Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس جمهوري در حالي به استان هرمزگان گام نهاد که طرح هايي همچون کارخانه بريکت گرم در ايران، فاز اول طرح افزايش توليد و ارتقاي کيفيت بنزين و گازوئيل و عمليات اجرايي فاز 3 پايانه کانتينري مجتمع بندري شهيد رجايي با تلاش دولت آماده افتتاح بود.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه کارخانه بريکت گرم ايران در مجتمع صبا فولاد خليج فارس با ظرفيت توليد يک و نيم ميليون تن در سال را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در اين مراسم از قسمت هاي مختلف فعاليت در کارخانه توليد آهن اسفنجي(بريکت گرم) بازديد و با توضيح مسئولان در جريان چگونگي روند احداث و توليدات اين کارخانه قرار گرفت.
رئيس جمهوري در زمان پرده برداري از يادمان افتتاح اين پروژه صنعتي و معدني گفت: به برکت ايام ميلاد با سعادت حضرت صديقه کبري (س)، کارخانه توليد آهن اسفنجي يک و نيم ميليون تن را افتتاح مي کنيم.
روحاني همچنين در فضايي صميمي با کارگران اين کارخانه گفت وگو و با آنان عکس يادگاري انداخت.
بر اساس اين گزارش، کل ظرفيت اسمي فاز نخست واحد آهن اسفنجي 1.5 ميليون تن است و در فازهاي بعدي طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است اين ظرفيت به 4.5 ميليون تن برسد.
اين کارخانه با سرمايه گذاري يک هزار ميليارد توماني هلدينگ انرژي صندوق بازنشستگي کشوري عملياتي شده و 400 نفر در آن اشتغال مستقيم و حدود هزار نفر اشتغال غير مستقيم دارند.
اين کارخانه اولين واحد آهن اسفنجي به روش بريکت گرم در ايران است که در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس بندرعباس قرار دارد.
ماندگاري بالا و مقاومت در برابر اکسيد شدن و زنگ زدگي از مهمترين ويژگي هاي بريکت گرم است.
ظرفيت اين کارخانه، توليد پنج ميليون تن مقاطع فولادي در سه مرحله است که در مرحله نخست آهن اسفنجي توليد مي شود.
** افتتاح فاز اول طرح افزايش توليد و ارتقاي کيفيت بنزين و گازوئيل پالايشگاه نفت بندرعباس
همچنين رييس جمهوري در ادامه، فاز اول طرح افزايش توليد و ارتقاي کيفيت بنزين و نفت گاز پالايشگاه نفت بندرعباس را که در راستاي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي و به منظور افزايش کميت توليد و ارتقاي کيفيت بنزين توليدي سازگار با محيط زيست است، افتتاح کرد.
اين پروژه در قالب افزايش ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه بندرعباس (واحدهاي بنزين سازي جديد) شامل تفکيک نفتاي سبک و سنگين، تصفيه هيدروژني نفتاي سنگين، تبديل کاتاليستي، تصفيه هيدروژني نفتاي سبک و ايزومريزاسيون، تصفيه هيدروژني نفت گاز و بازيافت گوگرد، تصفيه گاز با آمين، تصفيه آب ترش و سرويس هاي جانبي مورد نياز، به مرحله اجرا درآمده است.
با بهره برداري کامل از اين پروژه کيفيت فرآورده هاي بنزين و نفت گاز توليدي داراي استاندارد يورو 4 خواهد بود.
از جمله دستاوردهاي اين پروژه افزايش ظرفيت توليد بنزين نهايي پالايشگاه به ميزان 4 ميليون ليتر در روز، ارتقاي کيفيت فرآورده هاي نفتي بر اساس استاندارد يورو 4، حفظ و صيانت از محيط زيست از طريق بهبود کيفيت فرآورده ها و کاهش ميزان انتشار آلاينده هاي زيست محيطي، بهينه سازي مصرف انرژي، فراهم شدن زمينه هاي اشتغال مولد و مستمر و ايجاد بستر تربيت نيروي متخصص و ارتقاي سطح دانش و تجربه نيروي انساني شاغل و ارتقاي توانمندي شرکت هاي داخلي براي حضور موثرتر در عرصه هاي رشد اقتصادي و پيشرفت صنعتي کشور خواهد بود.
هزينه اجراي فاز اول اين طرح 600 ميليون يورو بوده که 602 نفر به شکل مستقيم در آن مشغول کار شده اند. بر اساس پيش بيني ها فازهاي دوم و سوم اين طرح نيز به ترتيب در تير و شهريور سال 97 به بهره برداري رسيده و ظرفيت توليد 12 ميليون ليتر بنزين داراي استاندارد يورو 4 در اين پالايشگاه تثبيت خواهد شد. هزينه اجراي فازهاي دوم و سوم اين پالايشگاه نيز بالغ بر 320 ميليون يورو پيش بيني شده که عمليات تکميل آنها در دست اجراست.
** آغاز عمليات اجرايي فاز 3 پايانه کانتينري مجتمع بندري شهيد رجايي بندر عباس
رئيس جمهوري در سفر به استان هرمزگان همچنين با حضور در مجتمع بندري شهيد رجايي، از تجهيز فاز 2 اسکله اين بندر بازديد و فرمان آغاز عمليات اجرايي فاز سوم مجتمع بندري شهيد رجايي را صادر کرد.
روحاني در ادامه از تجهيز فاز دوم بندر شهيد رجايي بازديد و با توضيح وزير راه و شهرسازي و مسئولان در جريان روند احداث و تجهيز اين پايانه کانتينري و چگونگي احداث فاز سوم آن قرار گرفت.
وي در فرمان آغاز عمليات اجرايي فاز 3 بندر شهيد رجايي اظهار داشت: روز بسيار خوبي براي مردم هرمزگان و ملت بزرگ ايران است. افزايش ظرفيت فاز دوم و آغاز عمليات اجرايي فاز سوم بندر شهيد رجايي، اين بندر استراتژيک را به مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزيت کالا به کشورهاي شمالي و شرقي ايران تبديل مي کند.
فاز 3 بندر شهيد رجايي با تکيه بر دانش متخصصان ايراني و بهره گيري از تجهيزات و فن آوري هاي روز دنيا، ظرفيت کانتينري بندر شهيد رجايي را به 8 ميليون TEU افزايش مي‌دهد و با 1400 متر اسکله مي‌تواند بزرگترين کشتي هاي غول پيکر کانتينري جهان را پذيرش کند.
با بهره برداري کامل از اين زيرساخت بندري، به صورت همزمان سه کشتي بسيار بزرگ اقيانوس پيماي نسل هفتم جهان با 400 متر طول، 17.5 متر آبخور و 18هزار و 400 کانتينر ظرفيت، مي توانند در اين اسکله ها پهلو بگيرند. علاوه بر اين، 110 هکتار محوطه براي راه اندازي يک ترمينال جديد کانتينري در پسکرانه بندر هم آماده مي شود.
مقدمات مرحله نخست احداث زيرساخت هاي فاز 3 بندر شهيد رجايي در جريان نخستين سفر دکتر روحاني به استان هرمزگان در سال 92 در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام يکسري مطالعات، کمتر از يکسال بعد عمليات عمراني اين طرح عظيم بندرسازي با حضور معاون اول رييس جمهوري، شروع شد.
نتيجه اين حرکت راهبردي و همچنين رونق گرفتن تعاملات بين المللي ايران با کشورهاي غربي در دوره پسابرجام، به اين جا رسيده که بخش عمده دانش بندرسازي توسط مهندسان و متخصصان ايراني، بومي سازي و نياز کشور به خارجي ها مرتفع شده است.
سيام**9314**1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری

مهدی زمانپور کیاسری نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، مستند سینمایی «مشتی اسماعیل» گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم؛ چرا که کاشت، داشت و برداشت محصول پر از حرکت، انرژی و زندگی بود. در مسیر شالیکاری زندگی جریان داشت؛ زندگی که برایم پر از خاطرات بود.

وی ادامه داد: همیشه فکر می‌کردم اگر در فیلمم مستقیم به کاشت، داشت  و برداشت محصول بپردازم شاید نتوانم آنگونه که شایسته است آن را به تصویر بکشم و شاید از حالت هنری خارج شود؛ لذا از آنجاییکه بیشترین خاطراتم در دوران کودکی شکل گرفته بود، با خود گفتم که باید از نگاه کودک بصورت غیر مستقیم به کاشت، داشت و برداشت محصول بپردازم. تا اینکه مشتی اسماعیل جلوی چشمانم آمد.

وی عنوان کرد: البته این ایده با کمک دوست عزیزم کوروش خواجوندی به ذهنم خطور کرد. در نهایت تصمیم گرفتم زندگی مشتی اسماعیل را به تصویر بکشم. زندگی پیرمرد کشاورز نابینای اهل دل. در سال ۸۹ یکسال تمام، کار، تلاش و زندگی این پیرمرد دوست داشتنی را ثبت و ضبط کردم. بهار سال ۹۰ هم تدوین و صداگذاری انجام شد و کار به اتمام رسید.

زمانپور توضیح داد: سپس فیلم به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی ارسال شد که خوشبختانه در بیش از ٥٠ جشنواره فیلم انتخاب شد در بیش از ٣٠ جشنواره مهم دنیا جایزه گرفت؛ و جالب است بدانید تا کنون نزدیک به ٤٠٠ بار از تلویزیون (در شبکه‌های مختلف) پخش شد.

این کارگردان درباره معنویت مشتی اسماعیل توضیح داد: مشتی اسماعیل سراسر معنویت بود. وی حداقل ۶ ماه در سال را روزه می‌گرفت. وی مداح اهل بیت بود و عاشق امام حسین (ع). مشتی اسماعیل سراسر زندگیش امید بود. حال درونش خوب بود. من هم تلاش کردم این حال خوب را در فیلم جاری کنم و به همه دنیا نشان دهم؛ و البته همه معنویاتش را هم بصورت غیر مستقیم بیان کردم.

وی افزود: رفتن مشتی اسماعیل داغی در دل من گذاشت چرا که ما هر هفته با هم در طی این ١٤ سال در تماس بودیم و همیشه جویای حال هم بودیم. برنامه ریزی کرده بودم که در هفته اول خرداد او را به سفر کربلا ببرم؛ چون مش اسماعیل عاشق کربلا و اباعبدالله بود. البته ما قبلا با هم کربلا رفته بودیم، اما دوست داشتم امسال هم این سفر را تجربه کنم که سعادت نصیب من نشد و این حسرت بر دل من باقی ماند. مشتی اسماعیل خیلی خوش صحبت بود و همچنین طناز با هم خیلی شوخی می‌کردیم. 

زمانپور خاطرنشان کرد: این اواخر دائم می‌گفت «دیگر یواش یواش باید از این دنیا بروم» من به او می‌گفتم که سوال کردم گفتند مشتی اسماعیل تا ٩٦ سال زنده می‌ماند؛ مشتی هم با خنده می‌گفت؛ البته بی نفس؛ و آخرین بار هم که یک هفته قبل از فوتش زنگ زد، گفت که دیگر باید بروم و رفت. مشتی اسماعیل رفت، اما معنویت و امیدش همچنان زنده است و تا سال‌های سال مردم دنیا از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه