Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر صیاد غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکیپ مبارزه با کشتار غیرمجاز شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در بازرسی های روزانه خود از سطح شهر با عرضه کنندگان دوره گرد کشتار غیرمجاز برخورد کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی به عمل آمده تعداد یک لاشه کامل گوسفند و تعدادی ابزار آلات سلاخی ضبط شد، افزود: دامپزشکی در انجام وظایف ذاتی خود از جمله تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان با هیچ فردی مماشات نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید بر برخورد قانونی و قاطع با متخلفان حوزه فرآورده های خام دامی، تصریح کرد: لازم است شهروندان نیز با توجه به مخاطراتی که کشتار غیرمجاز برای آنها به همراه دارد از خرید این گونه گوشت ها جدا خودداری کنند.
غلامی تصریح کرد: گوشت عرضه شده توسط دوره گردان به هیچ وجه مورد تایید نیست و این عرضه غیربهداشتی بستر شیوع بیماری های مشترک قابل انتقال به انسان را فراهم می کند.
وی از شهروندان خوست که ضمن تهیه گوشت، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی، هرگونه تخلفی را از طریق سامانه تلفتی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 150هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 25 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه، یک میلیون نفر در مرکز استان سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی