Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:45:49 GMT

اجتماعی شدن سلامت موجب جلب مشارکت عمومی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۷۹۸۹

اجتماعی شدن سلامت موجب جلب مشارکت عمومی می شود

ساری - معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اجتماعی شدن سلامت را سبب جلب مشارکت عمومی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهنگ بابا محمودی بعدازظهر پنجشنبه در مجمع استانی سلامت، سلامتی را یکی از بزرگترین نعمت خداوند دانست و اظهار کرد: افراد جامعه نقش ویژه ای در حفظ سلامت خود دارند که باید با افزایش سواد سلامت در ارتقا آن تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها ۲۵درصد  در حوزه سلامت نقش دارد، گفت: مردم و ارگان های و سازمان های مختلف ۷۵ درصد در حوزه سلامت وظیفه برعهده دارند که متاسفانه مغفول مانده است.

بابا محمودی بابیان اینکه نخستین مجمع استانی سلامت در استان مازندران برگزار شده است، افزود: هدف از تشکیل مجمع سلامت برنامه ریزی مناسب در حوزه سلامت است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تسهیل دستیابی،استان به جایگاه اول شاخص های سلامت و عدالت در سلامت افزایش آگاهی، مسولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی، توانمندی و مشارکت ساختاربندی فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تامین ، حفظ و ارتقا سلامت را از جمله اهداف مجمع استانی سلامت است.

وی به نقش خیرین در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: جلب مشارکت، تسهیل و نهادینه سازی و توسعه همکاری های فرابخشی برای استان از اهداف دیگر مجمع استانی سلامت است.

دکتر بابا محمودی اجتماعی شدن سلامت را جلب مشارکت مردمی دانست و تاکید کرد: همه دستگاه ها و سازمان ها باید با امکاناتی که در اختیار دارند در ارتقای شاخص های سلامت تلاش کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، افزود: شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه فرهنگی بوده و ضمانت اجرای مصوبات آن، اقتدار شورا و پیگیری مطالبات است.

وی با بیان اینکه در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مساله شناسی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: در این میان بعد از آن فرآیندهای لازم برای حل آن طبق چارچوبهای تعیین شده انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برنامه‌های استانی طبق نیازهای استانی در شورا پیگیری می‌شود و اگر بودجه تعیین شده در مسیر درست صرف شود نتیجه هم حاصل خواهد شد.

خسروپناه تاکید کرد: هم اکنون ۹۴ مرکز رصد مسائل فرهنگی در کشور شناسایی شده که همه در خدمت شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان اینکه نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم، افزود: از طرفی برای به نتیجه رسیدن نباید عجله داشته باشیم چون تأثیرگذاری کار فرهنگی به زمان نیاز دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هدف ایران وارد کردن آسیب جدی به تأسیسات رژیم صهیونیستی و یا تلفات جانی نبود و این اقدام ایران در حد یک سیلی زدن بود و اقدام ایران صرفاً یک پیروزی بزرگ نبود و ابعاد مختلفی دارد.

خسروپناه بیان داشت: در واقع ایران اقتدار علمی و فناوری خود را نشان داد و از همه مهمتر، انجام این عملیات موجب انسجام بخشی در سطح کشور شد

وی گفت: تنها اولویت شورا ستاد تعلیم و تربیت است و برای اولین بار نقشه راه سند تحول آموزش در حال تدوین است که در گذشته توجه چندانی به آن نشده بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: با انجام این عملیات، یک پیروزی تمدنی شکل گرفت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار میلیارد دلار برای عملیات پدافندی هزینه کرد.

کد خبر 6084206

دیگر خبرها

  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • ضرورت اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم