Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در شورای امنیت با تاکید اینکه مبارزه با تروریست‌ها هدف قانونی در سوریه است، از ارائه پیشنویس بیانیه‌ای در مورد لزوم اجرای کامل آتش‌بس و بهبود اوضاع انسانی در سوریه خبر داد. ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت که به منظور بررسی وضعیت انسانی در سوریه تشکیل شده بود، تاکید کرد: «نباید فراموش کرد که تروریست‌ها هدف قانونی عملیات نظامی در سوریه باقی خواهند ماند و هیچکس قصد ندارد در مراسم رسمی در کنار آنها بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات بلندپایه روس در عین حال اعلام کرد که روسیه از سازمان ملل متحد خواسته تا نمایندگانی را برای ارزیابی اوضاع انسانی در شهر "رقه" به سوریه اعزام کند.

وی توضیح داد: «ما این درخواست را ارائه داده و اصرار داریم که لازم است تا وضعیت انسانی در شهر رقه توسط بازرسان سازمان ملل مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد و افرادی که کنترل این شهر را در اختیار دارند، باید هر نوع همکاری لازم برای فراهم سازی شرایط این کار را انجام دهند.»

نبنزیا همچنین افزود، روسیه پیش‌نویس بیانیه‌ای را به شورای امنیت تقدیم کرده که از اجرای دقیق قطعنامه مربوط به آتش‌بس 30 روزه و "وقفه انسانی" در سوریه حمایت می کند و امیدوار است تمامی اعضای این شورا به این بیانیه رای مثبت دهند.

به گفته وی، در این بیانیه از همه طرفین درگیری‌ها در سوریه خواسته شده تا تمامی مفاد قطعنامه شماره 2401 شورای امنیت را رعایت کرده و همچنین از همه گروه‌های مسلح و کشورهایی که بر آنها نفوذ دارند خواسته شده تا تامین امنیت مردم ساکن منطقه و امکان خارج سازی آنها از کریدورهای انسانی اعلام شده در منطقه غوطه شرقی را فراهم کنند.

نماینده روسیه همچنین یادآور شد که در این پیش‌نویس بندی جداگانه به ایجاد کریدورهای انسانی در منطقه "التنف" و اردوگاه پناهجویان "الرکبان" در آنجا اختصاص دارد و در بند دیگری نیز شورای امنیت از دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا بازرسانی را برای ارزیابی وضعیت انسانی به شهر "رقه" اعزام کند.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با نخستین شکست بامدادی یکشنبه رژیم اسرائیل در مقابله با قدرت موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در ادامه با دومین ناکامی خود در اجماع متحدان سنتی خود در جلسه روز یکشنبه در شورای امنیت ضد عملیات تنبیهی ایران، اینک، روسیه در نشست شورای امنیت خواستار بررسی موضوع تحریم اسرائیل به فوریت در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اقدامات غیرانسانی این رژیم در غزه شد.

بر پایه این گزارش، پایگاه خبری روسیا الیوم شامگاه چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که واسیلی نبنزیا در سازمان ملل متحد با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی این رژیم به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره آتش بس در غزه طی ماه مبارک رمضان خواستار بررسی فوری موضوع اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل در نشست آتی شد.

نماینده روسیه پیشتر در نشست شورای امنیت با ابراز نگرانی از ادامه عملیات نظامی اسرائیل در غزه از بی‌توجهی این رژیم و در همدستی با آمریکا در عدم پایبندی به قطعنامه‌های الزام آور این شورا انتقاد کرده بود.

نبنزیا پیشتر در نشست شورای امنیت با یادآوری قطعنامه‌های الزام‌آور شورا اعلام کرد: «یادآوری می‌کنیم که عدم پایبندی به مصوبات الزام‌آور شورای امنیت از سوی ناقضان آن باید با وضع تحریم‌ها علیه آنان صورت گیرد و بر این باوریم که شورای امنیت باید به فوریت درباره این مسئله اقدام کند.

نبنزیا با تاکید بر عدم پایبندی این رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل خاطرنشان کرد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس در نوار غزه در ماه آخر رمضان بود، اجرایی نشد.

همچنین وی اظهار داشت: «غزه شاهد یک فاجعه بی‌سابقه است و اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های امدادی به این باریکه می‌شود».

وی در ادامه با بیان اینکه تضعیف نقش آن روا عواقبی را برای کل منطقه خواهد داشت، افزود: «نقش آن روا باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت پناهندگان تحت تأثیر قرار نگیرد».

در همین ارتباط، «فیلیپ لازارینی» کمسیر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل (آن روا) برای آوارگان فلسطینی شامگاه چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال حذف این آژانس است.

لازارینی طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: «بسیاری از خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها در غزه به آوار تبدیل شده‌اند و در زیر آوار آنها اجساد بی‌شماری وجود دارد».

وی با بیان اینکه سازمان امدادرسانی آن روا تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد، اظهار داشت: «یکی از کارمندان ما که توسط اسرائیل دستگیر شد، روایت‌های وحشتناکی از بدرفتاری و شکنجه دارد».

کد خبر 6081585

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • توجیه آمریکا درباره جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • روسیه از عضویت فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • 15 تصویر پیشنهادی برای تبلت نماینده اسرائیل در سازمان ملل