Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت : بیشترین علل مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره بهزیستی خداینده اختلافات خانوادگی ،مشکلات خلقی ، اضطرابی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت نصیری قیداری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق، با بیان اینکه بیشترین علل مراجعه کنندگان اختلافات خانوادگی ،مشکلات خلقی ، اضطرابی است اظهار کرد: در راستای نیاز شهرستان و با هدف آگاهی بخشی و حل مشکلات پیشروی شهروندان و جامعه هدف خرداد ماه سالجاری مرکز مشاوره دولتی شهرستان خدابنده افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکزمشاوره زنان هستندخاطر نشان کرد: اختلالات شخصیتی وروانی،مشکلات فردی و بین فردی،موقعیتی و حقوقی و همچنین مشکلات مربوط به مصرف مواد از دیگر دلایل مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره بوده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: بیشترین مراجعه کنندگان در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال و با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است.
نصیری همچنین در خصوص فعالیت های مرکزمشاور گفت : افراد با مراجعه حضوری و با هدف دریافت خدمات مشاوره درمرکزحضور پیدا می کنند و مشاوردر جهت رفع نیازهای روانشناختی و فوری فرد اقدام و به بهبود سلامت روانی فرد کمک میکند و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت : در ۹ ماهه سالجاری ۱۳۳ شهروند خدابنده ای از خدمات مشاوره حضوری بهزیستی شهرستان خدابنده بهره مند شدند.
وی ادامه داد : مرکز مشاوره دولتی مستقر در اداره بهزیستی شهرستان خدابنده به منظور افزایش دانش ، نگرش و همچنین تغییر رفتار همه روزه در ساعات اداری آماده ارائه خدمات مشاوره ای و تخصصی به مراجعه کنندگان است.

نصیری گفت: جامعه هدف سازمان بهزیستی شامل ایتام، زنان سرپرست خانوار، معلولان، و سالمندان هستند که علاوه بر ارائه خدمت، تاکید ویژه ای بر آگاه سازی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

وی آگاه‌سازی گروه‌های هدف و ارائه مشاوره به زوجین در آستانه ازدواج را از جمله اقدامات مهم و اساسی بهزیستی برای پیشگیری از بروز معلولیت ناشی از اختلالات ژنتیک دانست و گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه، ارائه مشاوره‌های ژنتیک به زوجین در آستانه ازدواج اجباری شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود:هم اکنون ۲۲ مرکز مهرخانواده دراستان درحال فعالیت هستند و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز درسال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

او همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه دراستان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده پارسال از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، گفت: ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت واز این تعداد ۲ هزارو ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده که ۲۳ درصد آنها ازپرونده‌های طلاق بوده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده