Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@09:35:11 GMT

امام جمعه گلپایگان: قرآن بهترین راهنما در زندگی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۷۰۹۹

امام جمعه گلپایگان: قرآن بهترین راهنما در زندگی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در مراسم برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در حسینه امامزاده 17تَن و ناصر ابن علی(ع) گلپایگان افزود: قرآن کریم نور است و کسی را هدایت می کند که با رعایت حدود الهی، خدا ترس، اهل تقوا و پرهیزکار باشد.
وی با قدردانی از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان آزمون قرآنی تاکید کرد: قرآن کریم تنها برای حفظ کردن و خواندن و ثواب بردن نیست بلکه باید همه تلاش کنیم با سرلوحه قرار دادن این کتاب آسمانی در زندگی از معارف بلند قرآن حداکثر استفاده را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان نیز گفت: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم کریم برای این دوره بصورت مشترک با مسئولیت این اداره و دبیری اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با حضور حدود 400 نفر از قرآن پژوهان موسسات قرآنی شهرستان در رشته های حفظ و مفاهیم قرآن امروز (پنجشنبه) برگزار شد.
' سعید ضابطی ' با اشاره به اینکه ترویج بیشتر قرآن و معارف قرآنی در جامعه خصوصا در بین جوانان و نوجوانان از اهداف برگزاری این آزمون است، گفت: 63درصد خانم‌ ها و 37درصد آقایان شرکت‌ کننده در این آزمون در شهرستان گلپایگان هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان نیز گفت: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم کریم در رشته مفاهیم قرآن در رشته وسطح های مختلف و در رشته حفظ کل قرآن، جزء 30، جزء 1 و 30، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء و 20 جزء همزمان با سراسر کشور بصورت کتبی و شفاهی در این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ' مهدی طاهری ' حداقل نمره بخش کتبی را نیز 70 نمره از 100اعلام کرد و گفت : نتیجه آزمون کتبی و شفاهی سال آتی اعلام و برای قبولشدگان گو اهینامه صادرخواهذ شد.
شهرستان گلپایگان با بیش از 90 هزار نفر در 180 کیومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
7138 / 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن کریم بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی

                                                       

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام اله‌نور کریمی تبار در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اظهار داشت: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و سال جدید به شادی مردم رنگ معنویت می‌دهد.

وی با بیان اینکه با اشاره به راه اندازی دبیرخانه زبان کردی ایلام در استان، افزود: تدوین کلمات و لغات کردی ایلامی در یک مجموعه نیاز فرهنگی استان است که می‌تواند در آداب و رسوم و فرهنگ ما هم در داخل و در خارج کشور داشته باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات استان در قرارگاه رسانه‌ای انتخابات استان، تصریح کرد: وقتی دشمن برای مهندسی افکار عمومی جامعه هزینه و کار می‌کند ضرورت دارد برای مقابله با برنامه‌های دشمن به صورت قرارگاهی فعالیت کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه لازم است متناسب با شرایط روز این قرارگاه رسانه‌ای در استان فعال باشد، گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه ما توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی قرآن کریم است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم کتاب سبک زندگی بشریت در همه عرصه‌ها است، عنوان کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بوده است که باید در استان ایلام برای تحقق این امر و تربیت حافظ قرآن کریم در استان تلاش کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به آموزش مربیان تمام کودکستان‌های استان با محوریت قرآن کریم، مطرح کرد: اگر مربیان با سبک تربیت اسلام آموزش داده شوند بسیار در تربیت نسل قرآنی در جامعه تأثیر گذار خواهند بود.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: جلسات خانگی در مناطق شهری و روستا نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارد و با توجه به فعالیت ۶۵ موسسه قرآنی در استان لازم است که این موسسات در زمینه تربیت و آموزش قرآن کریم وارد میدان شوند.

وی با تاکید بر اینکه محلات شهر‌های استان باید قرآن محور باشد، اعلام کرد: اگر در هر محله‌ای یک مربی محور قرار گیرد و نسبت به برگزاری جلسات قرآنی خانگی اقدام کند، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در محلات فراهم می‌شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت‌های مالی است، گفت: در هر روستا باید یک محفل قرآنی ایجاد شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اختصاص بودجه فرهنگی برای اجرای برنامه‌های دینی، مذهبی و قرآنی در سطح استان، تصریح کرد: ما نباید برای فعالیت‌های دینی و رسانه‌ای در استان دغدغه تامین بودجه داشته باشیم چرا که دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ دینی و اسلامی از هیچ تلاش فروگذار نیستند.

وی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیاری مناسبی برای پاسداری از دین اسلام و ارزش‌های دینی و معنویت افزایی در جامعه است، گفت: حدود ۱۰۰ مبلغ مذهبی به تعداد روحانیون استان در ایام ماه مبارک رمضان افزوده شده که فرصت مناسبی در راستای توسعه شعائر دینی است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی و جلوگیری از روزه خواری در ایام ماه مبارک رمضان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی بیش از گذشته در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد و با هنجارشکنان نیز برابر قانون با آنان برخورد شود.

دیگر خبرها

  • «زندگی با آیه‌ها» زمینه انس با قرآن کریم را فراهم کرده است
  • طرح «زندگی با آیه ها» یک طرح واقع گرایانه است
  • محفل انس با قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) خوی + تصاویر
  • محلات و شهر‌های استان قرآن محور باشند
  • محصولات مکتوب «طرح ملی مسطورا» برای نخبگان | ۳۰ منبر اختصاصی برای مبلغان
  • بحرالعلوم: در حفظ قرآن کریم نیازمند یک کار نهضت‌گونه هستیم
  • قرآن کریم بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • مصلی سمنان به قطب فرهنگی سمنان تبدیل می‌شود/ لزوم پیش‌بینی فضای بازی کودکان در مصلی
  • ترتیل خوانی قرآن کریم در مسجد گوهرشاد حرم امام رضا(ع)