Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:19:36 GMT

احداث نیروگاه سیریک سرعت بیشتری می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۶۷۴۹

احداث نیروگاه سیریک سرعت بیشتری می‌گیرد

با حضور وزیر نیرو و از طریق ویدئو کنفرانس تصفیه خانه فاضلاب شهری رودان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو در حاشیه بهره برداری از این پروژه گفت: به مناسبت سفر رییس محترم جمهور به هرمزگان در شهرستان‌های رودان، میناب، جاسک، قشم و بندرعباس بهره برداری از ٢ طرح و آغاز عملیات ٣ طرح با دستور ریاست محترم جمهوری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانیان افزود: در شهرستان قشم طرح آبرسانی به ٣٥ روستا در قالب طرح بزرگ آبرسانی ٦٥ روستا به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این پروژه جمعیتی بالغ بر ٨٠ هزار نفر از این طرح بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری معادل ٤٥٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها جمعیت تحت پوشش آب آشامیدنی روستاهای استان به ٧٥ درصد رسید که شاخص این برخورداری در سطح کشور ٨١ درصد است و با تکمیل سایر طرح‌های آبرسانی در روستاهای هرمزگان جمعیت بهره بردار روستاهای هرمزگان تا پایان دولت دوازدهم به ٨٥ درصد می رسد.

اردکانیان گفت: در شهرستان رودان نیز فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان به بهره برداری رسید که ظرفیت آن ٧ هزار و ٢٥٨ متر مکعب در روز است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح علاوه بر ارتقای شاخص های بهداشتی و تامین آب برای فضای سبز، از آب مطمئن برای توسعه کشت گلخانه ای استفاده خواهد شد که به منظور اجرای این طرح ٣٠٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر نیرو به اجرای طرح عملیات تصفیه خانه آب از سد سرنی در شهرستان میناب اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح با اعتباری معادل ٧٥٠ میلیارد ریال اجرا میشود و امیدواریم که تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و جمعیتی بالغ بر ٦٠٠ هزار نفر از این طرح بهره مند خواهند شد.

اردکانیان افزود: در شهرستان جاسک نیز عملیات ساختمان سد گابریک با اعتباری معادل یک هزار و ٨٠٠ میلیون ریال آغاز شد و این سد در سال ٩٩ به بهره برداری می رسد و ٤ هزار و ٥٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی از آن بهره مند خواهند شد.

وی به تامین بخشی از نیاز آبی شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن ١٠٠ هزار متر مکعبی نیز اشاره کرد و گفت: عملیات خط انتقال آن آغاز شده است و امیدواریم که همزمان با تابستان سال آینده فاز اول آن معادل ٢٠ هزار متر مکعب در روز به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو همچنین از احداث نیروگاه یک هزار و ٤٠٠ مگاواتی در سیریک نیز خبر داد و افزود: در سال ٩٧ عملیات اجرای این طرح سرعت بیشتری می گیرد که با استفاده از وام کشور روسیه ساخته خواهد شد و با بهره برداری از این طرح تحول بزرگی در حوزه انرژی به عنوان یکی از زیربناها برای توسعه صنعت و کشاورزی در منطقه خواهد شد.

همچنین در حاشیه این مراسم؛ حجت الاسلام ذوالقدر نماینده مردم شرق استان در مجلس، فرماندار و امام جمعه شهرستان رودان با اشاره به مشکلات موجود در منطقه خواستار اختصاص بودجه ای مناسب توسط هیئت دولت به شهرستان رودان به منظور رفع مشکلات شدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان

محمد کریمی در خصوص روند اجرا‌های طرح‌های آبرسانی در شهرستان فارسان، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترمکعب و به‌منظور افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی این شهر آغاز شد.

وی افزود: احداث این مخزن ذخیره آب آشامیدنی در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع انجام می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

کریمی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان شهرستان فارسان پس از پایان سنگ‌بری و خاک‌برداری آغاز خواهد شد.

شهر گوجان شهرستان فارسان در فاصله ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان