Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در راستای مرجعیت علمی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سیدحسن امامی رضوی دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین همایش مرجعیت علمی که در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: از حضور دکتر علی اکبر ولایتی در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و در جایگاه رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای این دانشگاه خرسندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حرکت در مسیر تحول در آموزش پزشکی مبتنی بر اسناد بالادستی نظام و مشتمل بر سیاست های دوازده گانه در راستای توسعه آموزش علوم پزشکی کشور است و راهبردهای عملیاتی برای هر سیاست تدوین و ملاک اقدامات برای تحقق سیاست قرار گرفته است.

دکتر امامی با اشاره به تدوین بسته آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد مرجعیت علمی توصیه هایی از جمله جهانی کردن زبان فارسی، تقویت اعتماد به نفس ملی در زمینه علم، همزمانی و همراهی کردن عوامل فردی و اجتماعی و حاکمیت، تکریم دانشمندان، توسعه کتابخانه، مراکز علمی و بیمارستان ها، انتشار علوم در قالب کتب و رساله و افزایش مراودات با سایر کشورها را دارند.

وی ایجاد مرکز تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی را از اقدامات صورت گرفته در زمینه مرجعیت علمی دانست و افزود: یکی از مهمترین ابزارهای آینده نگاری و تحقق مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی، استقرار نظامی برای رصد و مدیریت نیل به این هدف است که از مجرای راه اندازی مرکز تحقیقات راهبردی، زمینه های تحقق آن فراهم شده است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تشکیل کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی و تدوین کتب مرجع علوم پزشکی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مرجعیت علمی عنوان کرد.

دکتر امامی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار اثربخش در راستای توجه به دانش بومی و ایجاد زمینه برای تحقق مرجعیت علمی، تدوین کتب مرجع ملی در علوم پزشکی است که در این راستا کتب مرجع ملی دندان پزشکی با همکاری اعضای بوردهای تخصصی دندانپزشکی و اساتید دانشگاه ها به عنوان اولین اقدام در این خصوص تدوین و در اختیار دانشجویان در رده‌های مختلف تحصیلی قرار گرفته است.

وی به 10 کلان منطقه حوزه آموزش سلامت اشاره و تصریح کرد: در طرح مناطق آمایشی کشور، دانشگاه های علوم پزشکی کشور و زیرمجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به 10 منطقه تقسیم شده اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

حوریه محمدی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این مراسم گفت: این جشنواره در شش حیطه یاددهی ویادگیری،ارزشیابی،طراحی و تولید محصولات داخلی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و…. در دو مرحله دانشگاهی و کشوری و شش بخش داوری با حضور ۸۹ داور برگزار شد.

محمدی افزود: تعداد دانشگاه های علوم پزشکی ۷۰ دانشگاه هستند که ۵۴ دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند، وجود فر آیند های برگزیده با پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور از ویژگی های مهم این جشنواره بود.

محمدی با اشاره به اینکه شعار همایش آموزش علوم پزشکی آموزش علوم پزشکی،از کلاس درس تا عرصه است افزود: همایش آموزش علوم پزشکی با محور های توسعه و بازنگری برنامه های درسی منطبق با نیاز های اجتماعی، کیفیت آموزش بالینی،آموزش علوم پزشکی دانشجو محور، اخلاق حرفه ای در آموزش علوم پزشکی و فناوری های نوین آموزشی شروع به کار کرد.

کد خبر 6094556

دیگر خبرها

  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد