Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) با ابراز خرسندی از سفر به تهران،ایران را همچون خانه خود دانست و گفت:معتقدم دراین کشور بزرگ با 23 هزار بازیکن ثبت شده، هنوز می شود اقدامات بیشتری در زمینه فوتبال زنان انجام داد زیرا باید به ٥٠ درصد دیگر جمعیت هم توجه و به آن اهمیت داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا،اینفانتینو رییس فیفا صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با خانواده فوتبال ایران که با حضور تعداد زیادی از مدیران، مربیان و بازیکنان فعلی و سابق فوتبال در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، گفت: امروز افتخار بزرگی است که در تهران و ایران در کنار شما خانواده فوتبال هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بسیار خوشحالم در کشوری هستم که مردم آن با فوتبال زندگی می کنند و احساس می کنم که در خانه هستم و از اعماق قلبم به خاطر هر کاری که برای فوتبال انجام می دهید قدردانی می کنم.
رییس فیفا با بیان اینکه اسطوره های فوتبال ایران که تاریخ ساز بوده اند نقش شایانی در 5 ستاره شدن فدراسیون فوتبال ایران ایفا کردند،ادامه داد: ستاره ها در زمین هنرنمایی می کنند و ما به عنوان مدیر باید نقش خود درمورد فوتبال را در بیرون زمین ایفا کنیم.
وی افزود: برای سرمایه گذاری در فوتبال از تمام مردم ایران قدردانی می کنم؛ می دانم که بیش از ٢٣ هزار بازیکن ثبت شده در فوتبال این کشور حضور دارند.
اینفانتینو افزود: اما معتقدم هنوز در کشور بزرگی مانند ایران می شود اقدامات بیشتری در زمینه فوتبال زنان انجام داد زیرا باید به ٥٠ درصد دیگر جمعیت هم توجه و به آن اهمیت داد.
وی اظهار داشت: به فوتبال ایران بدلیل دستاوردهای چشمگیری که درگذشته و حال به آن دست پیدا کرده تبریک بگویم زیرا تنها کشور ٥ ستاره در فوتبال دنیا هستید.
اینفانتینو گفت: یادمان نرود که ایران برای ٥ مرتبه به جام جهانی صعود کرده و این بار به عنوان دومین تیم راهیابی خود را به جام جهانی تثبیت کرد و این نشانه خوبی برای بازی های جام جهانی است.
رئیس فیفا با اشاره به سفر قبلی خود به تهران گفت: در آن زمان نامزد ریاست فیفا بودم و الان دو سال از آن روز می گذرد و امروز به عنوان رییس فیفا میهمان شما هستم؛ دراین مدت اتفاقات خوب و بد زیادی رخ داده اما درایران همه اتفاقات خوب بوده است، تیم های رده سنی و ملی ایران به جام های جهانی صعود کرده و این اتفاق میمون ومبارکی است، پس می توانم بگویم که بعداز سفر نخست من همه چیز برای ایران خوب پیش رفته است.
وی ادامه داد: دوست دارم فوتبال ایران بسیار قدرتمند باشد زیرا باعث انتقال این قدرت به قاره آسیا می شود.
اینفانتینو گفت: باشگاه های فوتبال ایران هنوز جای توسعه دارند؛ واقعا متعجب هستم که حق پخش به باشگاه های ایران پرداخت نمی شود.
وی اظهار داشت: کافی است نگاهی اجمالی به آمار و ارقام فوتبال ایران داشته باشیم تا اهمیت شهرآورد را درک کنیم.
وی افزود: اگر فوتبال ایران می خواهد جایگاه خود را از دست ندهد حق پخش باید پرداخت شود؛ این موضوع در همه جای دنیا انجام می شود و ایران نمی تواند مستثنی باشد.
اینفانتینو از مسئولان تصمیم ساز ایران خواست تا موضوع حق پخش در این کشور اصلاح شود زیرا در غیر این صورت آخرین باری خواهد بود که برای تشویق موفقیت های شما به ایران می آید. پس باید تلاش کنیم تا تصمیم درست گرفته شود.
وی با اشاره به برخی اختلاف ها و مناقشات سیاسی در تمام دنیا تاکید کرد: شفاف می گویم سیاست باید خارج از فوتبال باشد؛ فوتبال برای تمام مردم در اقصی نقاط دنیاست.
اینفانتینو ادامه داد: طبیعی است که مردم بخواهند تیم محبوبشان در شهر و ورزشگاه خود بازی کنند؛ در ایران و تمام دنیا باید این انتظار را داشته باشیم.
رییس فیفا تصریح کرد: باید همه در راستای تحقق این هدف تلاش کنیم که تمام مردم دنیا جدای از مناقشات سیاسی در شهر خود شان از فوتبال لذت ببرند.
وی افزود: ما اصول مهمی در فیفا داریم که باید از آنها دفاع کنیم؛ فوتبال بدون تماشاگر برگزار نمی شود و مسابقات رفت و برگشت برای ارزش گذاشتن به حضور تماشاگران است.
اینفانتینو با اشاره به اینکه تمام انسان های عادی از فوتبال لذت می برند و از آن برای زندگی شان احترام، نظم، روحیه همکاری و کار تیمی، احترام به حریف و داور، پیروزی و باخت را می آموزیم گفت: سیاست نباید در فوتبال دخالت داده شود؛ چرا که باید از فوتبال حفاظت کرده و آینده آن را نجات دهیم و از تک تک شما می خواهم فوتبال بازی کنید نه به خاطر اینکه ورزش بزرگی است ما از فوتبال یاد می گیریم که اگر در یک دیدار ببازیم دیدار بعدی را پیروز خواهیم شد.
وی اظهار داشت: من تمام مردم ایران را تشویق می کنم که بیش از گذشته با فوتبال درگیر و با آن باشند.
رئیس فیفا با اشاره به شهرآورد تهران گفت: شهرآورد تهران نه تنها بخشی از تاریخ فوتبال ایران و جهان است بلکه این بازی اسطوره سازنیز بوده و یکی از مسابقاتی است که همه هوادان فوتبال خواهان تماشای آن از نزدیک هستند و مفتخرم که امروز به تماشای آن خواهم رفت.
اینفانتینو تصریح کرد: شما امروز در فضای شهر تهران این انرژی و تنش شهرآورد را احساس می کنید و این شور و نشاط تنها مختص فوتبال است.
وی درباره نشست با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: من و تاج توافق کردیم که هر کدام از ما طرفدار یکی از دو تیم خواهیم بود و آن را به کسی نگفته ایم و در طی بازی می توانید حرکات صورت ما را دنبال کنید و ببینید که طرفدار کدام تیم هستیم.
وی با شوخی افزود: می دانم که از ٨٠ میلیون جمعیت ایران ٩٠ میلیون نفر این دیدار را دنبال می کنند.
اینفانتینو ادامه داد: فیفا به ایران افتخار می کند و مایلیم تا روابط صمیمی با آن به عنوان یکی از قدرت های فوتبال داشته باشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی.**9144 **9129** 1701

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور

احتمال دارد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قانون ممنوعیت برگزاری مسابقات لیگ داخلی کشورها در خارج از کشور را مورد بازنگری قرار دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیفا ممکن است قانون ممنوعیت مسابقات قهرمانی ملی در خارج از کشور را تا پایان سال 2024 تغییر دهد.

این خبر را کریستوفر بنینگ، وکیل فیفا در دادگاه فدرال به عنوان بخشی از رسیدگی به شکایت شرکت ارائه دهنده خدمات ورزشی Relevent Sports علیه فیفا و فدراسیون فوتبال آمریکا (USSF) بیان کرد.

Relevent Sports از فیفا و USSF به دلیل انحصار مسابقات در سال 2019 شکایت کرد، زیرا مجاز به برگزاری مسابقه لالیگا بین بارسلونا و خیرونا در میامی نبود.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • زیر ساختهای استان کرمان اماده برگزاری مسابقات بین‌المللی
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور