Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد‌ مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بارش‌های اخیر برف تهران و عملکرد سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی درختان، اظهار کرد: در پی بارش برف‌ هیچ درختی شکسته‌ نشد و تنها شاخه‌های برخی درختان‌ شکسته‌ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اظهارنظر‌ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه ما خود شاهد شکستگی‌ درختان در سطح شهر بودیم، افزود: در بین 40 میلیون اصله درخت شهر تهران تنها 161 اصله درخت شکست‌ که آن‌ها هم درختان برگ سوزنی بودند و این رقم در مقابل 40 میلیون درخت چندان به حساب نمی‌آید.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تأکید بر اینکه درختان پهن برگ هرس‌ شده‌ بودند، تصریح کرد: در این شرایط برف نمی‌توانست بر روی آن‌ها انباشت‌ شود، لذا شکستگی هم صورت نگرفت.

وی در خصوص علت شکستگی 161 درخت افزود: ممکن است به دلیل آفتی که در آوندهای چوبی بوده است، دچار شکستگی شده باشند‌.

مختاری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حجم شاخه‌هایی که در سطح شهر بر اثر بارش برف‌ شکستند چقدر بود؟، گفت: هیچ یک از شاخه‌های درختان پهن برگ سطح شهر دچار شکستگی نشدند و شاخه‌هایی که شما در معابر مشاهده کردید، متعلق‌ به منازل شهروندانی بوده است که اقدام به هرس درختان نکرده بودند و زیر برف دچار شکستگی شده بودند.

مختاری با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی شهرداری تهران همیشه کامل است، گفت: از 3 روز قبل که اعلام شد برف می‌آید نیروهای شهرداری به طور کامل آماده شدند تا خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه بارش برف از ساعت 10:20 شنبه شب آغاز شد، افزود: ما از ساعت 14 روز شنبه‌ به همه مناطق 22 گانه از طریق بیسیم‌ اعلام کردیم که آمادگی داشته باشند و همچنین نیروها و کارگران شهرداری برای تکاندن برف درختان و نظافت‌ معابر شهر در آمادگی 100 درصد باشند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به زمان آغاز بارش برف گفت: در این شرایط وقتی که برف بارید همه نیروها آمادگی لازم را داشتند و دیدیم که وقتی شهروندان هنگام صبح به محل کار خود می‌رفتند تمام معابر اصلی باز بود.

انتهای پیام/

شکستن 161 درخت برگ سوزنی تهران در اثر بارش برف

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!