Web Analytics Made Easy - Statcounter

ربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امیر شریفی مدیر بنیاد خیریه دست‌های مهربان تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این بنیاد خیریه با هدف حمایت از زنان بی سرپرست و ایتام راه اندازی شده است گفت: این بنیاد خیریه در سال 1386 افتتاح شده است و دارای 17 شعبه در مراکز استان‌ها در سراسر کشور است که تا کنون مفتخر به کسب 3 ایزو بین المللی شده است و جزو 180 برند برتر دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات این بنیاد ابراز کرد: از جمله اقدامات این بنیاد می‌توان به اهدا 100 کانکس و چادر و مواد غذایی در حادثه سیل شهرستان عجب شیر، اقدام به احداث مدرسه 6 کلاسه در محمود آباد، اقدام به احداث 6 درمانگاه رایگان در سراسر کشور و درمانگاه سبحان در تبریز که فروردین ماه سال آتی افتتاح می‌شود اشاره کرد.

شریفی با بیان این که کارگاه‌های توانمندسازی برای مددجویان این بنیاد در نظر گرفته شده است گفت: کارگاه‌های خیاطی و فرش بافی در دو شهر تبریز و مراغه تأسیس کرده‌ایم و از سود فروش فرش، دست مزدهای بالاتر از قیمت بازار به فرش‌هایی که در این کارگاه‌ها می‌بافند پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر این که تمام فعالیت‌های بنیاد زیر نظر مراجع ذی‌صلاح انجام می‌شود تصریح کرد: نماینده‌ای از پلیس امنیت همیشه در شعبه حضور دارد و فعالیت‌های اقتصادی این بنیاد را نظارت و بررسی دارد.

سرپرست شعبه تبریز بنیاد خیریه دست‌های مهربان به قسمتی از خدمات این بنیاد به دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و ابراز کرد: به زودی شاهد افتتاح یک مدرسه و افتتاح بزرگترین هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهر مراغه خواهیم بود که علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان کلاس‌های تقویتی و زبان انگیسی نیز تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اهداف و برنامه‌های آتی این بنیاد تصریح کرد: قصد داریم با حمایت‌های مادی مردم و حمایت‌های معنوی مسئولان برای اجرای برنامه‌های این بنیاد و رفع موانع موجود 300 خانوار به جامعه مددجویان این بنیاد اضافه کنیم و اشتغال زایی برای این خانواده‌ها و حمایت از ایتام آن‌ها بپردازیم و هر گره هرچند کوچک از مشکلات این خانواده‌ها باز کنیم که در این صورت هنری بزرگ انجام داده‌ایم.

شریفی با اشاره به اینکه برای مناسبت‌ها مانند عید نوروز بنیاد برنامه‌های ویژه‌ای دارد گفت: با استفاده از حمایت حامیان برای عید نوروز بن‌های خرید کیف و کفش و لباس و یا بسته‌های عیدانه که شامل مواد غذایی است آماده کرده‌ایم.

وی با بیان نحوه جذب حامی ابراز کرد: این بنیاد با استفاده از حامی یاب‌های موجود و میزهای تدارک دیده شده در مجتمع‌های خرید اقدام به جذب حامی می‌کند و در سراسر شهر 300 صندوق صدقه کوچک و 20 صندوق صدقه بزرگ نصب شده است.

 

انتهای پیام/ش

نصب 320 صندوق صدقه کوچک و  بزرگ در سطح شهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار پاتاوه در آیین افتتاح خانه هلال روستای تمنک از حمایت و همکاری مردم، شورا و دهیار روستا برای کمک به راه اندازی خانه هلال قدردانی کرد و گفت: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر در ادارات، نهادها، شرکت‌ها و مناطق شهری و روستایی به شمار می‌رود که نقش مهمی در مدیریت بحران دارند.
شهرام صفادوست افزود: راه‌اندازی خانه‌های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال‌احمر به منظور آگاه‌سازی جامعه از مخاطرات و روش‌های مقابله با آن است.
امام جمعه پاتاوه هم در این آئین گفت: خانه های هلال محله محور و اجتماع محور و با هدف آموزش به روستائیان راه اندازی شده است.
حجت السلام سیادت افزود: یکی از نقش های مهم خانه های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده بانی، اطلاع رسانی و ارزیابی دقیق خسارت های ناشی از حادثه و گزارش آن به هلال احمر است که باید این مهم در این بخش پیگیری و آموزش داده شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دنا هم گفت:۷ خانه هلال در شهرستان دنا فعال وجود دارد که در حال خدمت رسانی به مردم است.
چراغ سحر با بیان اینکه ترویج فرهنگ داوطلبی از دیگر برنامه‌های خانه‌های هلال است افزود: خانه های هلال در زمان بحران نقش مهمی برای امدادرسانی در روستاها ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در فاصله رسیدن گروههای امدادی به صحنه حادثه، تنها افرادی که می توانند با تجهیزات و ابزارهای خود، پاسخ اضطراری به حادثه را به عنوان دیده بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند و خانه های هلال آموزش استفاده از ابزارها هنگام حوادث و بحران ها را به اهالی روستاها ارائه می دهد.

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی