Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@13:32:28 GMT

بازار مشتقه در انتظار تثبیت قیمت‌هاست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۶۷۵۷

بازار مشتقه در انتظار تثبیت قیمت‌هاست؟

دیروز چهارشنبه نهم اسفند، معامله‌گران 18هزار و 539 قرارداد بازار آتی سکه را به ارزش سه هزار و 65 میلیارد ریال منعقد کردند. در ادامه روند کاهشی معاملات این روزهای بازار، روز گذشته شاهد افت 0.96 درصدی ارزش معاملات آتی سکه بودیم.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ با مروری بر آمار معاملات آتی سکه، همچنان شاهد ادامه روند کاهشی ارزش معاملات در این بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوریکه روز چهارشنبه ارزش معاملات بازار آتی سکه همچنان نسبت به روز معاملاتی قبل خود با 0.96درصد کاهش رو به رو بود. معامله‌گران بازار آتی سکه، دیروز نهم اسفند، 18هزار و 539 قرارداد را به ارزش سه هزار و 65 میلیارد ریال منعقد کردند.

گفتنی است، طی این روز در سررسید قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه امسال تعداد 325 قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و 531 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با قیمت روز قبل یعنی سه‌شنبه  هشتم اسفند 0.13 درصد کاهش داشته است.  

دیروز چهارشنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب 227 و 176 قرارداد به ثبت رسید که در مقایسه با قراردادهای روز قبل تعداد این سررسیدها افزایش داشت؛ به طوریکه روز دوشنبه به ترتیب در این سررسیدها 152 و 136قرارداد به ثبت رسیده بود.

بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون و 551 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت‌های روز قبل به ترتیب 1.21 درصد کاهش داشت. همچنین بهای سکه برای تحویل تیرماه سال آینده یک میلیون و 581 هزار تومان بود که در مقایسه با روز گذشته بدون تغییر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، دو سررسید دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها به این دو سررسید اختصاص دارد، موعد تحویل شهریور و آبان ماه سال آینده هستند که روز گذشته در سررسید شهریور یک هزار و 416 قرارداد و در سررسید آبان 97 بالغ بر 16هزار و 395 قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و 616 هزار تومان و در قرارداد آبان ماه سال 97 نیز یک میلیون و 654 هزار تومان بر تابلوی معاملات ثبت شد. این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت روز گذشته 0.12 درصد کاهش داشتند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • بورس در سکوت