Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مرد جوان به بهانه کمک به بازنشسته ها در جلوی بانک ها پس از سرقت کارت های عابربانک طعمه هایش از طلاها فروشی ها و صرافی ها خرید می کرد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، روز 27 آذر ماه با مراجعه پیرمردی بازنشسته به کلانتری 111 هفت چنار و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری ، پرونده ای مقدماتی در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی به پایگاه هشتم پلیس Police آگاهی تهران  ارجاع شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالباخته در اظهارات اولیه به مأمورین اعلام نمود که فردی به بهانه کمک کردن به وی جهت انجام عملیات بانکی ، او را فریب داده و در ادامه پس از سرقت Stealing کارت عابربانک اقدام به خالی کردن حساب بانکی او کرده است .

سرهنگ حمدالله علیزاده ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ، با اشاره به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، در خصوص شیوه و شگرد مورد استفاده جهت کلاهبرداری عنوان داشت : با آغاز رسیدگی به پرونده و طرح شکایت های مشابه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مردی حدودا 40 ساله به شیوه ای مشابه اقدام به شناسایی افراد سالخورده و بازنشسته در مقابل دستگاه های عابر بانک کرده ؛ در ادامه ، به بهانه ی کمک کردن به این افراد جهت انجام عملیات بانکی ابتدا اعتماد آنها را جلب و نهایتا در زمان تحویل کارت به صاحبانشان ، کارت های عابربانک این افراد را با کارت های متعلق به سایر شکات و مالباختگانی که قبلا پول حساب های بانکی شان را برداشت کرده ، جابجا و با اطلاع از رمز عابربانک که توسط خود مالباختگان در اختیار این شخص قرار گرفته بود ! با مراجعه به طلافروشی ها و صرافی ها اقدام به خرید طلاجات ، سکه و دلار و ارزهای خارجی کرده است .

سرهنگ حمدالله علیزاده : همکاری خوبی میان پلیس و بانک های مختلف وجود دارد

با توجه به شیوه و شگرد متهم در مراجعه به پای دستگاه های عابربانک مناطق مرکزی شهر تهران ، ابتدا تصاویر این شخص از طریق دوربین های مداربسته ی بانکی شناسایی شد و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت ها توسط یک نفر انجام شده است ؛ لذا تصاویر این شخص در اختیار بانک های مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در محدوده میدان انقلاب و خیابان جمهوری و ولیعصر قرار گرفت تا در صورت شناسایی ، بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به پلیس اطلاع داده شود .

ساعت 12:30 روز 25 بهمن ماه امسال، مدیر بانک شعبه کمیل به حضور فردی حدودا 40 ساله در نزدیکی دستگاه عابربانک مشکوک شده ، این شخص را تحت نظر قرار داده و پس از شناسایی این شخص از طریق تصاویری که پلیس در اختیار وی قرار داده بود بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به پلیس اطلاع داده و پس از دقایقی ، مأمورین با حضور در محل اقدام به دستگیری متهم نموده و در همان بازرسی اولیه تعدادی از کارت های عابربانک متعلق به سایر افراد نیز از وی کشف شد .

متهم : طعمه های خود را از افراد سالخورده و پیر انتخاب می کردم .

با دستگیری متهم "حیدر . م" ( 40 ساله ) و بررسی سوابق وی مشخص شد که او پیش از این در سال 1379 و 1394 به اتهام سرقت و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان Prison شده و آخرین بار با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده است .

متهم در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد و صراحتا عنوان داشت که تمامی طعمه های خود را از افراد سالخورده و پیر انتخاب کرده است که در ادامه ، تعدادی از شکات با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتا اقدام به شناسایی متهم کردند .

از جمله ی شکات ، خانمی که - متهم پول حساب وی را جهت خرید یک دستگاه دوچرخه خرج کرده بود - پس از شناسایی متهم عنوان داشت که دارای فرزندی با محدودیت حرکتی است و قصد داشته تا با پول داخل حسابش نسبت به تهیه داروهای مورد نیاز دوره ی درمانی فرزندش اقدام کند که متهم عابربانک وی را سرقت کرده است .

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با درخواست از شهروندان جهت جدی گرفتن هشدارهای پلیسی ، با اعلام هشدارهای پلیسی ذیل تأکید نمود : از کلیه شهروندان محترم درخواست می شود که در زمان مراجعه به دستگاه های عابربانک جهت انجام عملیات بانکی موارد ذیل را جدا مد نظر خود قرار دهند :

اولا : در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز ، مراقبت اطراف خود باشید تا افراد غریبه امکان دسترسی به رمز ورود به حساب بانکی شما را نداشته باشند .

ثانیا : اعتماد بی مورد به افراد غریبه بویژه جهت انجام عملیات های بانکی و مالی ، زمینه اصلی وقوع بسیاری از جرایم مرتبط با سرقت و کلاهبرداری از سوی افراد فرصت طلب را ایجاد می کند .

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده ، در پایان اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری و سرقت ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر شکات احتمالی ، هماهنگی لازم با بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 10 تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در میدان حـر – خیابان 12 فروردین مراجعه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

زن همسایه با لباس نامناسب مقابل پنجره می آمد و برای برادرم حرکات عجیب می کرد! + عکس فیلم لحظه خودکشی 2 دختر دبیرستانی از پل کابلی تبریز + عکس و جزئیات 3 پرستار نقشه شوم شوهر بــی وفا را لو دادند / عاشق حامد بودم! دوست وکیلم در پرونده طلاق به سمت زنم کشانده شد! / او خائن بود و من تحمل نداشتم طناب دار از گردن تازه داماد هنگام اعدام باز شد! / عروس کرجی قهر کرده بود! + عکس زن جوان خود را در اهر دار زد اما اتفاق عجیبی افتاد ! خودروی دیوانه 2 بار عمدا جوان 27 ساله را در بابل زیر گرفت لحظه خطرناک جدا شدن چرخ از کامیون در اتوبان! + فیلم جومونگ، پدر 3 قلوهای بامزه + عکس برای بچه های مدرسه نامه های عاشقانه می نوشتم / شیطنت های ملیحه نفسم را بندآورد! آخرین خبر از محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج + عکس حمله شبانه 3 جوان به زن و شوهر در خیابان تصادف زنجیره ای در پل کابلی عروس و داماد تبریزی را راهی بیمارستان کرد + عکس اعدام قاتل یک زندانی در کرج دام خواستگار شیطان صفت برای دختر دم بخت

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حجت‌الله احمدیان در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

کد خبر 6092122

دیگر خبرها

  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو