Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار محمدتقی عصار در پانزدهمین همایش اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار وظیفه حفظ میلیون‌ها سند درباره دفاع مقدس را برعهده دارد و برخی از این اسناد نیز جمع آوری شده است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هدف گذاری شده است که 10 میلیون سند در 5 سال جمع آوری شود، افزود: بیش از این مقدار سند نیز توان جمع آوری درباره دفاع مقدس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سازمان اسناد وظیفه حفظ و نگهداری و جمع آوری استاد دفاع مقدس را دارد، گفت: برای نشر و توزیع نیز سازمان‌هایی در حال انجام وظیفه هستند که ماموریت اصلی بنیاد را برای عدم تحریف دفاع مقدس انجام می‌دهند.

سردار عصار با تاکید بر اینکه فراموشی از ارزش‌های دفاع مقدس یکی از آفت‌ها است، عنوان کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است که برای پویایی یک ملت و جوانان مهم است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره حذف درس آشنایی دفاع مقدس در دروس دانشگاهی و حذف فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش، توضیح داد: در حوزه دانشگاه یک غفلتی شد و سو تعبیر و تدبیری در آموزش عالی انجام گرفت که اصلاح شد.

وی اضافه کرد: این مورد باید بیشتر اصلاح شود و در جلسات نیز رئیس جمهور دستور دادند که موضوع پیگیری شود و وزارت علوم نیز ابلاغیه جدید صادر کرد که درس مبانی دفاع مقدس جز دروس دانشگاهی محسوب شود و مثل دو سال گذشته باید در دروس باشد.

سردار عصار با بیان اینکه دفاع  در مدارس کمرنگ نمی شود، ادامه داد: این احتمال وجود دارد که درس مبانی دفاع مقدس در آینده نزدیک جز دروس عمومی دانشگاه‌ها شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بازدید سراسرنمای مقاومت سپهبد شهید سلیمانی به علت تعمیرات زیرساختی و فنی از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تعطیل است.

بر اساس این گزارش کلیه بازدیدهای گروهی رزرو شده لغو و می‌بایست با هماهنگی با معاونت موزه داری به روز دیگری موکول شود.

این مجموعه ملی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 6087368 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود