Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال آینده 70 هزار میلیارد ریال در قالب لایحه سیاست اجتماعی برای رفع نیازهای مددجویان و خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) که به هیچ عنوان توانایی اداره زندگی را ندارند، هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از مرکز معلولان ذهنی حرکتی حبیب بن مظاهر بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: 40 هزار میلیارد ریال از این بودجه به افرادی تعلق می گیرد که هم اکنون از مراکز بهزیستی و کمیته امداد خدمات دریافت می کنند و 30 هزار میلیارد ریال نیز برای افراد جدیدی که در سال آینده وارد این چرخه می شوند در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: یکی از انتظارهای مردم از دولت‌، توجه به ارتقای شاخص‌ های رفاهی و اجتماعی آنان است که در این راستا لایحه مساعدت اجتماعی به تصویب دولت رسیده و به مجلس ارائه شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حقیقت افرادی هستند که به هیچ عنوان توانایی اداره زندگی ندارند و ترتیبی داده می شود که این افراد در قالب یک خانوار 4 الی 5 نفره بتوانند با ایجاد اشتغال بیش از 80 درصد حداقل دستمزد سالیانه را دریافت کنند.
ربیعی افزود: درمان رایگان و ارزان قیمت، آموزش رایگان و ارائه مسکن از دیگر برنامه هایی است که در لایحه مساعدت اجتماعی در اولویت های دولت قرار گرفته است.
وی یاد آورشد: هم اکنون در برخی از استان های کشور بین 10 تا 15 درصد و برخی از شهرستان ها 20 درصد افراد، تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند که رقم بالایی است و سعی داریم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم این رقم را کاهش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: افرادی که می توانند توانمند شوند در این لایحه قرار می گیرند و بعد از آموزش های فنی و حرفه ای و آموختن مهارت دارای شغل شده و از چرخه حمایتی دولت خارج می شوند.
7195/2094 / 1200

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صولت مرتضوی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

مرتضوی درباره مسکن کارگری اظهار کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

خبر خوب رئیسی برای کارگران | لایحه امنیت شغلی تصویب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال توضیح داد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

کد خبر 848692 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وزارت راه و شهرسازی لایحه خبر مهم بانک رفاه قانون کار دولت

دیگر خبرها

  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی