Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد رضا رضایی کوچی، روز پنجشنبه در همایش ملی علامه شمس الدین محمد خفری در شهرستان جهرم افزود: برگزاری چنین همایش هایی که هدف آنها زنده نگه داشتن عالمان شاخص دین اسلام است، یکی از راه های ترویج مسایل فرهنگی در جامعه است.
وی، اظهار داشت: یکی از اولویت های ما در اشاعه مسایل فرهنگی، مدیریت فضای مجازی و تولید محتواست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این عرصه اهتمام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی کوچی افزود: همچنین متولیان فرهنگی باید در زمینه مدیریت بازی های رایانه ای که متاسفانه بر اخلاق فرزندان اثر گذاشته و مقوله مد و لباس با جدیت ورود کنند.
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ در قیاس با سایر حوزه ها غریب مانده گفت: چندی است که همدلی خوبی در بین مسئولان کشور مشاهده می کنیم و امیدواریم از نتایج این همدلی شاهد دستاوردهای بهتری در همه زمینه ها از جمله در حوزه فرهنگ باشیم.
رضایی کوچی، در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های استان فارس در حوزه مسایل معنوی اشاره و بیان کرد: در این استان ٢5 خانه قرآنی وجود دارد و شهرستان جهرم در زمینه آموزش قرآن رتبه اول فارس را کسب کرده است.
رضایی کوچی، همچنین نحوه برگزاری و کیفیت همایش ملی علامه شمس الدین محمد خفری را مطلوب توصیف کرد و گفت: شرکت 300 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و 16 هزار دانشجو، بیانگر ظرفیت بالای شهرستان جهرم برای برگزاری همایش ملی و بین المللی است.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز در این همایش، با تاکید بر جایگاه علامه خفری در تمدن سازی اسلامی از دوران صفویه تا عصر حاضر اظهار داشت: مباحث اعتقادی، اخلاقی و احکام از دسته بندی های علوم انسانی است که در آشنا کردن آحاد جامعه با این مقوله ها، علمای بزرگ شیعه از جمله علامه شمس الدین محمد خفری نقش بسزایی داشته اند.
حجت الاسلام روح الله حریزاوی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید فرهنگ، هنر و اقتصاد صدرایی را برای بشریت عرضه کرد و با استفاده از تفکرات فلسفی علما و حکمای بزرگی چون علامه شمس الدین محمد خفری، خروجی سیاسی، مدیریتی و اقتصادی داشته باشیم.
امام جمعه جهرم نیز در این گردهمایی گفت: در تفکرات فلسفی علامه خفری، علم ذاتی و تفضیلی در کنار یکدیگر و به موازات هم وجود داشته است.
آیت الله لطف الله دژکام افزود: علامه خفری، نگاهی اشراقی داشته و در وصف صفات الهی، صفت علمی را مهم دانسته است.
این همایش که روز نهم اسفندماه جاری در بخش خفر جهرم با حضور جمعی از اندیشمندان گشایش یافت، امروز (پنجشنبه) در شهر جهرم به کار خود پایان می دهد.
محمد بن احمد خفری جهرمی ملقب به شمس الدین یا فاضل خفری در نیمه سده نهم هجری در شهر خفر از توابع شهرستان جهرم تولد یافت. او افزون بر کلام و فلسفه در علوم مختلف از جمله در عرفان، تفسیر، ریاضیات و ستاره شناسی صاحب نظر بود.
علامه خفری که در عصر شاه اسماعیل صفوی می‌زیست، مدتی از عمر خود را در شیراز، هرات و عربستان بسر برد و پس از آن راهی کاشان در استان اصفهان شد.
از این دانشمند ایرانی حدود 30 اثر برجا مانده که ۱۴ اثر آن در حوزه فلسفه، نجوم، ریاضیات، منطق، فقه، تفسیر و کلام است. وی بین سال های 942 تا 957 هجری قمری در شهر کاشان چشم از جهان فرو بست.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
7369 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟