Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که امروز برای افتتاح دومین مرحله احداث فاز سوم بندر شهیدرجایی و بهره‌برداری از تعدادی از طرح‌های حوزه راه و مسکن و شهرسازی به استان هرمزگان سفر کرده است، درباره جزئیات سفر خود و افتتاح‌هایی که دارند در جمع خبرنگاران به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: امروز (۹ اسفندماه) با حضور رئیس‌جمهوری دو پروژه بسیار بزرگ را در بندر شهید رجایی پی خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از اقدامات مجهز کردن ترمینال ۲ بندر شهیدرجایی است که کاری که انجام می دهیم افزایش ۱۲ جرثقیل به ترمینال ۲ است که با این اقدام، ظرفیت این جرثقیل ها، نسبت به وضع موجود ترمینال  ۱.۵ برابر افزون می‌شود.

آخوندی افزود: افزون بر این کاری که انجام می شود این است که با سرمایه گذاری که به عنوان بخش غیردولتی مدیریت ترمینال به وی واگذار شده، توافقی کرده‌ ایم که بر اساس آن پنج حرثقیل دروازه ای را در ترمینال دو خریداری و نصب کند. بنابراین بدین ترتیب ظرفیت ترمینال ۲ ما به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: رئیس جمهوری در جریان این سفر بازدیدی از جرثقیل‌های نصب شده و عملیات سرهم بندی کردن آن خواهند داشت. هم اکنون ۱۰ جرثقیل آن از آلمان وارد شده و دو جرثقیل دیگر ظرف سه هفته آینده وارد می شود. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۳ جرثقیل نصب شده و سایر جرثقیل ها نیز در حال نصب است و پیش بینی می شود که تا شهریورماه سال آینده کل جرثقیل ها را نصب شده داشته باشیم و ظرفیت ترمینال ۲ بندر شهیدرجایی را با ظرفیت بالایی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی از دیگر بازدیدها و افتتاح های سفر رئیس جمهوری را آغاز عملیات اجرایی ترمینال ۳ شهیدرجایی عنوان کرد و گفت: ترمینال ۳بندر شهیدرجایی، ترمینال بسیار مهمی برای ما است و قرارداد این بندر با سرمایه گذاری حدود ۸۵۰ میلیاردتومان انجام می‌شود تا بتوانیم۱۸۰۰ متر کناره ترمینال برای پهلوگیری کشتی‌ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: عمق آب‌خور این حوضچه در حدود ۱۷.۵ متر است و کشتی هایی بالغ بر ۱۸ هزار کانتینر بار (کشتی هایی که بالای ۳۰۰ هزار تن وزن دارند) می‌توانند در ترمینال ۳ بندرشهیدرجایی، پهلوگیری کنند.

آخوندی تاکید کرد: با احداث این ترمینال (ترمینال ۳ بندر شهیدرجایی)، بزرگ ترین کشتی‌های حمل کالای دنیا به غیر از کشتی های نفتی می توانند در این ترمینال پهلودهی داشته باشند و قدرت رقابتی بنادر ایران با بنادر رقیب در منطقه افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: امروز انشاء الله با حضور رئیس‌جمهوری بخش ترمینال ۳ آغاز می شود، کل مناقصه انجام شده است و پیمانکار در محل مستقر است که عملیات بلافاصله با دستور رئیس جمهوری آغاز شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق چوب در بندر پارسیان

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان از کشف ۱۵ تن چوب قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان سرهنگ محمد رستمی امروز ۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو های عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط و در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار