Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@02:06:14 GMT

افسردگی 12 درصدی مردان و 16 درصدی زنان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۷۸۵۸

افسردگی 12 درصدی مردان و 16 درصدی زنان

به گزارش ایرنا محمدهادی ایازی روز پنجشنبه در نخستین مجمع خیران سلامت آذربایجان غربی در ارومیه افزود: صیانت از سلامت روحی و روانی مردم باید در تمامی سیاست های حاکمیتی مورد توجه قرار گیرد تا از رشد روزافزون آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.
وی با بیان اینکه پیوست سلامت تنها به یک منطقه یا شهرستان اختصاص ندارد، اظهار کرد: 75 درصد از مدیریت سلامت کشور خارج از دستان مدیران این بخش بوده و همت جمعی برای صیانت از آن نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایازی اظهار کرد: سلامت تغذیه، آموزش و فرهنگ سازی از جمله مصداق هایی به شمار می رود که ارتقا آنها نیازمند مشارکت مردم و تعامل و توجه همه دستگاه هاست.
وی با بیان اینکه در سطح کشور سالانه 333 هزار نفر در تصادف های جاده ای دچار مصدومیت می شوند، گفت: وزارت بهداشت در ایجاد تصادف نقشی ندارد ولی در پیامدهای ناشی از آن وارد میدان می شود بنابراین همه دستگاه ها در جلوگیری از آن و فرهنگ سازی در این زمینه باید نقش ایفا کنند.
دکتر ایازی همچنین به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اشاره و بیان کرد: اگر این آلودگی مهار نشود موجب ورود حجم زیادی از بیماران به مراکز درمانی و وارد شدن هزینه های سنگین درمانی بر نظام سلامت کشور می شود.
وی گفت: برای کاهش این هزینه ها باید مشارکت بین بخشی و دستگاه های دخیل در حوزه سلامت تقویت شود و هریک نقش و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.
وی با بیان اینکه اجتماعی شدن سلامت نیازمند فعالیت خیران سلامت است، افزود: توسعه زیرساخت های نظام سلامت نیز با افزایش مشارکت های مردمی و فعالیت خیران تسهیل می شود.
وی اقدام دیگر در حوزه اجتماعی کردن نظام سلامت را تقویت مشارکت بین بخشی ذکر و بیان کرد: اجتماعی کردن به مفهوم مشارکت همه آحاد مردم در حوزه سلامت است بدین مفهوم که هر فردی نسبت به سلامت خود، خانواده، دوستان، هموطنان و آحاد انسان های روی کره زمین حساس شود و مراقبت لازم را انجام دهد.
ایازی بیان کرد: ' دولت '، ' تشکل های مردمی و روحانیان' و ' پزشکان' سه ضلع تشکیل دهنده مجمع خیران سلامت هستند و تعامل این سه با یکدیگر اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه موضوع سلامت مورد تاکید همه ادیان و به ویژه قرآن، پیامبر و ائمه بوده است، گفت: قرآن کریم آن را ضامن بقای جامعه دانسته است و مشارکت در جامعه را نشانه پویایی جوامع می داند.
ایازی با انتقاد از برنامه خیران سلامت در آذربایجان غربی نیز گفت: مسائل و مشکلات بخش سلامت استان باید در مجمع خیران سلامت بیان شود ولی امروز در این مجمع چیزی از سیمای سلامت استان بیان نشد.
به گزارش ایرنا مجمع خیران سلامت با هدف استفاده از ظرفیت مردم در حوزه زیرساخت های نظام سلامت و توسعه آن راه اندازی شده است؛ 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت کشور تشکیل شده و دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است.
3072/7125
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند