Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - تکمیل بزرگترین واحد صنعتی تولید کننده تیشوی خاورمیانه در دلیجان مصداقی از اقتصاد مقاومتی است که تا پایان اسفند ماه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی به بهره برداری رسمی می رسد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: برای راه اندازی این واحد کلیدی در خاورمیانه و کشور با ظرفیت اسمی 250 میلیون متر‌مربع معادل با 15 هزار تن انواع تیشو الیاف شیشه، 13 میلیون و 600 هزار یورو تسهیلات ارزی سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروز محمدی گفت: این واحد از به جدیدترین فناوری روز تجهیز شده و ماشین آلات آن از یک شرکت اروپایی خریداری شده است.
وی ادامه داد: خط تولید تیشو دارای سیستم کنترل کیفیت محصول نهایی توسط چشمه رادیواکتیو است که به صورت اتوماتیک پارامترهای اصلی خط تولید را در محدوده مورد نظر کنترل و تنظیم می‌کند تا کیفیت محصول نهایی ثابت و مطابق با نیازهای مصرف کننده باشد.
رئیس هیات مدیره مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان تناژ ماشین آلات نصب شده را 740 تن عنوان کرد و افزود: متراژ ساختمان‌های تولید و پشتیبانی 23 هزار و 500 مترمربع است و با بهره برداری از این واحد تولیدی 175 فرصت شغلی فراهم می شود.
قائم‌مقام دبیر شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان مرکزی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح 24 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی و 10 میلیون دلار ارز آوری از محل صادرات در همان سال اول عاید کشور می شود.
تیشو شامل محصولاتی است که از کاغذهای با وزن کم (نازک و سبک)، خشک و کرپ دار و یا بدون کرپ (منظور از کرپ شدن، چین خوردگی‌های سطح دستمال کاغذی است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالابردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می‌شود، به طوری که هنگام تماس با آب و مایعات بعد از حداکثر نیم ساعت حالت اولیه را به دست می‌آورد.
شهرستان دلیجان با 51 هزار نفر جمعیت حدود 400 واحد صنعتی و تولیدی فعال دارد که عنوان سومین شهر صنعتی استان مرکزی را به خود گرفته است.
این شهرستان قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر کشور محسوب می شود که سهم به سزایی در تولید و صادرات این محصولات در کشور دارد.
7277/6013/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل