Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تقویت ارتباط با همسایگان آبی و خاکی به نفع منافع ملی کشور بوده و بر پایه یک رویکرد عقلانی و منطقی استوار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستم قنبرلو کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور هند اظهار کرد: با توجه به گسترش بندر چابهار و حاشیه خلیج فارس، این منطقه ظرفیت بسیار مناسبی در جهت بهره‌برداری اقتصادی برای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه تاکنون نتوانستیم استفاده بهینه‌ای در حوزه ترانزیت کالا و ایجاد بندر در این منطقه داشته باشیم اما خوشبختانه سفر اخیر رئیس جمهور به کشور هند می‌تواند گام موثری در توسعه بنادر باشد.

قنبرلو در ادامه گفت: با توجه به همسایگی هند در حاشیه خلیج فارس، جمعیت و وسعت بالای آن و همچنین نیازمندی آن به انرژی می‌تواند یکی از بازارهای بالقوه برای ایران باشد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: باید بازارهای مناسبی در کشورهای همسایه برای فروش محصولات کشاورزی و دیگر کالاهای تولیدی ایران ایجاد شود چراکه اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

قنبرلو با اشاره به پیشرفت هند در صنایع ارتباطی و اینترنت گفت: متاسفانه تاکنون دولت‌های ما تمایل و اهتمام به ارتباط با جهان شرق و آسیا نداشتند و معمولا تلاش آن‌ها در راستای برقراری ارتباط بیشتر با جهان غرب بوده است.

برجام یک تجربه پرهزینه‌ برای کشور بود

وی با بیان اینکه برخی از نخبگان، روشنفکران و مسئولین کشور در واقع غرب‌گرا هستند افزود: دولتمردان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که ابرقدرت‌ها و در راس آن آمریکا حسن نیت ندارند و نمی‌توانند توسعه و پیشرفت ایران را ببینند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: تقویت ارتباط با همسایگان آبی و خاکی به نفع منافع ملی کشور بوده و باید بر پایه یک رویکرد عقلانی و منطقی استوار باشد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نتیجه برجام از ابتدا هم روشن بود، گفت: با وجود اینکه بدعهدی آمریکا و اروپا در گذشته بارها برای مسئولین و مردم ثابت شده است اما مجدد چندسال را برای مذاکره با آن‌ها هزینه کردند.

وی با تصریح بر اینکه برجام یک تجربه پرهزینه‌ برای کشور بود گفت: مسوولین به گونه‌ای افکار عمومی را هدایت کردند که این باور در مردم ایجاد شد که با برجام بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور حل خواهد شد؛ اما امروز به نتیجه‌ای از آن حاصل نشده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز جهان به سمت چند قطبی می‌رود افزود: ارتباطات موثر با کشورهای همسایه و کشورهایی که با دشمنان ما دشمن هستند، در راستای حفظ منافع ملی است.

قنبرلو با اشاره به اینکه ایران در استقلال سیاسی به جایگاه بالایی دست یافته است تصریح کرد: منکر ارتباط سازنده با دنیا نیستیم به شرط اینکه زیر سلطه ابر قدرت‌ها نباشیم و استقلال کشور را حفظ کنیم.

وی در پایان افزود: جمهوری اسلامی باید از ظرفیت‌ کشورهای همسایه در جهت منافع ملی استفاده کند و بتواند مهره‌هایی را برای مقابله با دشمنان داشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند