Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:20:42 GMT

حملات هکری به وزارتخانه‌های آلمان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۷۱۶۶

حملات هکری به وزارتخانه‌های آلمان

رسانه‌های آلمانی از حملات هکری موفق به برخی وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی آلمان خبر دادند. ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، هکرها حملات موفقیت آمیزی را به بسیاری از وزارتخانه های آلمان انجام داده اند.

به نوشته  رسانه های آلمانی، هکرهای احتمالا روسی ظاهرا موفق به حمله به شبکه های اینترنتی به صورت ویژه محافظت شده برخی سازمان های دولتی در آلمان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور آلمان روز چهارشنبه این خبر را تایید کرده و از یک حادثه امنیتی آی تی سخن گفت. همچنین وزارت امور خارجه آلمان هم هدف این حملات هکری قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در برلین این حملات هکری را تایید کرده و گفت: در دولت فدرال آلمان این حملات تشخیص داده شده و تحت کنترل درآمده است. وی البته جزئیات بیشتری را در این باره نگفت.

پیش از این هم برخی گزارش های رسانه ای منتشر شد که اعلام کرد برخی گروه های هکری در پس این گونه حملات دیده می شود. به گفته مقامات امنیتی، به دلیل اینکه هنوز تجزیه و تحلیل ها و تحقیقاتی در حال انجام است جزئیات بیشتری در این باره نمی توان انجام داد.

در بیانیه وزارت کشور آلمان آمده است که مسئولین در سازمان های مربوطه اطلاع رسانی شده اند و اقدامات مناسب برای شفاف سازی و حمایت از این گونه حملات انجام شده است.

یکی از کارشناسان حزب سبز آلمان اعلام کرده است که اگر این خبرها تایید شود دولت آلمان باید در اسرع وقت در این باره شفاف سازی کند که چه اطلاعاتی نشت کرده و اینکه آیا در جریان این حمله از یک شکاف امنیتی که برای سازمان های امنیتی آلمان شناخته شده بود استفاده شده است. همچنین باید در این باره شفاف سازی شود که چرا عموم تازه حالا درباره این حملات که مدتی است رخ داده آگاه شده اند.

یکی دیگر از سیاستمداران حزب سبز آلمان هم از یک فرم هدایت جنگ علیه آلمان سخن به میان آورده است.

معاون فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان هم خواستار یک نشست ویژه پارلمانی برای پرداختن به این مسئله شده است.

در سال 2015 هم حملات هکری گسترده ای به پارلمان آلمان شکل گرفت. در آن زمان هم هکرهای روسی مظنون اصلی بودند. البته شفافیت کامل و واضحی در این باره حداقل به صورت علنی وجود نداشت.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه