Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه ارومیه گفت: تلاش بسیاری باید در جهت تامین امنیت و سلامتی جسمی در کشور صورت بگیرد و باید به سلامتی روح، روان، قلب و باطن نیز توجه کرد.

به گزارش ابرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امام‌جمعه ارومیه در همایش مجمع سلامت آذربایجان غربی گفت: در عرصه سلامت، نوک پیکان به سمت سلامت جسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اما سلامت روحی و روانی هم مهم بوده و نباید از آن غفلت کرد.


قریشی با بیان این که تلاش بسیاری باید در جهت تامین امنیت و سلامتی جسمی در کشور صورت بگیرد، افزود: باید به سلامتی روح، روان، قلب و باطن نیز توجه کرد.


امام جمعه ارومیه تصریح کرد: همه ما مکلف هستیم ابتدا به فکر صحت و سلامتی خود باشیم، چراکه مالک خود نیستیم و هرآنچه که داریم برای خداوند است فلذا باید از این امانت به خوبی نگهداری کنیم.


وی در پایان افزود: همچنین همه ما در برابر سلامت آحاد جامعه نیز همه ما مسئولیم.


هاشمی، رئیس مجمع سلامت استان نیز با حضور در این مراسم گفت: امنیت یکی از موضوعاتی است که در کشور مهم تلقی شده و برقرار است و اجتماع و سلامت از دیگر موضوع های مطرح است.


وی با اشاره به این که از سه منزل باید به طرح تحول نگاه کرد چراکه از اساسی ترین عملکردهای دولت یازدهم بود، عنوان کرد: همین مسیر را باید توسعه داد و تبدیل به مسیری امن برای مردم‌کرد.


هاشمی تصریح کرد: از محل صرفه جویی برای هدفمندی ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار کنار گذاشته شد؛ همه کشورهای توسعه یافته در بحث سلامت اجتماعی عمل کرده و این اقدام به مردم سپرده شده است.


این مسئول در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرده و خاطرنشان کرد: این طرح راهبری هوشمندانه ای دارد که در دست مردم است و باید به آنان سپرده شود؛ نظارت از دیگر مهم هایی است که باید توجه شده و نیاز به رسیدگی دارد چراکه در امر نظارت کوتاهی شده است.


وی گفت: طب ایرانی طب کم هزینه ای است و دارای اساس و منزلتی است که در برنامه ششم نیز به آن تاکید شده تا در طب امروزی جایگاهی داشته باشد؛ موضوع سلامت و نظام سلامت باید برنامه خانواده محور داشته باشد.


هاشمی تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی خالی از مبالغه رشد مضاعفی در آن وجود دارد.

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به نقل از وبدا، دکتر «حسین فرشیدی» در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت با بیان اینکه از جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور، ۲۳ درصد روستایی و ۷۷ درصد شهرنشین هستند، اظهار داشت: با توجه به این آمار باید در برنامه‌های ارائه خدمات مناسب، متناسب با زمان، تغییراتی را در نظام ارائه خدمات و همراه با تکنولوژی ایجاد کنیم.
وی در ادامه به برگزاری موفق پویش همگانی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این پویش، ارتقا سواد سلامت، استفاده از خدمات خودمراقبتی و پرونده الکترونیک سلامت بود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم.
دکتر فرشیدی بیان داشت: بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از ارائه خدمات نظام سلامت توسط بهورزان بهره‌مند هستند و در شهر‌ها نیز مراقبین سلامت خدمات نظام سلامت را ارائه می‌دهند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۱۹۵ شهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند و امیدواریم با ادامه دادن این برنامه، تا پایان سالجاری بتوانیم ۲۷ میلیون نفر دیگر را نیز وارد برنامه طرح سلامت خانواده کنیم.

دیگر خبرها

  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند