Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه از ظرفیت قانون رفع موانع تولید به خوبی استفاده نکردیم گفت: برای مقابله با خشونت باید به صورت عملی وارد شد. ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در همایش ملی " پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها" اظهار داشت: ظرفیت‌ها، نیروی انسانی و تمام سرمایه‌های مادی و معنوی این استان اهمیت ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سردار بزرگ و مجاهد سردار سلیمانی را بزرگ‌ترین سرمایه استان کرمان دانست و افزود: اگر استان کرمان هیچ نداشت وجود چنین سرمایه ای برای او کافی بود.

 معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی که یکی از مسائل مهم جمهوری اسلامی در کشور است گفت: عملیاتی کردن اقتصادی مقاومتی به واسطه ظرفیت و آمادگی از استان کرمان آغاز شد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه امروز استفاده بهینه از آب در استان کرمان کلید خورد بیان کرد: اقدامات انجام شده جای قدردانی از مردم و مسئولان این استان است.

وی با بیان اینکه موضوع این نشست موضع حائز اهمیتی است که می‌تواند برای حال و تا همیشه مفید باشد گفت: از ابتدای خلقت بشر این مسئله بوده و هست.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اهمیت این موضوع را باید در بستر تاریخ دید افزود: آیا هر خشم و خشونتی مضموم است و یا اینکه خشم خوب و پسندیده هم داریم.

‌محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: مقام معظم رهبری بیش از دو سال است که برای رفع آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شدند و پیگیری می‌کنند و در جلسه آخر به مسئولان گفتند به من بگویید در عمل چه اتفاقی افتاد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات جهادی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام داد گفت: باید خشونت‌ها را اولویت‌بندی کرده و برای مقابله عملی با آن برنامه‌ریزی کرد.

معاون اول قوه قضائیه حقارت، تبعیض و اختلاف طبقاتی، آموزش‌های غلط در فضای مجازی و غیر فضای مجازی، بیکاری از جمله عواملی است که می‌تواند باعث افزایش خشونت در جامعه شود گفت: بیکاری علت مهم بسیاری از خشونت‌هاست.

انتهای پیام/م

R1377/P1486/S6,67/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر جمعه در نشست با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران هرمزگان با تاکید بر لزوم داشتن صراحت لهجه در طرح مسائل و مشکلات، اظهار داشت: همه ما مأموریت داریم تلاش کنیم شعار سال تحقق پیدا کند و این هدف نیز با حرف و لفظ تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: بدون نقش سپاری به مردم و بخش خصوصی نمی‌توانیم به جهش تولید دست پیدا کنیم از این رو تحقق شعار سال مستلزم رعایت الزامات و فراهم کردن پیش نیازهایی است که بخشی از آن متوجه فعالان اقتصادی و صنعتگران است و بخشی دیگر نیز متوجه حاکمیت می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم تلاش برای اصلاح کسانی که در حوزه صنعت یا اقتصاد دچار لغزش و خطا می‌شوند، خطاب به حاضرین گفت: شما بهتر از قاضی و بازپرس قادر به تشخیص هستید که هم صنفی‌تان با هدف ضربه به کشور دچار خطا شده با لغزش او حاصل از طمع بوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وقتی کسی بر اثر طمع دچار لغزش می‌شود باید نخست از سوی همکارانش یاری شود تا بتواند خطای خود را جبران کند، در صورتی هم که تعمداً جرمی مرتکب شده درخواست داریم قوه قضائیه را در تعقیب جرم و مجرم یاری کنید تا مجازات متناسبی برای خاطی و مجرم در نظر گرفته شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه خود را ملزم می‌داند که اصل تناسب در مجازات را در مواجهه با همه رعایت کند، بیان‌کرد: فرض کنید یک فعال اقتصادی مالیات پرداخت نکرده و یا از او شکایتی در حوزه مالی ثبت شده است، در این مواضع باید تناسب در برخورد رعایت شود چرا که اقدام به ممنوع‌الخروجیِ وی ممکن است اعتبار فرد را از بین ببرد و خسارات جبران ناپذیری به وی وارد شود.

وی با انتقاد از بازداشت فعالان اقتصادی به صرف قرار گرفتن در مظان اتهام و تاکید بر لزوم همراهی با تولیدگران گفت: در قوه قضائیه دنبال اصلاح کلیه رویه‌های معیوبی هستیم که بعضاً از گذشته مانده است و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود چنانچه پیش‌تر قوانینی داشتیم که با اندازه معینی اتهام مالی حکم به دستگیری می‌شد و ما این قوانین را اصلاح کردیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تغییر نگرش حاکمیت به فعالان بخش اقتصادی و خصوصی، گفت: تلاش همه ارکان حاکمیت باید معطوف به مانع‌زدایی از پیش روی تولیدگران باشد و در این راستا باید جلوی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه را که امکان پیش‌بینی نسبت به آینده تولید را می‌گیرد؛ گرفته شود.

محسنی اژه‌ای قراردادهای ضعیف را یکی از موانع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دانست و اظهار داشت: همه قراردادها به ویژه قراردادهای دولتی بایستی در نهایت اطمینان‌بخشی منعقد شوند و به حدی دارای استحکام باشند که تغییر دولت‌ها در آن‌ها خدشه وارد نکند.

کد خبر 6095603

دیگر خبرها

  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود