Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:02:35 GMT

داشتن شادی علنی، قانونی و مشروع ضامن سلامت اجتماع است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۴۸۳۹

داشتن شادی علنی، قانونی و مشروع ضامن سلامت اجتماع است

قزوین- استاندار قزوین گفت: تضمین سلامت مردم، تقویت توان سازندگی جامعه و کاهش اختلال روانی نیازمند داشتن شادی و نشاط علنی، قانونی و مشروع است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در اولین مجمع سلامت استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تامین سلامت مردم مربوط به یک ارگان و دستگاه و دانشگاه علوم پزشکی نیست بلکه هم مردم و همه نهادها باید با مشارکت عمومی نسبت به این کار مهم اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین بیان کرد: وقتی از سلامت صحبت می شود ابتدا فقط درمانگاه و اتاق عمل در ذهن شکل می گیرد و سلامت را گسترده نگاه نمی کنیم به همین دلیل شاید امور پیشگیرانه و آگاهی بخشی را جدی نمی گیریم.

زاهدی تصریح کرد: بی توجهی مردم به بیمارها مشکل ساز شده و تا مریض نشویم از اهمیت سلامت آگاه نمی شویم و به توجهی به سلامت مشکل ساز شده است.

وی گفت: در اختلالات روانی هم بی توجهیم و اگر فرزندی بیش فعال باشد وی را شیطان تلقی می کنیم و اگر فردی اختلال دارد تشخیص نمی دهیم و این بی توجهی مردم نیازمند اطلاع رسانی است.

ورزش همگانی را جدی بگیریم

استاندار قزوین گفت: خود درمانی از دیگر آسیب های این حوزه است و اگر پزشک خانواده به سرانجام می رسید بسیاری از مسائل حوزه سلامت و خود درمانی حل شده بود.

وی اضافه کرد: باورهای غلط جامعه، نبود فرهنگ سلامت و مشارکت نکردن دستگاهها در تامین سلامت از دیگر مشکلات این حوزه است که و نگاه مردم باید در این حوزه عوض شود.

زاهدی اظهارداشت: ورزش و تحرک بدنی باید در جامعه در سطح گسترده ای عملیاتی شود و هر دستگاهی که بتواند به نشاط و شادابی مردم کمک کند باید در این کار مشارکت کند.

زاهدی گفت: امروز کمترین تحرک و پیاده روی در میان خانواده ها و فرزندان دیده می شود و کودکان کمتر محیط جامعه را تجربه می کنند که باید در کنار درس به آنها مهارت زندگی کردن بیاموزیم.

استاندار یادآورشد: شادی از نیازهای اساسی بشر است و بودن نشاط می تواند توان سازندگی جامعه را بالا ببرد اما هنوز نوتوانسته ایم در این زمینه خوب عمل کنیم و شادیها را نیز زیرزمینی کرده ایم.

جامعه نیازمند شادی علنی است

وی اضافه کرد: گاهی دیدگاه شخصی را خود را اعمال می کنیم و در حالی که کشور مقررات و قانون دارد با سلیقه ای عمل کردن نمی گذاریم شاید قانونی و شرعی در جامعه صورت گیرد و برای نمونه وقتی موسیقی نمی تواند علنی برگزار شود اگر زیرزمینی شد حتما با مفاسد دیگر همراه خواهد شد و اسیب خواهیم دید.

زاهدی گفت: هر فعالیتی حتی اقتصاد اگر شفاف نباشد و زیرزمینی شود فساد انگیز می شود در حالی که باید بتوانیم شادی و نشاط قانونی و معقول را در جامعه علنی کنیم تا مردم دچار افسردگی و استرس و اضطراب نشوند.

به کودکان درس زندگی بیاموزیم

وی اضافه کرد: تربیت کودکان بسیار مهم است و در کنار درس و مشق لازم است به فرزندانمان یاد دهیم چگونه بیمار نشوند، چگونه سالم بمانند، چه تغذیه و چه فعالیتی داشته باشند تا بیمار نشوند.

استاندار افزود: تولید محصول سالم، سبک زندگی درست و اسلامی، داشتن تحرک و ورزش روزانه، دوری از استرس و اضطراب و تربیت درست و مهارت آموزی و پیشگیری از بیمار ضامن تامین سلامت مردم است.

در این مراسم از خبرگزاری مهر استان قزوین به عنوان رسانه تاثیرگذار در بهبود سلامت مردم تقدیر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی جمعی از مردم لنگرود برای اجرای طرح نور پلیس
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است