Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: بازیابی و بازخوانی اندیشه های «شمس الدین محمدبن احمد کیشی» علاقه مندان حکمت اسلامی را به ارزش واقعی سرمایه های دینی و علمی این سرزمین رهنمون می سازد.

به گزارش ایرنا، در پیام سید عباسی صالحی که در همایش نکوداشت «شمس الدین محمدبن احمد کیشی» از سوی داوود صمصمام پور رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان قرائت شد، آمده است: سنگ بنای فرهنگ و تمدن هر کشور بی تردید توسط دانشمندان و حکیمان آن کشور گذارده می شود و محکم می گردد از این رو باید ریشه‌های علم و ادب و حکمت را در سیره اندیشمندان و مفاخر هر تمدن جستجو کرد و به آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیام وزیر آمده است: ایران اسلامی از دیرباز تا کنون، مهد رشد و شکوفایی انسان های فرهیخته و شخصیت های علمی و فرهنگی بسیاری بوده که هر یک به سهم خویش، جویندگان دانش وطالبان معرفت را از رهگذر آموزه های خود متنعم کرده اند.
در پیام وزیر ارشاد همچنین تصریح شده است: گذر زمان و کم توجهی به داشته های غنی و سرمایه های گرانقدر علمی و دینی، باعث شده تا در مقاطعی نام ها و نشانه های برخی از این گوهرهای تابناک در غبار فراموشی کمتر جلوه گر شده و نسل حاضر ارتباط کمتری با آثار ارزشمند ایشان برقرار نماید. از این رو غبار روبی از حافظه تاریخی و باز شناسی این اخترهای فراموش شده وظیفه ای خطیر و ضرورتی غیرقابل اجتناب است، بی‌شک نام شمس الدین محمد بن احمد کیشی، حکیم دوراندیش سده هفتم هجری در زمره ستارگان درخشان آسمان اندیشه اسلامی و دانشمندان پرافتخار ایران زمین است.
در این پیام آورده است: وی که در طول عمر پرثمر خویش در حوزه های گوناگون اندیشه اسلامی غور نمود و مرزهای فلسفه، کلام، طب، معرفه النفس و حتی شعر فارسی و عربی را درنوردید، آثار گرانسنگی از خود به یادگار نهاد که بازیابی و بازخوانی آن در روزگار حاضر، علاقه مندان حکمت اسلامی را به ارزش واقعی سرمایه های دینی و علمی این سرزمین رهنمون می سازد. همچنان که شاگردان بسیاری در محضر او پرورش یافتند و با تمسک به سیره و دانش او به نام هایی جاودان تبدیل شدند که قطب الدین شیرازی و علامه حلی (رحمت الله علیهما) از جمله ایشانند.
در بخش پایانی پیام وزیر ارشاد تاکید شده است: نقطه درخشان سیره این شخصیت والامقام ریاضت های طولانی و سلوک عرفانی بود که از او انسانی با ضمیری روشن بین و باطنی پاک پدید آورد در برهه کنونی نیازمند بهره ‌گیری از سیره این بزرگان هستیم تا با شناخت بیشتر و همت افزونتر راه سعادت و رستگاری را از بیراهه گمراهی بازشناسیم.
در این پیام اضافه شده است: تلاش سختکوشانه و اهتمام مجدانه عزیزان دست‌اندرکار این همایش وزین شایسته ارج نهادن و تقدیر است و مراتب سپاس خود را به همه بزرگوارانی که با برگزاری این نشست، به معرفی ابعاد شخصیتی و علمی آن عالم عامل پرداختند، اعلام می دارم. از خداوند متعال توفیق هرچه بیشترمان در مسیرفضیلت جویی و معرفت اندوزی را مسألت می نمایم.
«شمس الدین محمد بن احمد کیشی» از پزشکان، فلاسفه و ادبای نامدار متولد جزیره کیش و مدرس دانشگاه ها، حوزه ها و مدارس اصفهان و شیراز و همچنین مدرس مدرسه نظامیه بغداد در قرن هفتم هجری بوده است.
9887/6048 / 1200

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد

جامعه اسلامی مهندسین(جام) در بیانیه‌ای از لیست انتخاباتی خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با سرلیستی «احمد نادری» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 750537

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر