Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-05@03:21:20 GMT

با این روش‌ها به سرعت خانه تکانی کنید

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۳۸۷۲

فنجان و نعلبکی‌های مخصوص چای و قهوه باید بعد از هر بار استفاده فورا با آب و مایع ظرفشوئی شسته شوند. هر دو سه روز یک بار نیز پاکیزه کردن آن‌ها با جوش‌شیرین توصیه می‌شود.به گزارش بلاغ،به نقل از زندگی آنلاین در حالت کلی لیوان‌ها و شربت خوری‌های کریستالی را با مایع ظرفشوئی و آب نیم‌گرم بشوئید.


کفگیر و قاشق بزرگ پلاستیکی


این نوع وسایل معمولا روکش آکلریلیک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه می‌شود که آن‌ها را بعد از استفاده بلافاصله شسته و با حوله‌ی نرم پاک کنید.

در صورتی که موفق به لکه‌زدائی آن‌ها نشدید، جوش‌شیرین به کار برید، اما هرگز از سیم‌ظرفشوئی در این مورد استفاده نکنید.
همچنین سفارش می‌شود برای پاکیزه کردن و لکه‌گیری آنها، از به کار بردن هر نوع اسید یا استون و نظایر آن‌ها خودداری نمائید.

اگر این نوع وسایل مدت نسبتا زیادی داخل غذا بمانند یا همراه سایر ظروف خیس شوند، لطف خود را از دست می‌دهند.

فنجان و نعلبکی چینی


فنجان و نعلبکی‌های مخصوص چای و قهوه باید بعد از هر بار استفاده فورا با آب و مایع ظرفشوئی شسته شوند. هر دو سه روز یک بار نیز پاکیزه کردن آن‌ها با جوش‌شیرین توصیه می‌شود. اگر در اثر عدم توجه، لکه گرفته‌اند، آن قسمت را با پودرظرفشوئی، به کمک یک دستمال نرم مرطوب پاکیزه کنید.

هرگز برای شستن آن‌ها از سیم ظرفشوئی کمک نگیرید و نیز از رنگبر‌های مختلف استفاده نکنید، هر چند که برخی خانم‌ها مدت چند ساعت قوری چینی و لیوان‌ها و نعلبکی‌ها را در مایعات رنگبر قرار می‌دهند تا از آن‌ها لکه‌زدائی نمایند، ولی ضمن این کار آن‌ها درخشندگی و تازگی خود را نیز از دست می‌دهند و آماده برای پذیرش لکه‌های بعدی می‌شوند.

لیوان‌ها و شربت‌خوری‌های کریستالی


در حالت کلی آن‌ها را با مایع ظرفشوئی و آب نیم‌گرم بشوئید. اما در صورتی که خیلی کثیف شده‌اند، با مخلوطی از یک سوم سرکه و دو سوم آب بشوئید و اگر نتیجه نگرفتید، با محلول آمونیاک نیز شست‌وشو دهید.

در این موارد سفارش می‌شود از روی دستکش معمولی ظرفشوئی یک دستکش بزرگ از پارچه‌ی پنبه‌ای نیز بپوشید و دست‌ها را در محلول فرو برید و قسمت‌های مختلف این وسایل را خوب مالش دهید. هرگز برای شستن ظرف‌های کریستالی از پودر ظرفشوئی استفاده نکنید، زیرا آن‌ها را کدر می‌سازد.

کارد‌های آشپزخانه


هرگز آن‌ها را در آب خیس نکنید، زیرا سبب خراب شدن دسته‌ی آن‌ها می‌گردد.

همچنین شست‌وشوی یک کارد کثیف را به چند ساعت بعد موکول نکنید، زیرا تیغه آن لکه می‌گیرد. پس یک کارد را بلافاصله پس از استفاده با آب نیم‌گرم و پودر ظرفشوئی بشوئید و همان لحظه با حوله‌ی نرم خشک کنید.

در مورد اغلب کارد‌ها می‌توانید با اسکاچ نرم لکه‌زدائی کنید و حتی کاغذ سنباده‌ی نرم جهت این کار مورد استفاده قرار دهید.

هر چند که امروزه بیشتر خانم‌ها برای تمیزکردن آن‌ها از کارد تیزکنی استفاده می‌کنند، ولی این کار معمولا لبه‌ی تیز کارد را می‌تراشد و سبب می‌شود که کارد خاصیت تیزی خود را از دست بدهد. یک راه‌حل ساده برای تیز کردن کارد آشپزخانه این است که روی یک میله‌ی چوبی، کاغذ سنباده نرم بپیچید و تیغه‌ی کارد را با زاویه‌ی ۱۵ درجه نسبت به سطح سنباده به آن مالش دهید. کارد آشپزخانه تیز خواهد شد.

تخته‌ی آشپزخانه


این وسیله سابقا از چوب ساخته می‌شد، ولی امروزه انواع مختلف پلاستیکی آن در موارد زیادی به خدمت خانم‌های خانه‌دار درآمده است و در خرد کردن سبزی، سیب‌زمینی و پیاز و قطعه‌قطعه کردن گوشت و خلال کردن پسته و بادام و ... به درد می‌خورد.

متاسفانه نظافت این وسیله‌ی مفید غالبا مورد غفلت قرار می‌گیرد و رنگ سبزی توام با رنگ گوشت منظره‌ی زننده‌ای به آن می‌دهد.

توصیه می‌شود بلافاصله بعد از استعمال، آن را با پودر پاک‌کننده و سیم ظرفشوئی خوب بشوئید و اگر نتیجه مطلوب نگرفتید، از جوش‌شیرین و نمک آشپزخانه کمک بگیرید و از هر کدام روی تخته بریزید و با آب خیلی کم روی آن اسکاچ بمالید. همچنین خمیردندان معمولی نیز در پاکیزه کردن تخته‌ی آشپزخانه اعجاز می‌کند، به شرطی که مدت یک ساعت روی لکه‌ی آن باقی بماند و سپس با آب گرم شسته شود.

به هر حال سعی کنید بعد از هر بار استعمال، کوچک‌ترین لکه‌ای روی آن باقی نماند، زیرا لکه‌زدائی بعدی مشکل خواهد شد.

ظروف آلومینیومی


رایج‌ترین ظروف در خانه‌هاست، زیرا نسبتا ارزان‌قیمت هستند و پاکیزه نگه‌داشتن آن‌ها نیز ساده است.

کافی خواهد بود که آن‌ها را با آب گرم و مایع ظرفشوئی بشوئید و با خیال راحت سیم ظرفشوئی به کار برید. حتی اگر غذا در آن‌ها بسوزد، جای نگرانی نیست. فقط باید در همچو موارد در ظرف آب بریزید و روی اجاق به جوش بیاورید و مدتی متناسب با میزان سوختگی روی اجاق در حالت جوش نگه دارید.

سپس با یک قاشق چوبی بقایای آن را بردارید و با سیم ظرفشوئی و پودر‌های پاک‌کننده‌ی معمولی ظرف را تمیز کنید.

کارد و چنگال میوه‌خوری


این وسایل معمولا ضدزنگ هستند و بعد از هر بار استفاده، فقط نیاز به شست‌وشو در آب نیم‌گرم و مایع ظرفشوئی دارند و بعد از آبکشی باید به طور کامل خشک شوند.

ولی اگر نمک و اسید‌های موجود در میوه‌ها مدت زیادی با آن‌ها در تماس باشند، می‌توانند لکه‌هائی از خود باقی بگذارند. این لکه‌ها را با اسکاچ نرم و مستعمل تمیز کنید و سپس با یک پارچه‌ی نرم جلا دهید.

توصیه می‌کنیم، هرگز آن‌ها را در آب خیس نکنید و همراه با ظرف‌های دیگر، شستن آن‌ها را به بعد موکول نسازید.

کد مطلب: 352244  

مردمی که احساس می‌کنند دیده نمی‌شوند/ محله شهید آهنگر میاندورود نیازمند توجه مسئولان

تحقق شعار «غذای سالم، زندگی سالم» با تولید محصولات ارگانیک/ رونق کشاورزی بدون کود شیمیایی

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

تاکتیک‌های مبارزه با فساد

در غوطه شرقی دمشق چه خبر است؟

برگزاری نمایشگاه بهاره در 7 شهر مازندران/ طرح بازرسی از بازار از 15 اسفند اغاز می‌شود

    با این روش‌ها به سرعت خانه تکانی کنید احتمال بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور جاده کندوان فردا یک‌طرفه می‌شود دستوری خاص مخصوص عاشقان هات داگ شیرینی خرمایی مخصوص عید نوروز آزمون خودشناسی کار گروهی ۷ روش آسان و موثر برای سریع خواباندن بچه‌ها چرا عملیات جستجوی پیکر‌ جانباختگان هوایی متوقف نشد؟ قیمت حج دردسرساز شد تغذیه مناسب بهاری از نگاه طب سنتی چند نکته ویژه از دربی 86 تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز پنجشنبه، 10 اسفند مجروح حادثه «پاسداران» از کما خارج شد توصیه‌های مظلومی به استقلالی‌ها قبل از دربی ابطال بلیت پرواز «مشهد - نوشهر» اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته اعلام شد آتش سوزی وحشتناک در محله ناصرخسرو قتل مرد میانسال با ۱۱ ضربه چاقو به گردن خواصی از شاتره که نمی‌دانید چگونه از شر یک آدم آزاردهنده خلاص شوید  

حاشیه‌های یک انتصاب سیاسی در مازندران

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

سلمان چرا عزیز محمد (ص) شد؟

ساماندهی70 هزار خادمیار آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومین و مستضعفان

برترین روش برای از بین بردن سوسک کابینت

۱۰ اشتباهی که بدخوابتان می‌کند

ماجرای عجیب سرقت خودروی بنز برای خرید کادوی ولنتاین

۶ عادت صبحگاهی چاق‌کننده

جزئیات4خبر ویژه امروز چهارشنبه نهم اسفندماه 1396

روز و مناسبتی که به ریش‌مان می‌خندد

 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

 

دستگیری باند سارقان فرش معروف به باند ماکسیما

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

 کنسرسیومی از شرکت‌ها در ژاپن اولین دستگاه بی‌سیم پرسرعت 6G در جهان را ساختند. این دستگاه که از فناوری نسل ششم ارتباطات استفاده می‌کند، می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در فاصله بیش از ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) انتقال دهد. این میزان تا ۲۰ برابر سریع‌تر از شبکه 5G است.

به گزارش Docomo، این میزان سرعت انتقال داده، معادل انتقال پنج فیلم HD به صورت بی‌سیم در هر ثانیه است و تا ۵۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت متوسط 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده است.

نتایج آزمایش‌های جدید که در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد، نشان می‌دهد که این دستگاه بی‌سیم، داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه، در فضای داخلی در باند ۱۰۰ گیگاهرتز، و در فضای خارجی در باند ۳۰۰ گیگاهرتز منتقل می‌کند. نمایندگان کنسرسیوم در بیانیه خود اعلام کردند که این تست‌ها در فاصله ۱۰۰ متری انجام شد.

شبکه 5G که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، آخرین استاندارد فعلی ارتباطات بی‌سیم است و تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند جدید به‌کار رفته است. میانگین سرعت 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده تقریباً ۲۰۴.۹ مگابیت بر ثانیه (Mbps) است؛ درحالی‌که حداکثر سرعت تئوری 5G حدود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

اما طبق گفته GSMA، دانشمندان درحال‌حاضر روی ساختن نسل ششم این استاندارد 6G کار می‌کنند. استاندارد زیرساخت‌های 6G درحال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود اوایل دهه ۲۰۳۰ این شبکه در بسیاری از مناطق دنیا رسماً در دسترس قرار گیرد.

تفاوت اصلی بین 6G و 6G در باند‌های فرکانس طیف الکترومغناطیسی است که دانشمندان درحال کار روی آن هستند. عملکرد در باند‌های بالاتر، به‌معنای سرعت بسیار بالاتر است. باید منتظر ماند و دید که دقیقاً در چه سالی فناوری 6G در کشور‌ها عرضه می‌شود.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم 
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • فوت یک نفر بر اثر واژگونی پژو در قم 
  • سیل در شبستر خودروها را با خود برد! | سرعت و حجم آب را ببینید
  • خانه تکانی اینتر در تابستان: 5 بازیکن می‌روند
  • اجرای طرح فیبر نوری برای منازل و کسب و کار‌ها
  • بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!