Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی قاینی پور، پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از مشهد بیشترین بارش دیشب در شهرستان های فریمان و جغتای به ترتیب با 15 و 14 میلی متر گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: بارش باران که از عصر دیروز در خراسان رضوی آغاز شده و تا روز شنبه آینده ادامه دارد، بیشتر برای مناطق جنوب و جنوب شرقی استان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بیشترین حجم بارشها از دیشب تا ظهر امروز رخ خواهد داد و پس از آن از حجم بارشها کاسته خواهد شد.
وی بیان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته پدیده مه گرفتگی برای چند روز پیش رو به ویژه در ساعات بامداد و اوایل صبح به شکل گسترده ای در سطح استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.
قاینی پور با اشاره به افت 6 درجه ای دمای روزانه در خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای دیروز مشهد 18درجه سلسیوس بود که برای امروز به 12 درجه می رسد و برای روز جمعه افزایش یافته و به 17 درجه خواهد رسید.
مسئول مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای 6 درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه 24 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان در 24ساعت گذشته بوده اند.
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی دیروز با صدور اخطاریه ای نسبت به وقوع بارشها همراه با وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داده بود.
بر اساس این گزارش وقوع بارشهای رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید در سطح خراسان رضوی پیش بینی شده است.
خراسان رضوی دارای اقلیم خشک و نیمه خشک با میانگین بارندگی کمتر از کشور است، به طوری که میانگین سالانه بارندگی در کشور حدود 250 میلی متر و در خراسان رضوی کمتر از 210 میلی متر است.
363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.
سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود. 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار باغ است. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
3027/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

یاسر اشتاد کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی روز دوشنبه سامانه بارشی در استان تقویت و برای تمامی مناطق استان بارش‌های مطلوبی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش دمای موقتی نیز برای استان از روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سردشت با ۵.۴ میلی متر بیشترین بارش را داشت و در ارومیه نیز ۲.۱ میلی‌متر باندگی ثبت شد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت شوط با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با مثبت ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بودند؛ دمای ارومیه نیز بین مثبت ۸ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته وزش تندباد‌های لحظه‌ای نیز گزارش شده که بیشترین سرعت ثبت شده از شهرستان نقده با ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

اشتاد گفت: امروز نیز وزش باد شدید برای اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود که با ایجاد گرد و خاک همراه است و احتمال کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی