Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:09:58 GMT

تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه گردشگری در کل کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۸۰۷۶

تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه گردشگری در کل کشور است

اصفهان –شهردار تبریز گفت: تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه گردشگری است تا با توجه به انتخاب این شهر بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در جذب توریست های خارجی و به همه شهرهای گردشگری تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج شهین بارز پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری نشست کلان شهرهای کشور در اصفهان با بیان اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که از ظرفیت های گردشگری شهرهای خود به درستی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آماری که نشان می دهد مردم ایران تا چه میزان از کلان‌شهرهای کشور به دیگر کشورهای جهان سفر می‌کنند نشان از این است که ما باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی صحیح و معرفی داشته ها و پتانسیل‌های خوب گردشگری شهرهای ایران این حجم انبوه از گردشگران را برای توسعه گردشگری داخلی جذب کنیم.

شهردار تبریز تاکید کرد: یک تحقیق ساده نشان می دهد بسیاری از گردشگرانی که به کشورهای دیگر  سفر می‌کنند از ظرفیت کشورهای خودمان بی اطلاع هستند و به شهرهای گردشگری ایران سفر نکرده‌اند.

اختصاص رقم های تشویقی برای تورگردان ها در تبریز

 وی با بیان اینکه تبریز یکسال است که به طور جدی پیگیر توسعه گردشگری داخلی است و در تمامی نمایشگاه های بین المللی گردشگری حضور دارد، بیان داشت: تمام تلاش ما این است که ظرفیت های گردشگری تبریز را به مناسبت های مختلف معرفی کنیم و برای تورگردان ها به نسبت مسافری که وارد تبریز می کنند رقم های تشویقی اختصاص داده‌ایم.

شهین بارز تاکید کرد: اعتقاد دارم تبریز  ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه گردشگری در کل کشور است و تنها اختصاص به تبریز ندارد چراکه زمانی که تور گردشگری وارد کشور می شود تنها دو تا سه روز آن در تبریز خواهد گذراند و در روزهای دیگر به کلان شهرهای دیگر مانند اصفهان، ارومیه و دیگر شهرهای گردشگری سفر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس انتخاب تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی فرصتی برای تمام شهرهای کشور است و باید تلاش کنیم تا با جذب توریست های خارجی و داخلی گردشگری را در کشورمان توسعه دهیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در اجلاس سران «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» (EAEU) تأکید کرد که این اتحادیه به تضمین توسعه اقتصادی پایدار در کل منطقه اوراسیا کمک می کند و منافع واقعی را برای هر کشور عضو به ارمغان خواهد آورد.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مواجهه با چالش ها و تحریم های جدید از خود کارآمدی نشان داده است. کشورهای اتحادیه اوراسیا در ایجاد سیستم حمل و نقل تعامل خوبی داشته اند.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: کارهای زیادی برای تقویت حاکمیت فناوری کشورهای اوراسیا و توسعه همکاری های صنعتی انجام شده و در حال انجام است. بسیاری از کشورها و ساختارهای بزرگ بین المللی به توسعه روابط با اتحادیه اوراسیا علاقه مندی نشان می دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: کشورهای اتحادیه اروپا با ادامه همکاری و هماهنگی به نتایج قابل توجهی دست خواهند یافت. برداشتن موانع درجه بالایی از آزادی جابجایی کالاهای اتحادیه اوراسیا را تضمین کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سران کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه امروز در ۱۰ سالگی امضای معاهده تأسیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا گردهم آمدند. این اولین تعامل بین المللی پوتین پس از ادای سوگند دیروز سه شنبه برای یک دوره ۶ ساله جدید به شمار می آید.

کد خبر 6100874

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود
  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری