Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - سرپرست بهزیستی هرمزگان گفت: فاز دوم مرکز نگهداری معلولان ذهنی حرکتی حبیب بن مظاهر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین رنجبر ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این مرکز در حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در این مرکز ۱۵۰ معلول ذهنی حرکتی به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و ۶۰ نفرکارمند و خدمت کار نیز در آن مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر افزود: به ازای هر نفر معلول ماهانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال یارانه از سازمان بهزیستی دریافت می کنند اما با توجه به اینکه ۸۰ درصد از افرادی که نگهداری می شوند، از خانواده های نیازمند بوده این اعتبارات جوابگو نیست و نیاز به مشارکت بیش از پیش تشکل های مردم نهاد و خیران دارد.

وی بیان داشت: این مرکز دارای ۸۰۰ متر مربع زیر بنا در ۲ طبقه و با هزینه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط خیر محمد رضا صفا ساخته و تجهیز شده است و تمامی خدمات مراقبتی و توانبخشی در این مرکز به معلولان ذهنی ارائه می شود.

رئیس هیات امنای مرکز حبیب بن مظاهر بندرعباس نیز با اشاره به اینکه در این مرکز ۱۵۰ معلول ذهنی حرکتی شامل زن و مرد در سنین نوزادی تا بزرگسالی نگهداری می شوند، گفت: مشکل اصلی در این مرکز تامین پوشاک و داروی افراد معلول ذهنی است که در ماه به ۱۰۰ کارتن پوشاک نیاز است.

بهروز جودی نیا افزود: در ماه ۱۳۰ میلیون ریال بابت داروهای اعصاب و روان و همچنین درمان افراد معلول هزینه می شود که رقم بالایی است و امیدواریم با رایزنی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با داروخانه های سطح شهر و حمایت این دانشگاه بتوانیم مشکل دارو را حل کنیم.

رئیس هیئت امنای مرکز حبیب بن مظاهر بندرعباس در حاشیه افتتاح این مرکز بیان داشت: به ازای هر نفر معلول ماهانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال یارانه از سازمان بهزیستی دریافت می شود اما با توجه به اینکه ۸۰ درصد از افرادی که نگهداری می شوند، از خانواده های نیازمند بوده این اعتبارات جوابگو نیست و نیاز به مشارکت بیش از پیش تشکل های مردم نهاد و خیران دارد.

وی بیان داشت: همچنین این مرکز با مشکل اساسی در پرداخت بیمه پرسنل به تامین اجتماعی، پرداخت سنوات بازنشستگان و پرداخت عیدی و حقوق کارکنان مواجه است که از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار چاره اندیشی در این زمینه هستیم.

رئیس هیات امنای مرکز حبیب بن مظاهر بندرعباس اظهار کرد: ۱۰ میلیارد ریال بابت بیمه پرسنل و جرائم آن به تامین اجتماعی بدهی داریم که توانایی پرداخت آن را نداریم.
جودی نیا افزود: همچنین تاکنون ۲۳ نفر در این مرکز بازنشسته شده اند که برای هر بازنشسته حدود ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در بر می گیرد که توان ما خارج است.

این ساختمان در فضایی به مساحت۸۰۰  مترمربع به همت خیر آقای محمدرضا صفا به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تجهیز و ساخته شده است که ظرفیت نگهداری ۹۰ معلول را دارد.

مرکز نگهداری از معلولان حبیب بن مظاهر شهر بندرعباس از سال ۶۹ تاسیس و به مدت سه سال به صورت دولتی اداره می‌شد اما پس از آن سال به صورت هیأت امنایی درآمده که بار تأمین هزینه‌های بالای اداره کردن آن بر عهده خیرین است.

مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی حرکتی حبیب بن مظاهر ظرفیت نگهداری ۱۵۰ معلول ذهنی حرکتی را دارد که تمامی خدمات مراقبتی و توانبخشی در این مرکز به معلولان ذهنی ارائه می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند