Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@20:42:45 GMT

توضیحات کشت و صنعت هفت تپه درباره مرگ یک کارگر

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۴۸۶۷

در پی انتشار خبر مربوط به مرگ یک کارگر فصلی که روز گذشته (سه‌شنبه ۸اسفند ) در محوطه کمپ نی‌برها در مجتمع نیشکر هفت تپه به وقوع پیوست، روابط عمومی این مجتمع توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی مجتمع نیشکر هفت تپه اعلام کرد: با درخواست هیات مدیره این شرکت از اداره آگاهی شوش، بررسی علت فوت این کارگر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ضمن ابراز تسلیت اعضای هیات مدیره شرکت به خانواده بزرگ هفت تپه افزود: شادروان علی نقدی با ٤٥ سال سن، بیش از ۲۵ سال سابقه کار در مجتمع را داشت که متاسفانه دیروز خبر درگذشت او را شنیدیم.

روابط عمومی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با بیان اینکه کارگر جانباخته از کارگران واحد کشاورزی مجتمع بود، افزود: از تمامی کارکنان شرکت، همشهریان غیور و رسانه‌های فهیم خواهشمندم که به احترام آن مرحوم از دامن زدن به شایعات خودداری کرده و از خداوند منان برای بازماندگان آن عزیز صبر و سلامتی آرزو نمایند.

در خاتمه این توضیحات آمده است: گروهی از کار‌شناسان در پزشکی قانونی در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند که به محض دریافت آخرین اطلاعات گزارش می‌شود.

فرد فوت شده از کارگران نی‌بر مجتمع هفت تپه است

همچنین در این زمینه مصطفی نظری (دادستان عمومی و انقلاب شوش) به سایر رسانه‌ها گفته است: جسد کشف شده متعلق به مردی ۴۵ ساله بود که حدود ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در کانال پمپاژ آب هفت‌ تپه شهرستان شوش کشف شده است.

به گفته وی، مرد جوان با هویت "ع. ن" از کارگران نی‌بر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه و اهل استان لرستان است.

نظری در ادامه اذعان داشت: جسد این مرد در نزدیکی محل سکونت و کمپ استقرار نی‌بران کشف شده است

دادستان عمومی و انقلاب شوش با بیان اینکه جسد کشف شده به پزشک قانونی شهرستان اهواز انتقال یافت، افزود: بر جسد وی آثاری از ضربه دیده نشده است.

وی تصریح کرد: علت مرگ تا اعلام تشخیص پزشک قانونی در حال بررسی است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان

انعقاد قراردادهای پیمانکاری از سر ناچاری برای کسب درآمد باعث شده است که بخشی از کارگران همواره در نبود امنیت و ثبات کاری با نگرانی کار کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق آمارها یکی از بخش های کارگری که همواره دغدغه دارند و نگران اوضاع و شرایط خود هستند, کارگران پیمانکاری هستند,‌ مطابق تخمین ها بخشی از جامعه 15میلیونی کارگران کشور, با قرارداد موقت کوتاه مدت مشغول به کار هستند. بسیاری از این کارگران با دغدغه تمدید یا پایان قرارداد کاری خود روزگار سپری می کنند.کارگرانی که نبود ثبات در قراردادهای کاری شان باعث می شود همیشه با نگرانی کار کنند.

قراردادهای کوتاه مدت و عدم تمدید آنها, از عوامل مهم اخراج کارگران است و یکی از مسائلی است که باعث شده نسل جوان کمتر به کار کردن در مراکز تولیدی و کارخانه ها تمایلی نشان بدهند. از سوی دیگر، تعداد زیادی از کارخانه ها و شرکت ها برای اینکه با اداره کار و شرایط سخت بیمه مواجه نشوند، همه کارهای خود را به شکل پروژه دراختیار پیمانکاران قرار می دهند.

پیمانکار موظف می شود برای انجام پروژه، نیروی کار استخدام و او را بیمه کند. اما برخی از پیمانکاران با قراردادهای کوتاه مدت آن هم بدون بیمه، کارگران را با کمترین حقوق استخدام می کنند. این اوضاع زمانی سخت تر می شود که مدت قرارداد پیمانکار با شرکت به پایان می رسد و به این ترتیب تعداد زیادی کارگر قراردادی بیکار می شوند. برخی از کارگران هم که قراردادهای کوتاه مدت دارند در اوسط سال به بهانه های مختلف از جمله نبود بودجه و کمبود منابع تولید، تعدیل شده و بیکار می شوند.

*رابطه کارگر و کارفرما باید مستقیم باشد

اولیا علی بیگی،رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت‌وگویی اعلام کرده است: یکی از  معضلات جامعه کارگری، شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی کار است؛ در این شرکت‌ها علی رغم اینکه کارگران بیش از ساعت قانونی مصوب شورای عالی کار مشغول به کار هستند، ولی متاسفانه گاها دریافتی آنها کمتر از مصوبه شورای عالی کار مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد:  ️لذا معتقدیم که باید یک رابطه مستقیم قرارداد کار بین کارگر و کارفرما برقرار شود و این نیروهای واسطه که هیچگونه سرمایه‌گذاری نیز به همراه ندارند، از بین بروند.️ ️ضمن اینکه ایمنی و بهداشت و سلامت نیروی کار در محیط کار نیز باید مورد توجه جدی کارآفرینان و دولت قرار بگیرد.

*مُهر سکوت بر لب کارگران ناراضی از ترس بیکاری

فتح‌الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره کارگران دارای قرارداد پیمانی گفت: ناامنی شغلی همواره باعث می‌شود که کارگرانی که از شرایط شغلی خود ناراضی هستند سکوت کنند چرا که می‌دانند اعتراض برابر با بیکاری است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اینکه حدود 96درصد کارگران به دلیل ناامنی شغلی، ناراضی هستند، اما چاره‌ای جز ادامه کار ندارند گفت: کارگران معترض از ترس بیکاری چاره‌ای جز سکوت ندارند.

وی با بیان اینکه بیش از 95درصد کارگران قرارداد موقت دارند افزود: دیده شده است که تعداد زیادی از کارفرمایان حقوق و مزایای کامل را پرداخت می‌کنند اما مزایای شغلی را حذف می‌کنند. در جامعه کارگری، هم کارفرمای خوب داریم و هم کارفرمای بد و هم پیمانکار خوب داریم و هم پیمانکار بد. آنچه به ما گزارش می‌شود، نارضایتی‌ها و شکایت‌ها و اعتراض‌ها از کارفرما و پیمانکار بد است، اما حتماً کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی در این کشور هستند که کارفرما یا پیمانکار، حق کارگر را به‌طور کامل رعایت می‌کند.

وی گفت: پیمانکاری و واسطه‌گری هیچ‌گاه قابل حذف نیست، چون ماهیت برخی مشاغل کارگری که البته بیشتر از 10 درصد کل مشاغل کارگری را هم شامل نمی‌شود، موقت و غیردایم است و لازم است که برای این 10 درصد، نیروی کار به پیمانکار سپرده شود. اعتراض ما در این 20 سال این بوده که در مشاغل مستمر مثل خودروسازی و پتروشیمی‌ها و بخش‌های مولد صنعت، نه تنها قرارداد موقت معنا ندارد، بلکه کارگر باید با کارفرمای اصلی قرارداد شغلی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • پیروزی تیم فوتسال در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت
  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر