Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ کارگاه آموزش صوت و لحن قرآن از هفتم اسفندماه با حضور رحیم خاکی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کشورمان در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز شده است و جوانان و نوجوانان علاقمند در آن حضور یافته‌اند.

این کارگاه در آستانه ششمین مسابقات اروپایی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شده است و امروز(دهم اسفند) پس از چهار روز به کار خود پایان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم خاکی در این دوره از رقابت‌ها به عنوان داور نیز حضور خواهد یافت و بر رقابت‌های شرکت‌کنندگان نظارت می‌کند.

ایکنا برای آشنایی بیشتر با مباحث ارائه‌شده در کارگاه قرآنی هامبورگ، گفت‌و‌گویی با رحیم خاکی انجام داد؛ وی در این ارتباط گفت: این برنامه که به همت دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ از دوشنبه(هفتم اسفند) در مسجد امام علی(ع) هامبورگ برگزار شده است وامروز(دهم اسفند) پایان می‌یابد.

داور بین‌المللی قرآن کشورمان افزود: این دوره هر روز از ساعت 16:30 دقیقه به وقت محلی تا اذان مغرب برگزار می‌شود و تعدادی از جوانان و نوجوانان علاقمند به قرآن و تعدادی از قاریان خیلی خوبی که در سال‌های گذشته تحت تعلیم بوده‌اند و نیاز به ارتقاء سطح فنی دارند، در آن حضور یافته‌اند.

خاکی تصریح کرد: تلاش شد در این دوره ابتدا سنجشی از سطح معلومات شرکت‌کنندگان صورت بگیرد و هفتم اسفند در نخستین روز دوره، این کار انجام شد و جمع زیادی از قاریان آیاتی از قرآن را تلاوت کردند.

داور بین‌المللی قرآن کشورمان همچنین گفت: استعدادهای خیلی خوبی هم در بین نوجوانان و جوانان شرکت‌کننده در کارگاه وجود دارد و بنا بر استعداد و کیفیت صوتی قرائت‌ها، توصیه‌هایی به آنان می‌شود.

این قاری ایرانی ادامه داد: در طول ایام برگزاری این دوره، تلاش می‌کنیم که تلاوت‌های قاریان شرکت‌کننده را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و ببینیم آیا این توصیه‌ها در بهترشدن قرائت آنان تأثیرگذار بوده است یا خیر.

وی گفت: همچنین فنون و تکنیک‌های لازم برای تقویت صوت و نگهداری صوت و پرهیز از اقدامات غیر فنی برای جلوگیری از آسیب‌دیدن صداهای نوجوانان که عموما در دوران بلوغ دچار مشکلاتی می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین اهداف این دوره است.

رحیم خاکی یادآور شد: با توجه به این که از روز جمعه(11 اسفند) مسابقات اروپایی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود، شرکت‌‌کنندگان رشته‌های مختلف برای ارتقاء توانمندی‌های خود، در این دوره اجراهایی داشته، تلاوت کرده و مؤذنان نیز اذان خود را ارائه می‌کنند و در نهایت تلاش می‌شود که در جهت بالابردن کیفیت مسابقات و رفع اشکالات آنان اقداماتی صورت بگیرد.

خاکی اظهار کرد: همچنین با توجه به این که جلسه در چند بخش برنامه‌ریزی شده است، بخشی برای رفع اشکالات تجویدی و اشاراتی در خصوص وقف و ابتدا اختصاص یافته است که امیدوارم مورد رضایت قرار بگیرد و از فرصت آموزشی ایجاد شده در قالب کارگاه آموزشی بتوانیم بهترین بهره را ببریم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولان مرکز اسلامی هامبورگ به خاطر برگزاری کارگاه، تصریح کرد: امیدوارم این برنامه‌ها ادامه یافته و سایر اساتید کشورمان نیز بتوانند در دوره‌های آینده حضور داشته باشند و مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان یک پایگاه مهم آموزش قرآن در اروپا از تجربیات و تنوع اطلاعاتی این اساتید، بهره‌مند شود.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر