Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان (یوناما) با انتشار خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که از تجدید خواست حکومت افغانستان برای گفتگوهای بی قید و شرط صلح با طالبان و تهیه‌ چارچوب صلح در کنفرانس دوم پروسه‌ کابل استقبال می‌کند.

یوناما از همه‌ گروه‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته است که هرچه زودتر به روند صلح بیپوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبرنامه یوناما آمده است: یوناما همراه با ۲۵ کشور و نهادهای بین‌المللی در کنفرانس دوم پروسه‌ کابل از چشم انداز صلح از طریق گفتگوهای بین‌الافغانی حمایت می‌کند و از همه گروه‌های درگیر می‌خواهد تا به این روند بپیوندند.

یوناما گفته است که از آمادگی‌ مقامات افغانستان برای بحث و گفتگو پیرامون تمام موارد به عنوان بخشی از پروسه‌ صلح به شمول بخش‌های کلیدی قانون اساسی و لغو تحریم‌ها علیه افراد و نهادها و همچنین آزادی زندانیان طالبان، ستایش می‌کند.

این نهاد گفته است که مشورت های فراگیر برای ایجاد اجماع ملی در مورد صلح قبل از برگزاری پروسه‌‌ کابل از سوی حکومت و شورای عالی صلح افغانستان را به عنوان بخشی مهم از هر پروسه‌ صلح تأیید کرده و می‌خواهد که زنان افغانستان در تمام‌ گفتگوها دخیل شده و نقش گسترده ای داشته باشند.

یوناما از حضور نمایندگان کشورها در نشست پروسه‌ کابل استقبال کرده و گفته است:«مشارکت فعال کشورها و نهادها در این کنفرانس باعث دل‌گرمی یوناما گردیده و ما منتظر افزایش همکاری‌ها برای کمک به تلاش‌های افغان‌ها برای صلح و رسیدگی به مشکلات مشترک تروریسم و جرایم فرا مرزی هستیم.»

دومین نشست پروسه کابل روز چهارشنبه (۹ حوت) با حضور نمایندگان ۲۵ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست حکومت افغانستان طرحی را در مورد آغاز مذاکره با گروه طالبان ارائه کرد. این طرح در دو بخش ملی و بین‌المللی تقسیم بندی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم