Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده اند رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا در حال بررسی یک بازه زمانی در سال گذشته است که به نظر می‌رسد در آن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد داشته است جف سشنز، دادستان کل این کشور را به کناره‌گیری از سمت خود مجبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد رابرت مولر به عنوان بخشی از تحقیقات درباره احتمال جلوگیری از اجرای عدالت از جانب ترامپ، اکنون تلاش‌های ترامپ برای کناره‌گیری جف سشنز از سمت خود به عنوان دادستان کل آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

تیم مولر که در حال انجام تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکاست، درباره اظهارات خصوصی ترامپ در بازه زمانی اواخر ماه ژوئیه تا اوایل ماه اوت و هنگامی که ترامپ پیام‌های توییتری در تمسخر جف سشنز منتشر کرده بود، از چند شاهد بازجویی کرده اند.

واشنگتن پست گزارش داد مولر قصد دارد دریابد آیا هدف ترامپ از اخراج سشنز به منظور انتخاب شخصی جایگزین که بتواند تحقیقات درباره ارتباط ادعایی میان روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنترل شرایط را به عهده بگیرد، بوده است یا خیر.

روسیه ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است. ترامپ نیز هرگونه تبانی با دولت روسیه را تکذیب می‌کند.

تاکنون کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا درباره این گزارش واشنگتن پست اظهارنظری نکرده اند.

از هنگامی که جف سشنز در سال گذشته خود را برای شرکت در تحقیقات وزارت دادگستری درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا سلب صلاحیت کرد، روابط میان وی و رئیس جمهور آمریکا پرتنش شده است. این سلب صلاحیت موجب شد مولر به عنوان بازرس ویژه برای این پرونده انتخاب شود. رابرت مولر علیه بسیاری از مشاوران سابق ترامپ کیفرخواست صادر کرده است.

انتهای پیام/

مولر درباره کناره‌گیری اجباری سشنز از سمتش تحقیق می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود