Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا - مرکز نگهداري معلولان ذهني و جسمي حرکتي حبيب بن مظاهر در بندرعباس امروز پنجشنبه با حضور علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، سرپرست اداره کل بهزيستي استان هرمزگان در آيين بهره برداري از اين مرکز گفت: در اين مرکز 150 معلول ذهني حرکتي به صورت شبانه روزي نگهداري مي شوند و 60 نفرکارمند و خدمت کار نيز در آن مشغول به فعاليت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامحسين رنجبر افزود: به ازاي هر نفر معلول ماهانه 5 ميليون و 100 هزار ريال يارانه از سازمان بهزيستي دريافت مي کنند اما با توجه به اينکه 80 درصد از افرادي که نگهداري مي شوند، از خانواده هاي نيازمند بوده اين اعتبارات جوابگو نيست و نياز به مشارکت بيش از پيش تشکل هاي مردم نهاد و خيران دارد.
وي بيان داشت: اين مرکز داراي 800 متر مربع زير بنا در 2 طبقه و با هزينه 2 ميليارد و 800 ميليون ريال توسط خير محمد رضا صفا ساخته و تجهيز شده است و تمامي خدمات مراقبتي و توانبخشي در اين مرکز به معلولان ذهني ارائه مي شود.
رئيس هيات امناي مرکز حبيب بن مظاهر بندرعباس نيز با اشاره به اينکه در اين مرکز 150 معلول ذهني حرکتي شامل زن و مرد در سنين نوزادي تا بزرگسالي نگهداري مي شوند، گفت: مشکل اصلي در اين مرکز تامين پوشاک و داروي افراد معلول ذهني است که در ماه به 100 کارتن پوشاک نياز است.
بهروز جودي نيا افزود: در ماه 130 ميليون ريال بابت داروهاي اعصاب و روان و همچنين درمان افراد معلول هزينه مي شود که رقم بالايي است و اميدواريم با رايزني دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان با داروخانه هاي سطح شهر و حمايت اين دانشگاه بتوانيم مشکل دارو را حل کنيم.
وي بيان داشت: همچنين اين مرکز با مشکل اساسي در پرداخت بيمه پرسنل به تامين اجتماعي، پرداخت سنوات بازنشستگان و پرداخت عيدي و حقوق کارکنان مواجه است که از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواستار چاره انديشي در اين زمينه هستيم.
رئيس هيات امناي مرکز حبيب بن مظاهر بندرعباس اظهار کرد: 10 ميليارد ريال بابت بيمه پرسنل و جرائم آن به تامين اجتماعي بدهي داريم که توانايي پرداخت آن را نداريم.
جودي نيا افزود: همچنين تاکنون 23 نفر در اين مرکز بازنشسته شده اند که براي هر بازنشسته حدود 300 ميليون ريال هزينه در بر مي گيرد که توان ما خارج است.
مرکز سابق حبيب بن مظاهر بندرعباس نيز در ابتدا از سال 69 فعاليت خود را به صورت دولتي آغاز کرد و در سال 72 به صورت هيات امنايي اداره مي شد و از سه سال قبل نيز مراحل ساخت مرکز جديد توسط خير محمد رضا صفا آغاز و امسال مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش ايرنا، کاروان تدبير و اميد به رياست حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در اين سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزينه بيش از 40 هزار ميليارد ريال از جمله فولاد صبا، مرحله جديد بندرشهيد رجايي، پالايشگاه گاز گورزين قشم، طرح افزايش بنزين پالايشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعمليات اجرايي 15 طرح ديگر نيز با اعتبار بيش از 20 هزار ميليارد ريال آغاز شد.
اين دومين سفر حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني به استان هرمزگان در سال جاري است و رئيس جمهوري، نهم و دهم ارديبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طي آن مرحله اول پالايشگاه ستاره خليج فارس، صبا فولاد خليج فارس و چند طرح عمراني ديگر به بهره برداري رسيد.
7195/ 6048 / 1200
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نوبخت اژدری عزم سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که به تدریج تکمیل شده و در چند مرحله تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۹۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن نیز به توان تولید بخش استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزایش ظرفیت واحد‌های تولید کشاورزی استان را رویکرد جدید سازمان تحت مدیریت خود اعلام و اضافه کرد: بررسی کارشناسی نشان می‌‍دهد که ۲۹ طرح مهم کشاورزی استان شرایط فنی و کارشناسی لازم برای تحقق این هدف را دارند.

اژدری اظهار کرد: با افزایش ظرفیت این طرح‌ها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و توان تولید بخش نیز به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

او همچنین افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره‌برداری از این پروژه کلیدی و مهم، به میزان یک میلیون تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ هزار نفر را از جمله مزیت‌های این طرح ذکر کرد و گفت: عملیات تکمیل این طرح نیز با اختصاص بودجه مورد نیاز آغاز شده است.

اژدری در ادامه توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای را از جمله رویکرد‌های جدید توسعه بخش کشاورزی در این استان طی سال جاری اعلام کرد و افزود: در این زمینه تکمیل و آغاز بهره‌برداری از ۴۱۲ هکتار واحد گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های گلخانه‌ای در سال جاری ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزار و ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

اژدری فعال سازی ۳۸ واحد راکد و نیمه‌فعال، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌‍دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره برداری از روشنایی بلوار شهید یبلویی
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • در اقامتگاه دختران معلول جسمی و ذهنی ابن الرضا (ع)قم چه می‌گذرد؟+فیلم
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد