی که حاوی نیکوتین هستند، کار می کنند. مایع از فنر درحال داغ شدن عبور می کند و بخاری تولید می شود که به ادعای طرفداران این نوع سیگار، سرطان زا نیست.

در این مطالعه، محققان ۵۶ سیگار الکترونیکی و بخار ناشی از آن را از لحاظ مواد سمی بررسی کردند.

مواد شیمیایی آزمایش شده شامل آلومینیوم، آنتیموان، آرسنیک، کادمیوم، کروم، مس، آهن، سرب، منگنز، نیکل، تیتانیوم، تنگستن، اورانیوم و روی بودند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که استنشاق بلندمدت این فلزات به ریه، کبد، قلب و مغز آسیب می رساند. قرارگیری مزمن همچنین موجب تضعیف عملکرد سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به انواع سرطان ها می شود. آرسنیک به شدت سمی هم در هر دو بخار الکتریکی مایع و بخار داغ شده مشاهده شد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم

تقی حسام، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون تخلیه گاز مایع از یک دستگاه خودروی انتقال فرآورده نفتی در واحد غیرمجاز را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی ادامه داد: پرونده خرید و فروش ۹ هزار و ۴۷۰ لیتر گاز مایع یارانه‌ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط گاز مایع، متهمان را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش کالای کشف شده، محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه