Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:50:35 GMT

آببندان‌های قائم شهر تشنه آب

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۸۸۳۰

آببندان‌های قائم شهر تشنه آب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: ۶۴ قطعه آببندان به مساحت ۳۰۰ هکتار و حجم آبگیری ۵ میلیون متر مکعب در ۴۵ روستای این شهرستان وجود دارد که ۷۵ درصد آن آبگیری شده است.

وی افزود: تاکنون ۳ هزار و ۶۶۵ هکتار از زمین‌های شالیزاری‌های این شهرستان شخم و شیار، یک هزار ۱۲۰ هکتار آب تخت اولیه، ۱۹۱ هکتار بیمه و ۱۰ نمونه آزمون خاک به آزمایشگاه ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: برای حمایت از کشاورزان شالیکار، تاکنون بیش از ۱۲ تن بذر برنج از ارقام طارم هاشمی، فجر و شیرودی بین کشاورزان قائم شهری توزیع شد.

جعفری افزود: میزان بذور تخصیصی برای این شهرستان، ۴۰ تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده که توسط ۳ کارگزار خریداری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

وی به بهره برداران توصیه کرد، بذور مورد نیاز خود را از مراکز توزیعی که جهاد کشاورزی معرفی می‌کند، تهیه کنند.
شهرستان قائم‌شهر دارای ۸ هزار هکتار زمین شالیزاری است.

انتهای پیام/آ

آبگیری ۷۵ درصدی آّببندان‌های قائم شهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد