Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:45:03 GMT

احتمال تغییر وزیر خارجه چین

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۱۶۳۰

احتمال تغییر وزیر خارجه چین

پکن - ایرنا - گمانه زنی های رسانه ای حاکی است 'وانگ یی' وزیر خارجه چین در جریان برگزاری اجلاس کنگره ملی خلق چین که از پنجم مارس به مدت 10 روز برگزار می شود، تغییر می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، منابع دیپلماتیک مطلع می گویند 'وانگ یی' وزیر خارجه چین در جریان این اجلاس ارتقای مقام یافته و به عنوان عضو ارشد شورای دولتی جانشین 'یانگ جیه چی' خواهد شد که پیشتر ارتقا یافته و وارد دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع مذکور خاطر نشان کرده اند از احتمالات دیگر این است که وانگ یی ضمن حفظ سمت وزارت خارجه، عضو ارشد شورای دولتی شود یا اینکه 'سونگ تایو' رییس اداره امور بین المللی به عنوان وزیر خارجه جدید معرفی شود.
اعضای شورای دولتی چین اصولا دارای مقامی به مراتب بالاتر از وزیران کابینه در چین هستند که برای موضوعاتی خاص و یک برنامه ریزی ویژه، انتخاب می شوند.
همزمان نشریه تایوانی خبر داده است که وانگ چیشان در جریان اجلاس کنگره به عنوان معاون رییس جمهور انتخاب خواهد شد و مسئولیت روابط با آمریکا را برعهده خواهد گرفت و مستقیما موارد را به 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین گزارش خواهد کرد.
گزارش ها حاکی است که سونگ تایو که ممکن است نامزد وزارت خارجه باشد دیپلماتی حرفه ای است که در هند و فیلیپین خدمت کرده و به زبان انگلیسی تسلط دارد.
وانگ چیشان 69 ساله دارای روابط بسیار نزدیک با رییس جمهور است و اگرچه به سن بازنشستگی رسیده است اما رییس جمهوری خلق چین همچنان قصد دارد از این مهره با ارزش و با تجربه که در مبارزه با فساد مسوولان سرآمد است، استفاده کند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه راهی نیویورک شد

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل عازم نیویورک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل عازم نیویورک شده است.

 امیرعبداللهیان امروز چهارشنبه و قبل از عزیمت به مقصد نیویورک، توقفی را در استانبول ترکیه داشت.

بازدید امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو