Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:03:34 GMT

کانونهای سلامت در سطح محلات ایجاد شود/لزوم مشارکت مردم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۸۸۴۵

کانونهای سلامت در سطح محلات ایجاد شود/لزوم مشارکت مردم

ارومیه- معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار ایجاد کانون های سلامت در سطح محلات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی ایازی ظهر پنجشنبه در نخستین مجمع خیران سلامت آذربایجان غربی با بیان اینکه اجتماعی کردن موضوعات مربوط به سلامت اعم از بحث پیشگیری و درمان یکی از اولویت های اصلی وزارت است افزود: موضوع اجتماعی شدن سلامت در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب ریاست جمهور رسیده و پشتوانه خوبی برای اجرای آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تشکیل کانون‌های سلامت در سطح محلات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف مردمی برای توسعه بخش سلامت ضروری است.

ایازی خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکان مشارکت ساختار مند مردم، توانمندسازی جوامع محله، ایجاد مسئولیت‌های قابل واگذاری به کانون‌های محلات و تقویت همکاری‌ها در سطوح بین بخشی و دستگاه‌های مختلف از جمله انتظاراتی است که از مجمع سلامت استان آذربایجان غربی وجود دارد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به آمار بالای تصادفات در جاده های کشور عنوان کرد: در سطح کشور سالانه ۳۳۳ هزار نفر در تصادف های جاده ای دچار مصدومیت می شوند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت در ایجاد تصادف نقشی ندارد ولی در پیامدهای ناشی از آن وارد میدان می شود بنابراین همه دستگاه ها در جلوگیری از آن و فرهنگ سازی در این زمینه باید نقش ایفا کنند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به بالا رفتن میزان افسردگی در جامعه ادامه داد: ۱۲ درصد از مردان , ۱۶ درصد از زنان ایران افسرده‌اند که این امر نشان دهنده بی توجهی به مسایل و آسیب های اجتماعی است که تبعات آن متوجه تمام بخش ها است.

ایازی با تاکید بر نقش مشارکت های مردمی و تعامل بین بخشی در حفظ سلامت روحی و روانی جامعه خاطرنشان کرد: سلامت تغذیه، آموزش و فرهنگ سازی از جمله مصداق هایی به شمار می رود که ارتقا آنها نیازمند مشارکت مردم و تعامل و توجه همه دستگاه هاست.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی کردن نظام سلامت تقویت مشارکت بین بخشی مهم و ضروری است افزود: اجتماعی کردن به مفهوم مشارکت همه آحاد مردم در حوزه سلامت است بدین مفهوم که هر فردی نسبت به سلامت خود، خانواده، دوستان، هموطنان و آحاد انسان های روی کره زمین حساس شود و مراقبت لازم را انجام دهد.

ایازی با اعلام اینکه مدیران بخش سلامت تنها در ۲۵ درصد سلامت مردم سهیم است و باید در راستای پررنگ کردن و تفهیم نقش مردم در این حوزه بیش از پیش توجه شود گفت: باید در تمام سیاست‌های ابلاغی توسط دستگاه‌ها و ادارات پیوست سلامت در نظر گرفته شود تا به این ترتیب بتوانیم موضوع سلامت را بیشاز پیش در افکار عمومی نهادینه کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی گفت: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در بازدید سیدمرتضی حسام‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از شرکت مجری و سرمایه‌گذار پروژه اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا در منطقه صنعتی مبارکه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت، دانش فنی و توان اجرایی این شرکت به‌منظور اجرای این پروژه ویژه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه این پارکینگ، بزرگترین پارکینگ مکانیزه عملیاتی و اجرایی کشور محسوب و با مشارکت بخش‌خصوصی در شهر اصفهان احداث می‌شود، اضافه کرد: این بازدید برای بررسی توان فنی و اجرایی سرمایه گذار احداث پارکینگ مکانیزه انجام شد. در این بازید معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز از نظر فنی و اجرایی تیم فنی و طراحی مجموعه از جزئیات ساخت پارکینگ مکانیزه بازدید میدانی به‌عمل آورد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی افزود: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

حیدری با اشاره به استفاده روزافزون شهروندان از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه برای انجام امور روزانه و تردد در سطح شهر اظهار کرد: سالهاست که مردم، اهالی منطقه و کسبه میدان شهدا در مرکز شهر اصفهان، به‌واسطه کمبود فضای کافی برای پارک خودروها در رنج هستند، به نحوی که نبود جای پارک، مردم را وادار می‌کند خودروی خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف پارک کنند.

حیدری افزود: بر همین اساس شهرداری اصفهان پس از بررسی منطقه و ارزیابی توان فنی سرمایه‌گذاران مختلف، برای ساخت یک پارکینگ مناسب، محلی را در هسته مرکزی شهر انتخاب و تصمیم به احداث یک مجتمع اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه در میدان شهدا گرفت تا ضمن رفع مشکل پارک خودرو اهالی و کسبه، از ترافیک و شلوغی در سطح شهر کاسته شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره تاکید شورای عالی این سازمان مبنی بر اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه اضافه کرد: طی این بازدید، مشخص شد که سرمایه‌گذار و مجری این پروژه به لحاظ فنی هیچ کمبودی در انجام آن ندارد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار و مجری پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، یک مجموعه دانش‌بنیان، جوان و کارآزموده، با ظرفیت تولید پارکینگ مکانیزه و تمام اتوماسیون و بسیار دقیق و حرفه‌ای است که یکی از ۲۰ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپوی دبی بوده است و در میان ۲۰۰ شرکت برتر کشور قرار دارد.

به گزارش ایمنا، پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، شامل احداث مجموعه اداری و تجاری به میزان ۲۱۰۰ متر مربع و ۳۵۰ پارکینگ مکانیزه است.

کد خبر 750832

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید