Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرحله تکمیلی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با دستور رئیس جمهوری و در حضور جمعی از وزرا از جمله عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور  و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این طرح با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز دنیا، 1400 متر اسکله جدید در بزرگترین بندر بازرگانی ایران طی 36 ماه ساخته می شود.

وی افزود: در زمان بهره برداری کامل از این زیرساخت بندری، به صورت همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با 400 متر طول، 17.5 متر آبخور و 18هزار و 400 کانتینر ظرفیت، می توانند در این اسکله ها پهلو بگیرند.

عفیفی پور تصریح کرد: علاوه بر این، 110 هکتار محوطه برای راه اندازی یک ترمینال جدید کانتینری در پسکرانه بندر هم آماده می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهید رجایی، با سرمایه گذاری 8 هزار و 600 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین مالی می شود، با این توضیح که اعتبار ساخت آن بدون استفاده از بودجه های نفتی کشور انجام می گیرد.

وی بیان داشت: در چشم انداز سه سال آینده، ظرفیت این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون کانتینر افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، برای جمعیت چشمگیری نزدیک به 7هزار و 500 نفر مستقیم و غیرمستقیم ( پس از پایان دوره بهره برداری کامل پایانه جدید) اشتغالزایی صورت می گیرد.

عفیفی پور تصریح کرد: با اجرای این طرح بزرگ دریایی و بندری، گامی مهم برای افزایش سهم ایران توی بازار تجارت جهانی و ارتقاء جایگاه بزرگترین بندر کانتینری ایران در میان 100 بندر برتر دنیا برداشته خواهد شد.

این مقام مسئول، در بخش دیگری از اظهاراتش یادآور شد: مقدمات مرحله نخست احداث زیرساخت های فاز 3 بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری  اسلامی ایران به استان هرمزگان(ششم اسفندماه 92) در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد (بهمن ماه 93)عملیات عمرانی این طرح عظیم بندرسازی با حضور معاون اول رییس جمهور، شروع شد.

وی اضافه کرد: نتیجه این حرکت راهبردی و همچنین رونق گرفتن تعاملات بین المللی ایران با کشورهای غربی در دوره پسابرجام، به این جا رسیده که هم بخش عمده دانش بندرسازی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی، بومی سازی و نیاز ما به خارجی ها مرتفع شده، هم با تامین تجهیزات استراتژیک اسکله های فاز 2، ظرفیت مهم ترین بندر کشور به 6میلیون تی.ای.یو کانیتنر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان گفت: طی سه چهار سال اخیر برای جمعیتی نزدیک به 4هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است که نقطه عطفی در عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 96(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) قلمداد می شود.

شایان ذکر است، در این مراسم علاوه بر اعضای کابینه دولت تدبیر و امید، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "فریدون همتی" استاندار هرمزگان و عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حضور داشتند.

واحد اطلاعات و اخبار

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد

با حکم معاون توسعه مدیریت گمرک ایران، سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی منصوب شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس حکم معاونت توسعه مدیریت گمرک ایران، علی نباتی به عنوان سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی بندرعباس منصوب شد.

نباتی سابقه 26 سال فعالیت در حوزه های گمرکی داشته که 17سال آن در گمرکات مختلف استان هرمزگان بوده است.

پیشتر محمد آگاهی به عنوان معاون فنی گمرک شهید رجایی فعالیت میکرد که به تازگی با حکم رییس کل گمرک به عنوان ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی منصوب شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور