Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   شطرنج ایران در سال های اخیر در رویدادهای مختلف بین المللی، آسیایی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن داشت. با کمک خانواده های علاقه مند و بدون حمایت های فدراسیون شطرنج نسل جدیدی از شطرنج بازان معرفی شدند که می توانند در شمار استعدادهای برتر شطرنج جهان باشند، این شطرنج بازان نابغه هایی هستند که عمدتا در سنین تا 17 سال قرار دارند و در صورت حمایت از آنان می توانند آینده ای درخشان را برای این ورزش فکری کشور رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«پرهام مقصودلو»، «محمد امین طباطبایی»، «آرین غلامی»، «علیرضا فیروزجاه» و بسیاری دیگر از نوجوانان شطرنج ایران در زمره همین استعدادهای ناب هستند و لازم است مورد حمایت کامل قرار گیرند. پیش از این نیز شطرنج بازان دیگری بوده که اکنون در شمار جوانان هستند، افرادی چون «شاهین لرپری زنگنه» که در رده های سنی همواره برای ایران مدال آور بوده و یا «سارا سادات خادم الشریعه» و «مسعود مصدق پور» که اکنون سنین 20 سالگی را پشت سر گذاشتند و هیچگاه مورد حمایت کامل قرار نگرفتند.
نمایندگان شطرنج ایران در هفته ای که گذشته در رقابت های بین المللی ایرفلوت مسکو با قرعه های سختی روبرو شد و مقابل بزرگان شطرنج دنیا بازی های قابل تحسینی انجام دادند.
مقصودلو، طباطبایی، غلامی و فیروزجاه چهار نماینده ایران در این رقابت ها بودند. طباطبایی در مسکو شانس حضور در جمع برترین ها را دارد.
پیروزی غرور آفرین «محمد امین طباطبایی» نوجوان شطرنج ایرانی در ششمین دور رقابت های بین المللی شطرنج ایرفلوت مسکو با شکست نماینده قدرتمند روسیه و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها در سال گذشته، رکورد جدیدی از خود در شکست دادن یک شطرنج باز با درجه بین المللی بیشتر از 2700 به جا گذاشت.
پرهام مقصودلو، آرین غلامی و علیرضا فیروزجاه نیز در این رقابت حریفان سرسختی را از پیش روی برداشتند و این نشان از آینده ای درخشان برای شطرنج ایران می دهد.
مسعود مصدق پور دیگر نماینده شطرنج ایران است که بعد از امیر باقری، احسان قائم‌ مقامی، الشن مرادی ابدی، مرتضی محجوب، شجاعت قانع، همایون توفیقی، اصغر گلی ‌زاده، پوریا درینی، حسن عباسی ‌فر، پویا ایدنی، پرهام مقصودلو، امیررضا پوررمضانعلی و شاهین لرپری زنگنه چهاردهمین استاد بزرگ شطرنج ایران است. او در جام کارون به مقام قهرمانی رسید.
ایران میزبان دو رویداد بین المللی دیگر در بندر انزلی و مشهد است. در بندر انزلی جام خزر در حال برگزاری است و پس از این رویداد در مشهد «جام فردوسی» آغاز می شود و باید منتظر ماند و عملکرد نمایندگان ایران را در این دو رویداد نیز نظاره گر شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| پایان یک رقابت

در دنیای امروز که جنگ، کودک کشی ، ظلم و زورگویی بعضی از کشورها خودنمایی می کند، ورزش قهرمانی یکی از اتفاقات جذابیست که می تواند حال مردم دنیا را کمی بهتر کند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در دنیای امروز که جنگ، کودک کشی ، ظلم و زورگویی بعضی از کشورها خودنمایی می کند، ورزش قهرمانی یکی از اتفاقات جذابیست که می تواند حال مردم دنیا را کمی بهتر کند.در یکی دو دهه گذشته در رشته های مختلف رقابت جذابی بین قهرمانان در بعضی از رشته ها شکل گرفته است.یکی از آنها رقابت مسی و رونالدو رقبای تمام نشدنی بود که مانند تمامی قهرمان ها و اسطوره‌ها به پایان کار خود رسیدند.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • درخشش ستاره جنجالی: ایکاردی واقعی برگشت!
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور