Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش رامسر از آموزش والدین نوآموزان پیش دبستانی به صورت هفتگی به تعداد ۱۶۰ نفر در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ خبر داد. به گزارش بلاغ به نقل از رامسرنوین، محمدصادق امینی‌نیا با اشاره به اینکه عنوان این طرح خانواده آگاه همگام با دوران کودکی در دستور کار است گفت: این طرح برای آموزش والدین نوآموزان پیش دبستانی که در سال ۹۸-۹۷ وارد پایه اول دبستان می‌شوند، اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هر یک از والدین براساس تقویم زمان‌بندی در یک روز از ساعت هشت صبح الی ۱۲ ظهر روزهای پنجشنبه براساس تاریخ اعلام شده در پایگاه دبستان فرید حضور می‌یابند.

مدیر آموزش و پرورش رامسر افزود: این مدت زمان حضور اولیای گرامی در این دوره از کلاس‌ها چهار ساعت است که دو ساعت از آن شامل بخش عمومی با موضوع اهداف آموزش و پرورش پیش دبستان و دبستان و دو ساعت دیگر آن مربوط به بخش تخصصی با موضوع ارزشیابی توصیفی است.

این مسئول بیان کرد: براساس اطلاعات موجود از دانش‌آموزان ورودی سال آینده در مقطع اول دبستان، حدود ۸۸۰ نفر در این طرح شرکت می‌کنند که علاوه بر اولیای گرامی تمامی مدیران پیش دبستانی دولتی، غیردولتی و مهدهای کودک غیردولتی شهرستان حضوری فعال در این جلسات را دارند.

امینی‌نیا با اشاره به اینکه هر هفته ۱۶۰ نفر از والدین در چهار کلاس توسط چهار استاد آموزش خواهند دید، گفت: سایر اولیای نوآموزان پایه اول در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ که تاکنون در این دوره حضور نیافتند، در مرحله دوم این طرح در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ حضور دارند. کد مطلب: 352639  

مردمی که احساس می‌کنند دیده نمی‌شوند/ محله شهید آهنگر میاندورود نیازمند توجه مسئولان

تحقق شعار «غذای سالم، زندگی سالم» با تولید محصولات ارگانیک/ رونق کشاورزی بدون کود شیمیایی

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

تاکتیک‌های مبارزه با فساد

در غوطه شرقی دمشق چه خبر است؟

برگزاری نمایشگاه بهاره در 7 شهر مازندران/ طرح بازرسی از بازار از 15 اسفند اغاز می‌شود

    آموزش هفتگی ۱۶۰ نفر از والدین کودکان رامسری در طرح خانواده آگاه جلوگیری از خودرو‌های حمل زباله در محور هراز با دستور دادستان آمل/ افزایش تصادفات در منطقه سه راه بلده ضرورت ورود جدی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به اوضاع نابسامان بازار 16 اسفند آغاز نمایشگاه فروش بهاره در ساری طرح اتصال مترو تهران به شمال وارد مرحله جدیدی شد تاکتیک‌های مبارزه با فساد دشمن نمی‌تواند خدشه‌ای به کشور وارد کند/همیشه گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم مردمی که احساس می‌کنند دیده نمی‌شوند/ محله شهید آهنگر میاندورود نیازمند توجه مسئولان 80 درصد سطح کشت کلزا در گلوگاه در مرحله گل‌دهی هستند سالمندان؛ بزرگان فراموش شده در چرخه روزگار مادر شهیدان کشوری ستون و سرمایه شهرستان سیمرغ بود/ راز موفقیت در وحدت است دولت از مجامع فرهنگی حمایت کند مهرآفرینی جهادگران بسیج سازندگی بابل در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه+ تصاویر دو نماینده کُرد پارلمان ترکیه اخراج شدند کتابچی: تومورهای مغزی در ساری و بابل رشد چشمگیر دارد اعتبار 22 میلیارد تومانی بخش کشاورزی جویبار در سال 96 برگزاری نمایشگاه بهاره در 7 شهر مازندران/ طرح بازرسی از بازار از 15 اسفند اغاز می‌شود توسعه با منابع دولتی اتفاق نمی‌افتد/ تصویب 12 محور بسته تولید در ستاد اقتصاد مقاومتی در غوطه شرقی دمشق چه خبر است؟ پایان تجاوز به جنگل سبز در چالوس  

یورش شیران بابلی به سوی لیگ برتر+ تصاویر  

وتو شدن دستور حسین‌زادگان در روابط عمومی استانداری مازندران

دادستان جدید مرکز مازندران معرفی شد

زادگاه مرحوم نوشیروانی خیر بزرگ بابل از دریچه دوربین  

پرورش ماهی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در محمودآباد  

زنگ جدایی و خطر طلاق در گلوگاه را جدی بگیریم

بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط گروه جهادی بسیج سازندگی میاندورود  

عبور از رو کود

لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران و توجه به گردشگری در بابل

فرار و بی‌تفاوتی مسئولان در مدیریت بحران‌ها

 

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

صدور کارت برای خبرنگاران قول بر زمین‌ مانده ارشاد مازندران

 

صدور کارت برای خبرنگاران قول بر زمین‌ مانده ارشاد مازندران

به لیلا بگو هوووو بکشه

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

مسئولان حق از دست‌رفته مردم جویبار را بازگردانند

امید کشورهای منطقه به ایران است/جایگاه رفیع ولایت فقیه در شکل‌گیری بیداری اسلامی

پشت پرده علت سقوط هواپیمایی تهران ـ یاسوج

طمع، جان جوان 24 ساله رامسری را گرفت

«دودانگه ساری» معطر به عطر نامداران گمنام شد  

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرشته‌هایی که طعم تلخ اوتیسم را چشیده‌اند + فیلم

اوتیسم یک بیماری صعب‌العلاج است که تا چند دهه قبل برای بسیاری ناشناخته بود، بیماری سخت که دارای هزاران درد و والدینشان به شدت درگیر فرزندانشان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اصطلاح "اختلال طیف اوتیسم" و یا مخفف آن ASD، گروه اختلالات عصبی رشدی است که در دو حوزه کلی ارتباط و تعامل اجتماعی و رفتارها، علائق و فعالیت‌های محدود و تکراری نقص دارند.

شدت اختلال طیف اوتیسم بر اساس نقص‌های موجود در ارتباط اجتماعی و روند رفتارهای محدود و تکراری در سه سطح تعیین می‌گردد که با توجه به بالا رفتن درجه سطح آنها، میزان حمایت از آنها هم بالاتر می‌رود.

با تغییر سن، رفتارهای این افراد نیز تغییر می‌کند، نشانه‌های این اختلال ممکن است با درجات مختلفی از معلولیت ذهنی نشان داده شود و هم بودی اختلالات طیف اوتیسم با سایر اختلالات مانند صرع و ADHD که این خود تشخیص را پیچیده‌تر می‌سازد.

معیارهای تشخیص این بیماری عبارتند از نقص در رفتارهای متقابل اجتماعی-هیجانی، نقص در رفتارهای ارتباطی غیرکلامی، نقص در ارتباط غیرکلامی، داشتن حرکات فیزیکی کلیشه‌ای و تکراری، نابهنجاری در تماس چشمی و زبان بدن یا نقص در درک روش‌های غیرکلامی، واکنش‌های افراطی یا تفریطی در مقابل محرک‌های حسی یا علایق غیرمعمولی به بعضی جنبه‌های حسی محیط که ممکن است در هر فردی تعدادی از این علائم وجود داشته باشد.

جهت آشنایی و معرفی اوتیسم و لمس مشکلات این قشر از جامعه، خبرنگاران تسنیم پای درددلِ یکی از خانواده‌های اوتیسمی در مرکز استان کردستان نشسته‌اند که در ادامه می‌خوانید و می‌بینید:

چنور محمدی مادر پرهام عظیمی هستم. پسرم تا دوسالگی همچون نوزادان دیگر سالم بود و هیچ مشکلی نداشت اما به مرور زمان علائمی از بیماری در او نمایان شد.

وی افزود: پرهام به دلیل نداشتن قدرت تکلم ما را بر آن داشت که به پزشک مراجعه و تا سن 3 سالگی تحت نظر قرار بگیرد اما نتیجه‌بش نبود بنابراین ما را به متخصص بیماری‌های اعصاب و روان معرفی کردند که بعد از چند سؤال و جواب ساده بیماریش تشخیص داده شد. 

محمدی گفت: پسرم همچون بچه‌های مبتلا به این اختلال، با علائمی همچون عدم برقرای تماس چشمی، عدم توجه و واکنش به صداهای موجود، عدم برقرای ارتباط با بچه ها وبازی نکردن با آنها، نبود تعاملات اجتماعی، انجام حرکات تکراری و کلیشه‌ای مواجه است.

یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که به این بچه‌ها می‌تواند وارد شود تعویق در درمان به موقع آنان است چراکه سن طلایی آموزش مبتلایان به اوتیسم سن 3 تا 6 سالگی است، ضربه‌ای که به دلیل نداشتن توانایی مالی و عدم مراجعه به تهران جهت درمان، به پرهام وارد شد. 

مادر پرهام که چند سال در مرکز اتیسم کانیان سنندج به عنوان مربی مشغول فعالیت بوده، وضعیت آموزش و آگاه‌سازی در جامعه را ضعیف قلمداد کرد و اذعان داشت: در حال حاضر مدرسه‌ای به صورت موقت برای این بچه‌ها در نظر گرفته شده است، البته بچه‌ای مثل پسر من که به علت شدت بیماری در سطح 3 قرار دارد در این مدرسه پذیرش نمی‌شود.

کودکان اوتیسم به سالن ورزشی و مرکز نگهداری نیاز دارند.

به گفته محمدی؛ وجود مرکز نگهداری موقت و همچنین سالن ورزشی مخصوص کودکان اوتیسم، علاوه بر کمک به آموزش آنها، فرصتی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند تا بتوانند به اموارت روزمره زندگی خود بپردازند.

مادر پرهام از نگاه‌های سرد جامعه تا رفتار و گفتار ناخوشایند اطرافیان گله‌مند بود و افزود: اطلاع‌رسانی کافی راجب به این بیماری در جامعه و آموزش و نحوه برخورد با کودکان اوتیسمی و خانواده هایشان بسیار ضروری‌ست چرا که عدم آگاهی مردم از این بیماری باعث رنج این کودکان و خانواده آنان می‌شود.

محمدی یکی دیگر از عمده مشکلات کودکان مبتلا به اوتیسم را نبود خدمات مناسب دندان‌پزشکی عنوان کرد و بیان داشت: این بچه‌ها در صورت نیاز به ارائه خدمات دندان پزشکی، باید به صورت کامل بیهوش شود که متأسفانه کمتر پزشکی حاضر به ارائه خدمات به این کودکان است.

وی ضمن تقدیر از تعدادی از کادر‌ درمان در بیمارستان‌های سنندج، نسبت به رفتار برخی دیگر از پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های سطح شهر سنندج به شدت گله‌مند و ناراحت بود و خواستار برخورد مناسب با کودکان مبتلا به اتیسم شد.

تأسیس مرکز نگهداری موقت ویژه کودکان اوتیسم 15 سال به بالا، اختصاص باشگاه‌های ورزشی به آن‌ها و تکمیل تجهیزات پزشکی متناسب با این کودکان از جمله خواسته‌های مادر پرهام بود و اظهار کرد: نگهداری از این بچه‌ها در سنین پایین خیلی راحت‌تر است اما هرچه سن آنها بالاتر می‌ورد نگهداری آنان دشوارتر است، بنابراین راه‌اندازی مزکر آموزشی و مرکز نگهداری موقت تا حد زیادی می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند.

محمدی در پایان، به مشکل برخی از خانواده‌ها برای تأمین داروهای مورد نیاز فرزندانشان اشاره کرد و خواستار حمایت دستگاه‌های متولی جهت خرید دارو‌ها و همچنین افرادی که از آنها پرستاری می‌کنند، شد. از خبرگزاری تسنیم انتظار می‌رود که صدای بچه‌های اوتیسمی و مشکلات ما را به گوش مسئولان و جامعه برساند تا بلکه خیرین پای کار بیایند و حمایتمان کنند، نگهداری این بیماران بسیار پر هزینه بوده و «توانبخشی» که برای بهبود وضعیت آنها بسیار مهم است، هزینه‌های هنگفتی را در پی دارد.

پرهام در مدت زمان مصاحبه با مادرش بسیار بی‌قرار بود و بارها از اتاق بیرون و به سمت درب خروج رفت و مادرش مدام باید مانع او می‌شد و این صحنه و وضعیت، مهری بر صحت حرف‌های مادر پرهام از نگهداری دشوار این کودکان بود.

پرهام تک فرزند خانواده است. پدر و  مادر او از ترس اینکه مبادا فرزند دوم هم به اتسیم مبتلا باشد و همچنین به علت صرف شدن تمام وقت و زمانشان جهت نگهداری پرهام فکر تولد فرزند دوم را از سر بیرون کرده‌اند. مسئله‌ای بیشتر خانواده‌هایی که دارای فرزند اتیسم هستند با آن مواجه هستند.

در ادامه روایتی از قصه پرغصه فرشتگانی زمینی را از دریچه دوربین خبرنگاران تسنیم کردستان می‌بینید:

.

به گزارش تسنیم، طی بررسی‌های تخصصی مشخص شد که مادران باردار بالای 35 سال سن که کمبود آهن داشته اند ، میزان بروز اوتیسم در فرزند آنها 5 برابر بیش از سایرین است. حتی زنانی که درگیر مسئله متابولیکی بوده اند و با عوارضی همچون چاقی، بالا رفتن فشار خون، دیابت و . . . روبرو بوده اند، امکان ابتلا جنین به اوتیسم بارداری بسیار بیشتر از زنان سالم است.

طبق نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان، می‌توان گفت کمبود آهن در سال‌های اولیه زندگی باعث بروز اشکال در توانایی ذهنی و تکمیل مهارت‌های ارتباطی و کلامی خواهد شد. 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تأثیر نمرات مدرسه بر میزان حمایت والدین از فرزندان
  • فرشته‌هایی که طعم تلخ اوتیسم را چشیده‌اند + فیلم
  • پدیده مجهولی که لقب نسل آلفا را گرفته‌اند
  • انسان‌های موفق امروز، کودکان آگاه دیروز هستند
  • گردشگران و عشایر نسبت به بارش های شدید پیش رو آگاه شوند
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان رامشیر
  • اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد والد آگاه، کودک ایمن
  • ۴ پرده از سرنوشت کودکان گمشده منافقین
  • کودکان سفیران فرهنگ ترافیک در خانواده ها می شوند