Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ آئین اختتایمه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه ویژه آقایان و در دو بخش پایور و وظیفه، صبح امروز، 10 اسفندماه در ستاد فرماندهی کل سپاه با حضور مسئولان و فرماندهان این نیرو برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پاسدار محمد متقین، حائز رتبه نخست بخش کارکنان در رشته قرائت تحقیق به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه سرود جمهوری اسلامی پخش شد و سپس نماهنگی از نحوه برپایی این دوره از مسابقات به سمع و نظر حاضران در مراسم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی این مراسم که مجید زکی‌لو، مدرس قرآن مجری آن بود، سرهنگ کیانوش امانی، دبیر این دوره از مسابقات به ارائه گزارشی از سی و ششمین دوره مسابقات پرداخت و با اشاره به بخشی از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به تربیت قاریان و حافظان، گفت: این دوره از مسابقات از روز سه‌شنبه، هشتم اسفندماه و با حضور 583 نفر از برترین‌های قرآنی سپاه در ستاد کل این نیرو برپا شد.
وی ضمن تشکر از مسئولان و دست‌اندرکاران برپایی این مسابقه، ادامه داد: این قرآنیان شرکت‌کننده برترین‌ها 54 رده‌ نیروهای استانی و رده‌های همطراز در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند.
امانی اظهار کرد: این دوره از مسابقات جزو برنامه‌های مصوب است که به معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی مرکز قرآن، عترت و نماز مأموریت برگزاری این مسابقات محول شد. سپس ستاد برگزاری مسابقات تشکیل و وظایف هر کمیته مشخص شد. نتیجه ستاد برگزاری مسابقات متشکل از چهار کمیته و یک کارگروه و مسئول و دبیر برگزاری‌ مسابقات بود.
وی ادامه داد: ستاد برگزاری مسابقات با مسئولیت سرهنگ پاسدار انصاری، دبیر مسابقات سرهنگ پاسدار امانی، کارگروه مفاهیم با صابر سفلی، کمیته شرکت‌کنندگان نیز برعهده سرهنگ دیانت، کمیته فنی مسابقات برعهده سروان گتمیریان و کمیته فرهنگی، تبلیغات و فضاسازی و اطلاع‌رسانی با سرهنگ روحی، کمیته پشتیبانی و مالی برعهده تابش‌نژاد نهاده شد.
دبیر این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه سی و ششمین دوره مسابقات به مدت سه روز طی 8 تا 10 اسفندماه در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برپا شد، اظهار کرد: این مسابقات در 10 رشته‌ چون قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل، 20، 15 ، 10 و 5 جزء و اذان و مفاهیم سطح یک و دو برپا شد.
وی ادامه داد: در هر رشته از سه نفر حائز بالاترین رتبه در بخش کارکنان و پایور با حضور مسئولان تجلیل می‌شود. قراردادن شرط کسب حداقل 70 درصد امتیاز توسط شرکت‌کنندگان برای ملاک حضور در مرحله نهایی، برگزاری مفاهیم و نکات تفسیری سوره مبارکه واقعه برای شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و حفظ در مرحله نیمه نهایی، استفاده از استاد مجرب برای طرح سؤال در بخش مفاهیم و دعوت از داوران برجسته درون سازمانی در کنار داوران بین‌المللی و ملی، از جمله اقدامات بهینه سازی مسابقات است.
امانی بیان کرد: توجه به بخش تلاوت معنا محور، بهره‌گیری از جدید ترین فرم‌های داوری، فضاسازی مناسب مسابقات با بهره‌گیری از جملات امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) از جمله دیگر نوآوری‌های این دوره از مسابقات بوده است.


وی افزود: حائزین رتبه‌های اول تا سوم هر رشته به اردوی انتخابی مسابقات قرآن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌شوند و این افراد به عنوان فرهنگ یاران قرآنی سطح یک جهت حضور در برنامه‌های قرآنی و ظرفیت آنها به سراسر رده‌های سپاه معرفی می‌شوند و نفرات برتر به مسابقات ایران و عمان و ادارات و نهادهای دولتی و کرسی‌های تلاوت و ... دعوت به عمل می‌آید.
بنا بر گزارش ایکنا، بخش دیگر این مراسم سخنرانی سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بود. وی ضمن خیر مقدم به حاضران اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند «تمام گرفتاری‌های مسلمانان بخاطر دوری از قرآن است » و مقام معظم رهبری در بیانات بلند و عمیقی که پیرامون قرآن و فعالان قرآنی دارند جملات خوبی دارند چنانکه فرموده‌اند «ضعف ما مسلمانان، عقب‌ماندگی‌ها، کج‌رفتاری‌ها و کج تابی‌های ما در مسائل اخلاقی و زندگی تماما ناشی از دوری از قرآن است» و در جای دیگر فرمودند «هرچه در دنیای اسلام کمبود است بخاطر دوری از معارف الهی و قرآنی است».
وی ادامه داد: اگر ایشان این جملات عمیق، پرمعنا و پرمفهوم را ایراد فرمودند ما باید بپذیریم که تنها نسخه شفابخش ما در مباحث زندگی در نابسامانی‌های فرهنگی، اخلاقی، کج رفتاری‌ها و ناهنجاری‌ها و مسائل معیشتی زندگی و رفتارهای اجتماعی به فاصله گرفتن از معارف الهی و قرآن باز می‌گردد.


محبی بیان کرد: تنها راه برای برخورداری از رفتار مناسب و اخلاق مناسب و زندگی سعادتمند دنیوی و اخروی بازگشت به معارف الهی قرآن است . معاونت فرهنگی و تبلیغات با الهام از فرمایشان امامین انقلاب از سال 1395 سه راهبرد اساسی را در مباحث قرآنی برای خود ترسیم کرده است و سرلوحه فعالیت‌های قرآنی‌اش قرار داده است.
وی ادامه داد: راهبرد اول گسترش، ترویح و تعمیق معارف قرآنی در اندیشه، فکر و رفتار کارکنان در زندگی فردی، خانوادگی، سازمان و اجتماعی است، راهبرد دوم افزایش کمی و کیفی قاریان و حافظان و آشنایاین به معارف قرآنی است.
محبی افزود: یکی از تدابیر مقام معظم رهبری افزایش تعداد حفاظ در سراسر کشور است که براساس آن ما هم اعداد و ارقامی را برای رده‌ها مشخص کرد و سهیه‌ای برای آنها مشخص شده است که تعداد قاریان و حافظان مطابق آن سهمیه باید افزایش پیدا کند.
در ادامه نیز سردار سرتیپ محمدحسین سپهر، معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک به شرکت‌کنندگان و حائزین رتبه‌‌های برتر در این دوره از مسابقات و آروزی توفیق معنوی الهی برای این افراد، اظهار کرد: سپاه به عنوان محافظ انقلاب و دستاوردهای آن بارسنگی در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: امروزه ما شاهد ساخت پایه‌های تمدن اسلامی در منطقه غرب آسیا هستیم و شاهد تحول بزرگی در کشورهای اسلامی هستیم که اینها به برکت انقلاب اسلامی، رهبری انقلاب و سپاه پاسداران و شهدا و جانبازان عرصه‌های پیکار با استکبار جهانی است.
سپهر تصریح کرد: دورنمایی که رهبر انقلاب تبیین کرد‌ه‌اند ساخت دولت و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است و سپاه در رأس این جریان ساخت قرار دارد و شما به عنوان افرادی که مأنوس با قرآن هستند ودر معارف قرآنی جزو برترین و نخبگان سپاه هستید باید در پیاده سازی این چشم‌اندازی رهبری کمک کنید.
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیان کرد: راهبرد استکبار خشکاندن ریشه ملت ایران است و تا به امروز نیز بر آن استمرا دارد و در واقع نظرش بر خشکاندن ریشه دین و معنویت است و آنچه که برپایه اعتقاد دینی است و ما هم راهبردمان خشکاندن ریشه استکبار است و ما دست از مبارزه با آنها برنخواهیم داشت همانطور که آنها دست از دشمنی با ما بر نمی‌دارند و آنچه که مبنای این مبارزه است قرآن کریم و سیره ائمه معصومین(ع) و انتظارات آنها است.
وی ادامه داد:امروزه به عنوان افرادی که در جریان نهضت فرهنگی قرآنی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارید بیشترین سهم در این زمینه برعهده شما گذاشته شده است و ما توقع داریم ضمن اینکه در این مسابقات حضور پیدا می‌کنید به انتظاراتی نیز که از شما بیان می‌شود، توجه کنید.
اجرای سرود مدافع حرم توسط پاسدار حسین محسنی و سپس تجلیل از حافظ قرآن مدافع حرم پاسدار جانباز عباس صدیقی واهدای سفر زیارتی به عتبات عالیات از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
حسن ختام این برنامه تجلیل از 30 برگزیده‌های رتبه‌های اول تا سوم در بخش پایور و 30 منتخب در بخش وظیفه در 10 رشته در حضور مسئولان با اهدای لوح و جوایز نقدی بود.

گزارش تصویری آیین اختتامیه را اینجا ببیند.
انتهای پیام/

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «محمد نودهی» در خصوص مراسم اختتامیه دوره آموزشی «متنا» که در علی آباد کتول برگزار شد، اظهار کرد: دوره آموزشی متنا که در قالب 80 ساعت آموزشی در مدت 6 ماه در مدرسه علمیه خواهران بنت الهدی این شهر برپا بود به ایستگاه پایانی خود رسید.
 
به گفته وی؛ این دوره آموزشی با رویکرد تربیتی - فرهنگی و با هدف کادرسازی نیروهای دغدغه مند در حوزه کودک و نوجوان با حضور ۶۰ شرکت کننده در علی آبادکتول برگزار شد.
 
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: امروز در مراسم اختتامیه این دوره که با حضور آیت الله «سید عبدالهادی حسینی شاهرودی» نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، علما و روحانیون و مسئولان شهرستانی برگزار شد گواهینامه این دوره به 60 فعال فرهنگی اعطا شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند